Recenze: Vánoční kronika - Bravo! Konečně film, v němž si přitažlivý "dědula" Kurt Russell dělá legraci z amerického symbolu Vánoc

Vánoční kronika (2018) | Netflix
Vánoční kronika, v anglickém originále The Christmas Chronicles, je americký vánoční film s prvky komedie, který byl poprvé uveden v roce 2018. Režíroval jej Clay Kaytis, který se ujal například také animáku Angry Birds ve filmu (2016). Scénář napsal Matt Lieberman. V hlavní roli trochu netradičního Santy Clause je zde hvězdný Kurt Russell a dětské hrdiny ztvárňují Darby Camp a Judah Lewis.

Vánoční kronika
Příběh vypráví o dvou ne zrovna vzorných sourozencích, Kate a Teddym, jejichž cesty se po smrti jejich otce rozešly a máma je příliš zaměstnaná na to, aby si na své děti udělala čas. A to ani na Vánoce. Oba sourozenci se tak ocitnou sami ve velkém domě a rozhodnou učinit obrovský objev. Chtějí natočit samotného Santu Clause. Nachystají na něj past, ale co se stane, když se jim jejich plán podaří? Nečekané setkání nastartuje řadu mnoho náhodných událostí (havárií Santových saní počínaje), o kterých se dětem ani nezdálo.
Scénář neoplývá zrovna promyšlenou a hlubokou myšlenkou a jaký bude psychologický vývoj obou postav, je vám jasné už od začátku. Hodlám tvrdit, že budete také hned vědět, jak to vlastně nakonec dopadne. Jedná se totiž o tradiční zápletku vánočních filmů, které mají děti přimět k bezmezné víře v existenci jejich chlebodárce, Santy Clause.
recenze-vanocni-kronika-aneb-blazniva-stedrovecerni-noc-dvou-deti-po-boku-sexy-santy-kurta-russella-9
The Christmas Chronicles (2018) | Netflix
Nejsem zrovna dvakrát fanoušek tohoto typu filmů, ale možná to je díky tomu, že zároveň nejsem fanynka Santy. Jeho existenci nevnímám jinak než jako marketingovou rakovinu, která se postupně prorůstá všemi kontinenty a zahrnuje vánoční obchody kýčovitou červenou tématikou s nevzhledným, starým a nezdravě obtloustlým mužíkem. Tak proč jsem se tedy na Vánoční kroniku rozhodla koukat?
Ironicky je to právě kvůli Santovi. Ten je tady totiž zachycený vskutku originální a zábavnou formou, která mě na první pohled zaujala a musím uznat, že rozhodně nezklamala. Kurt Russell podal jako vždy naprosto fantastický výkon, který doplnil jen velmi neotřepaný Santův design dělající z nepříjemně vypadajícího dědy přitažlivou sex bombu. Co mě během filmu opravdu bavilo, tak to byla skutečnost, že sám Santa zde svou marketingovou podobiznu velmi vtipnými komentáři zesměšňoval a svým způsobem i urážel. Bravo! Konečně film, který alespoň trochu odráží můj vlastní názor na americký symbol Vánoc.
recenze-vanocni-kronika-aneb-blazniva-stedrovecerni-noc-dvou-deti-po-boku-sexy-santy-kurta-russella
Co se týče tradiční kýčovitosti a naivity, tak tou se tady rozhodně nešetřilo. Přesto to ale dle mého názoru opravdu nebylo na škodu. Vždyť právě tento potenciál od vánočních filmů čekáme. Je to jediné období v roce, kdy se i ten největší materialista sníží k nějakému odvázání a unešení kouzelnou atmosférou. Co se ale týče příběhu, tak ten tolik pochválit nemůžu. Hlavní zápletka je sice milá a vánoční, ale to je bohužel všechno. Nad některými myšlenkovými pochody dětských hrdinů vám bude rozum stát a svým způsobem vám oba polezou na nervy. Nicméně je tady opět Santa Kurt, který každou scénu zachrání a budete si film díky tomu naplno užívat. Ačkoliv je příběh poměrně jednoduchý, tak mladého diváka určitě neurazí a dospělý to ty necelé dvě hodiny nějak zvládne.
recenze-vanocni-kronika-aneb-blazniva-stedrovecerni-noc-dvou-deti-po-boku-sexy-santy-kurta-russella-7
Jestli hledáte, na co se společně s rodinou dívat, nedá se říct, že bych snímek nedoporučovala. Jeho animace a celkové ztvárnění za váš čas rozhodně stojí. Děti si zde navíc udělají na Santu opět jiný názor, zatím snad ten nejlepší, jaký jsem kdy viděla. Je mnohem více lidský, realistický a zábavný. Vůbec není tak idealizovaný, jako je tomu u jeho další filmové konkurence.
recenze-vanocni-kronika-aneb-blazniva-stedrovecerni-noc-dvou-deti-po-boku-sexy-santy-kurta-russella-1
Vánoční kronika tedy za zhlédnutí rozhodně stojí a těším se na její pokračování, které by pro diváky Netflixu mělo být přístupné již tuto středu 25. listopadu. Dle mého názoru je to stále lepší film než například populární Vánoční skřítek (2003) s Willem Ferrellem v hlavní roli, který se z nějakého pro mě nepochopitelného důvodu každoročně objevuje na našich televizních obrazovkách a těší se velké sledovanosti a oblibě.
Hodnocení: 70%
Seriál Paranormal je zpovědí klinického lékaře, který se zamiluje do mrtvé dívky. Husí kůži ale nenavodí
Recenze16. 11. 2020