Recenze: Vánoce z jiného světa přináší do letošního adventu pořádnou dávku kosmického bizáru

Vánoce z jiného světa (2020) | Netflix
Vánoce z jiného světa (2020) jsou toho důkazem. Na Netflixu je tento animovaný čtyřicetiminutový snímek zveřejněn od 20. listopadu a přináší něco opravdu velmi příjemného, originálního a vánočního. Jestli vás už omrzely americké vánoční filmy plné cukrové romantiky, sentimantality a mizerných hereckých výkonů, pak je tento animák právě pro vás.

Vánoce z jiného světa
Příběh vypráví sám Santa, který své mladé elfí posluchače seznamuje s nedávnou historií nejen Vánočního městečka na Severním pólu, ale také celého vesmíru. Je to vyprávění o počátku a skoro zkáze jedné lakomé mimozemské rasy, přezdívané jako „kleptové“. Jak už jejich pojmenování napovídá, je to rasa, která trpí bezmeznou touhou ukrást vše, na co přijde. Tato jejich přirozenost zapříčinila to, že byla jejich planeta zničena a oni se tak rozhodli vydat ke hvězdám. Postupem času vykradli vše, co mohli, až jim jednou po cestě nekonečným vesmírem, padla do oka naprosto nehlídaná a bohatá Země.
Malý klepta se rozhodne vzít osud své rasy do vlastních rukou a vydá se na naši planetu na obchůzku. Neskončí nikde jinde než ve Vánočním městečku, kde ho na první pohled upoutá jeho bohatost, zářivost a zdobenost. Malý mimozemšťánek tak nečeká ani chvíli, aby město začal od základů vykrádat. Osud tomu ale chtěl jinak, a tak se náhodou ocitá v náruči malé elfí holčičky, která ho zahrne bezmeznou láskou. Co tato nová zkušenost s kleptou udělá a jaké dopady to bude mít na celou jeho rasu?
recenze-vanoce-z-jineho-sveta-prinasi-do-letosniho-adventu-poradnou-davku-kosmickeho-bizaru-1
Vánoce z jiného světa | Netflix
Tento poměrně krátký loutkový snímek si mě získal na plné čáře. Je to vskutku originální, velmi milé, osobité a jednoduše bláznivé až bizarní, ale to mi vůbec nevadilo. Vánoce jsou samy o sobě ve skrytu duše velmi šílené, a tak to celou jejich divokou atmosféru ještě podtrhuje. Velmi příjemné je i jeho loutkové zpracování, které s sebou na Netflix přináší zase něco nového a celkový dojem z pohádky to ještě o něco více odlišuje od svých vánočních konkurentů.
recenze-vanoce-z-jineho-sveta-prinasi-do-letosniho-adventu-poradnou-davku-kosmickeho-bizaru-2
Vánoce z jiného světa | Netflix
Po zhlédnutí jsem nabyla dojmu, že se režisér Stephen Chiodo a scénáristé inspirovali Ukradenými Vánocemi od Tima Burtona (1993). Oba snímky přivádí Vánocemi nepoznamenanou a poněkud nepřátelskou rasu do Vánočního městečka, kde okamžitě propadnou jeho sladkému kouzlu a snaží se zjistit a přijít na kloub každému jeho tajemství. Stejně jako Jack Skellington, tak i malý klepta se do Vánočního městečka dostal prakticky náhodou a brzy s jeho kouzlem seznamuje svou rasu, v případě Burtona Hallowenské město. Jistých podobností by se tu dalo hledat víc, loutkovým ztvárněním počínaje, ale víc již neprozradím, protože bych dle všeho rozuzlila ze zápletky víc, než bych si přála.
recenze-vanoce-z-jineho-sveta-prinasi-do-letosniho-adventu-poradnou-davku-kosmickeho-bizaru
Vánoce z jiného světa | Netflix
Narozdíl od Ukradených Vánoc jsou ale Vánoce z jiného světa o dost více naivní a pohádkové. Přeci jen jsou rozhodně mířené na dětské diváctvo, zatímco klasická burtonovka nikoliv. Toto s sebou přináší jistou jednoduchost a srozumitelnost, která je v příběhu všudypřítomná, ale dle mého názoru rozhodně není na škodu. I přes to je to totiž velmi příjemná podívaná, od které sice nečekáte kdo ví jakou zápletku, ale za to příjemnou vánoční podívanou v teple rodinného krbu. To rozhodně pohádka splňuje, a tak ji mohu s čistým svědomím doporučit. Animák rozhodně neurazí žádného dospělého, dítě ani dospívajícího. Propojení pohádkového, vánočního a sci-fi žánru s prvky bizáru, zkrátka vytváří svůj zcela nový a osobitý příběh, který vás rozhodně vánočně naladí a pobaví.
Hodnocení: 70%
Princezna z cukrárny: Zase vyměněná - hvězda Muzikálu ze střední servíruje americkou vánoční sentimentalitu. Ocení to český divák?
Recenze29. 11. 2020