Vánoční kronika 2: Kurt Russell znovu naděluje. Tentokrát se silnou a emancipovanou ženou po boku

Vánoční kronika: druhá část (2020) | Netflix
Vánoční kronika: druhá část (2020), anglicky The Christmas Chronicles 2, je americká rodinná vánoční komedie od režiséra Chrise Columbuse, který je svým jménem podepsaný například na dvou prvních dílech filmového Harryho Pottera, Sám doma (1990 - 1992) a neunikl mu ani Percy Jackson: Zloděj blesku (2010). Společně se scénáristou Mattem Liebermanem se u Vánoční kroniky 2 pokusili vytvořit stejně tak originální a zajímavý příběh, jaký přinášel první díl před dvěma lety. Otázkou ale je, zda byl pokus úspěšný?

Vánoční kronika: druhá část
V hlavní roli opět očekávejte hvězdného Kurta Russella, tentokrát však po boku paní Santové v podání Goldie Hawn. Uvidíte zde opět malou Darby Camp v roli Kate, neboli Kačenky chcete-li, a jejího staršího bratra Teddyho, Judah Lewis. Vzhledem ale k tomu, že čas plyne, děti rostou a malý Teddy už je pomalu vysokoškolák, museli dát tvůrci do role vedle Kačenky někoho mladšího. Tentokrát nás příběhem neprovází tito dva sourozenci, jako tomu bylo v prvním díle, ale Kate a její nový, mladší nevlastní brácha černošského původu.
Ocitáme se někde na slunečném pobřeží, kde se rodina snaží trochu netradičním způsobem oslavit své první společné Vánoce. Malá Kate se ale odmítá s máminým novým přítelem socializovat, a tak dělá vše proto, aby je rozeštvala. Tentokrát to není Teddy, který vám na začátku leze na nervy. Ten už totiž z puberty vyrostl. Nyní je to Kačenka, se kterou mlátí hormony, a je to znát. Zoufale si přeje odletět zpět domů, aby mohla Vánoce slavit se svými kamarádkami a u krbu s horkým kakaem. Její přání je však splněno poněkud netradičním způsobem. Rázem se se svým mladším bráškou ocitá uprostřed Severního pólu, přímo v Santově vesničce.
recenze-vanocni-kronika-2-kurt-russell-znovu-nadeluje-tentokrat-se-silnou-a-emancipovanou-zenou-po-boku-1
Popravdě jsem si Vánoční kroniku: druhou část už ani zdaleka neužívala tolik jako její první díl. Tvůrci se snažili těžit z originálně zpracovaného Santy, který byl v minulosti nadhozený a pokusili se jeho příběh a životní styl ještě více rozvést. Dle mého názoru se ale až příliš přiblížili k americkému vánočnímu stereotypu plného kýče a sentimentality a postrádá to přesně ten náboj, díky kterému jsem si užívala příběh předchozího dílu.
recenze-vanocni-kronika-2-kurt-russell-znovu-nadeluje-tentokrat-se-silnou-a-emancipovanou-zenou-po-boku-2
Celkovým dojmem na mě nová Vánoční kronikapůsobí mnohem více dětinským dojmem. Jsme v Santově vesničce, kde veškerému dění dominují skřítci, kteří byli přesně jeden z motivů, který se mi v jedničce nelíbil a který bych nejraději vyškrtla. Tvorové, kteří jsou hybridi filmového Ježka Sonica (2020) a Pokémonů (1998), pro mě zkrátka nejsou to pravé ořechové. Co ale určitě musím vyzdvihnout, tak je to zajímavě zpracovaný design vesničky a systém, na kterém funguje. V tom se tedy kreativci rozhodně vyřádili a dostávají ode mě velký palec nahoru.
Vánoční kronika: druhá část, je rozhodně o dost roztomilejší, naivnější a sentimentálnější. Nad příběhem se tam raději nezamýšlejte, protože vám nebude dávat zrovna dvakrát smysl. Má své mezery, které nemusíte dlouho hledat, abyste na ně narazili, ale co se vánočních filmů týče, tak jsem v tomto ohledu mnohem shovívavější a ne tolik kritická. Co si ale určitě budete užívat, tak je chemie mezi Kurtem Russellem a Goldie Hawn. Herecké výkony obou jsou něco neskutečného a jejich manželství jim více než věříte a navíc si to i skutečně užíváte.
recenze-vanocni-kronika-2-kurt-russell-znovu-nadeluje-tentokrat-se-silnou-a-emancipovanou-zenou-po-boku
Jedna jediná věc, kterou bych ale filmu opravdu na závěr vytkla, tak je to zapojování současné politiky a sociálních problémů, například přítomnost silných a emancipovaných žen. Když to tam bylo zmíněné jednou, cítila jsem nějaké zadostiučinění, ale když se jedna a ta samé věc opakuje pořád dokola, aby se nestalo, že to snad někomu unikne, tak divákovi přijde malinko otravné a kazí to celkový dojem. Dívám se přeci na fikci, vánoční komedii, pohádku. Proč tam tedy za každou cenu cpát něco politického?
recenze-vanocni-kronika-2-kurt-russell-znovu-nadeluje-tentokrat-se-silnou-a-emancipovanou-zenou-po-boku-4
Vánoční kronika: druhá část ale není ve výsledku vyloženě zklamáním. Je to sice o něco slabší pokračování poměrně zajímavě nastaveného příběhu, ale vyloženě propadák to také není. Nasmějete se, možná si dokonce i pobrečíte a na konci dle mého názoru nebudete mít pocit, že jste promarnili skoro dvě hodiny svého života. Jestliže tedy nevíte, na co se dívat, zapněte si Netflix, protože je zde Vánoční kronika: druhá část přístupná už od 25. listopadu.
Hodnocení: 65%
Recenze: Vánoční kronika - Bravo! Konečně film, v němž si přitažlivý "dědula" Kurt Russell dělá legraci z amerického symbolu Vánoc
Recenze24. 11. 2020