Sladký domove! Jihokorejský seriál s sebou přináší pořádnou dávku brutality, krve a děsivých monster. Vyplatí se ho sledovat

Sladký domove! | Netflix
Seriál Sladký domove! v originále Sweet Home, vás na první pohled zaujme svou dramatickou vizuální stránkou. Ta seriál doprovází až do poslední minuty desátého, prozatím závěrečného dílu. Jedná se o korejský dramatický horor, jehož scénář je vytvořen na základě velmi populární stejnojmenné internetové manhwy. Co je to manhwa? Jedná se vlastně o korejský komiks. Ve světě je populární téměř stejně jako sousední japonská manga a je jí mnohdy i vizuálně podobná. Nesetkáte se zde ale často s proporčními nesrovnalostmi, jako jsou například proslulé velké japonské oči.
jihokorejsky-serial-sladky-domove-s-sebou-prinasi-poradnou-davku-brutality-krve-a-desivych-monster-proc-se-rozhodne-vyplati-na-nej-koukat-15
Sweet Home (2020) | Netflix
Novelu Sladký domove! vytvořil pár jihokorejských autorů a přečíst si ji můžete na internetové komiksové databázi s názvem Webtoon. Netflix se pro finanční podporu seriálové adaptace nerozhodl pro nic za nic. Ještě před natáčením dosáhla manhwa 1.2 bilionů přečtení, a tak její adaptace slibovala při nejmenším velkou fanouškovskou základnu a očekávání. Nyní ale nastává otázka, zda se to vyplatilo?
Sladký domove!: trailer na 1. sérii | Netflix
Za mě rozhodně ano. Než se ale pustím do hlubšího rozboru, musím se přiznat, že jsem komiksovou předlohu prozatím nečetla. Nedokážu tedy posoudit, jak jí je nebo není seriál podobný. Budu to tedy vše hodnotit z pohledu nezaujatého diváka, který zkrátka na Netflixu narazil na vizuálně zajímavý seriál a byl jím natolik okouzlen, že si jej ihned musel pustit. Hned po uplynutí prvních pár minut jsem věděla, že to byla jedna z těch lepších životních voleb, poněvadž mě ještě před první úvodní znělkou, naskočila pořádná husí kůže.
Jak jsem již zmínila výše, neměla jsem ani tušení, do čeho jdu, a tak mě námět opravdu velmi překvapil a zpočátku i pobavil. Proč? Až příliš dobře odráží představu pandemické situace, kterou si každý hororový nadšenec kdy představoval. Bojovat s nemocí, která mění i ty nejlepší lidi na hladová a hrůzostrašná monstra požírající lidské maso? To je alespoň pořádná pandemie. Nebo alespoň to jsem si ze začátku říkala.
jihokorejsky-serial-sladky-domove-s-sebou-prinasi-poradnou-davku-brutality-krve-a-desivych-monster-proc-se-rozhodne-vyplati-na-nej-koukat-11
Sweet Home (2020) | Netflix
Příběh totiž brzy odkrývá mnohem více, než jen neznámou chorobu. Hlavním hrdinou je zde Cha Hyun-soo, samotářský teenager, který se sám přestěhuje do svého nového apartmánu v domě Green Home, stojícího na sídlišti někde poblíž Soulu. Jako správný introvert se prakticky straní lidského kontaktu, běsnícím monstrům se ale jen tak lehce vyhnout nedá, a tak se i Hyun-soo stává středem zájmu jejich běsnění a nejen to. Brzy na sobě začne pociťovat první příznaky tohoto hrozivého onemocnění, nebo bych spíše měla říct prokletí?
jihokorejsky-serial-sladky-domove-s-sebou-prinasi-poradnou-davku-brutality-krve-a-desivych-monster-proc-se-rozhodne-vyplati-na-nej-koukat-3
Sweet Home (2020) | Netflix
Co tyto lidské proměny způsobuje, není zcela jasné a i po skončení posledního dílu, to zůstává tajemstvím. Hraje se zde sice s myšlenkou, že to způsobují tajné lidské touhy, ale jak to vlastně všechno odstartovalo, to zatím vůbec jisté není. Je tudíž více než jasné, že nás čeká pokračování. Nejspíše bude záležet na tom, jak se seriál ve světě uchytí a jak se k němu postaví fanouškové komiksu. Za mě ale rozhodně platí obrovská spokojenost a pevně doufám, že se druhé sezóny velmi brzy dočkám.
Myslím, že mohu s čistým svědomím říct, že se jedná o jeden z nejlepších seriálů, které jsem za letošní rok viděla a jsem ráda, že jsem ho zhlédla až nyní těsně před jeho koncem. Seriál je pro mě takovým úžasným zakončením a sladkou třešničkou na dortu. Proč jsem z něj vlastně tolik nadšená? Jednoduše bych ho mohla ohodnotit jako naprosto epický. Ať už se jedná o dokonale promyšlený příběh plný zajímavých a různorodých charakterů, nebo řadu nečekaných zvratů a vedlejších zápletek, které se postarají o to, že se při sledování nebudete nudit ani jedinou minutu. Nese v sobě ale ještě více zajímavých prvků.
jihokorejsky-serial-sladky-domove-s-sebou-prinasi-poradnou-davku-brutality-krve-a-desivych-monster-proc-se-rozhodne-vyplati-na-nej-koukat-13
Sweet Home (2020) | Netflix
Rozhodně si ho zamiluje každý, kdo má slabost pro anime, asijské horory a jinou podobnou filmařinu. Uvidíte zde spoustu krve, brutálních scén, ale také zajímavých a dost dobře zpracovaných CGI efektů, které hraničí s žánrem fantasy. Nese se v mladistvém a moderním tónu, který si zahrává s těmi nejoblíbenějšími a nejzajímavějšími motivy, které tyto žánry nabízejí. Jestli jste fanoušky mangy a anime Tokyo Ghoul, tak zde jistě jako já, naleznete jisté podobnosti. Přesto se ale nedá ani zdaleka říct, že by jihokorejští tvůrci něco okopírovali. Vytvořili napínavý příběh, který se celou dobu odehrává pouze v jednom bytovém zařízení. Pozoruje životy tamějších obyvatel a ukazuje, jak se z naprostých cizinců během času, který jsou spolu nuceni trávit, stávají nejen přátelé, ale také životní partneři.
jihokorejsky-serial-sladky-domove-s-sebou-prinasi-poradnou-davku-brutality-krve-a-desivych-monster-proc-se-rozhodne-vyplati-na-nej-koukat-2
Sweet Home (2020) | Netflix
Příběh je vlastně velmi jednoduchý. Svět zachvátí nějaká hrůzostrašná choroba, lidé přicházejí o rozum a mění se v hladová monstra. Uprostřed toho všeho zmatku, se obyvatelé jednoho domu, snaží ze všech sil přežít a ubránit se před nebezpečím, které na ně číhá zvenčí. Dalo by se tedy říct, že to v tomto ohledu velkou originalitou nehýří. Pomáhá nám to ale poznávat hned několik zajímavých charakterů a zkoumat jejich životy. Každá postava zde prodělá obrovský psychologický vývoj a postupně odkryje své světlé ale i stinné stránky. To dělá seriál ještě o to zajímavějším a napínavějším.
jihokorejsky-serial-sladky-domove-s-sebou-prinasi-poradnou-davku-brutality-krve-a-desivych-monster-proc-se-rozhodne-vyplati-na-nej-koukat-10
Sweet Home (2020) | Netflix
Ve chvíli, kdy si myslíte, že už vás nic nepřekvapí a že už jste viděli vše, se stane opět nějaký šokující zvrat, který vás okamžitě vyvede z omylu. Toto zaručuje, že se udržíte v napětí a v transu a budete prostě a jednoduše natolik zaujatí, že nebudete moci se seriálem přestat. Jestli je ale jedna věc, kterou bych mohla seriálu vytknout, tak je to možná hudební akční přehnanost. Ihned vysvětlím.
Pozorujete poměrně zajímavou bojovou scénu, ale je doprovázena hudbou, která se k ní možná ne příliš hodí. Zatímco je obraz poměrně stabilní a scény zpomalené, v pozadí vám hraje epický song Warriors od Imagine Dragons. Ačkoliv mám píseň opravdu velmi ráda a dodávala seriálu ještě o to více modernosti a mladistvosti, nedá se říct, že to byla ta nejlepší volba. Mnoho scén se tak pro mě stávalo nedůvěryhodnými a je to škoda. Přitom se v seriálu objevoval jeho originální soundtrack, který měl podle mě přesně tu atmosféru, kterou si Sladký domove! zasluhoval. Je tedy škoda, že jej nedokázali dotáhnout do konce a pokrýt jím větší počet scén.
jihokorejsky-serial-sladky-domove-s-sebou-prinasi-poradnou-davku-brutality-krve-a-desivych-monster-proc-se-rozhodne-vyplati-na-nej-koukat-5
Sweet Home (2020) | Netflix
Díky tomu nemůžu dát plné bodové hodnocení. Přesto si ale stojím za svým tvrzením, že se Sladký domove! řadí k mým letošním favoritům, a tak jej s čistým svědomím doporučuji a velmi vysoce hodnotím. Na Netflixu si jej můžete zhlédnout už od 18. prosince, tak rozhodně neotálejte a pokud máte chuť si vánoční svátky doplnit o něco krvavějším programem, tak je Sladký domove! rozhodně to pravé pro vás.
Hodnocení: 95%
October Faction: Myslíte si, že jste viděli všechno? Možná byste měli dát šanci seriálu ze světa lidí a monster
Recenze14. 12. 2020