16.11.2020, 09:59

Seriál Paranormal je zpovědí klinického lékaře, který se zamiluje do mrtvé dívky. Husí kůži ale nenavodí

Seriál Paranormal je zpovědí klinického lékaře, který se zamiluje do mrtvé dívky. Husí kůži ale nenavodí 10 obrázků v galerii
Paranormal (2020) | Foto: Netflix
Egyptský hematolog zažívá sérii nevysvětlitelných událostí a navzdory svému nechutenství se stává účastníkem paranormálního vyšetřování. Stojí příběh za pozornost?

Paranormal (2020) je egyptský seriál, který je od 5. listopadu přístupný na českých platformách Netflix. Vypráví poměrně zajímavě atmosférický příběh, který rozhodně pobaví a nadchne. V šestidílném seriálu se setkáte s řadou výjimečných a zajímavých postav, které prožívají nevídané životní zvraty. V neposlední řadě ale seriál ukrývá mnohem originálnější motivy než řada duchařských příběhů dnešní doby.

Možná je to exotickou kulturou, kterou nám seriál nabízí, ale co se týče originality, tak tou se v seriálu rozhodně nešetřilo. Uvidíte zde nejrůznější egyptské mýtické bytosti, zažijete následky faraonovy kletby, volání najády, ale nechybí zde ani jiné bytosti, například i z naší křesťanské kultury. Paranormal se nese v podivně zábavném a dramatickém tónu, který postupem epizod graduje a ve chvíli, kdy si myslíte, že jste viděli všechno, překvapí opět něčím novým a zajímavým.

Příběhem nás provází egyptský postarší hematolog, Refaat Ismail (Ahmed Amin), který se stal velmi dávno účastníkem pozoruhodných jevů, jež do dnešního dne nebyl schopný vysvětlit. Přesto se ale rozhodl své zážitky, které ho od té doby provází, ignorovat a raději to vše svádí na svou chorobnou mysl. Domnívá se, že je jeho život jen provázen neustálou smůlou, a tak se snaží vyhýbat všemu a všem, co by svou prapodivnou aurou mohl ohrozit. Zákon schválnosti ale pracuje i v Egyptě, a tak je jasné, že čím více se člověk něčeho straní, tím častěji na to naráží.

Paranormal (2020) | Foto: Netflix

Brzy se nechtěně zaplete do řetězu paranormálních událostí, které se nejprve snaží nějakou racionální cestou vysvětlit, ale jak se to vše stupňuje, nastane otázka, zda by přeci jen neměl změnit názor dřív, než jeho ignoranství zabije všechno a všechny kolem něj.

Exotický nádech je v seriálu všudypřítomný. Je to snad tím, že je pro české diváctvo egyptská kinematografie stále jednou velkou neznámou? Ať je tomu jak chce, tamější městské legendy každopádně dávají jinak průměrnému seriálu jistý náboj, který ho vystřelil na daleko vyšší úroveň tajemnosti, a tak rozhodně stojí za pozornost.

Paranormal (2020) | Foto: Netflix

Proč jinak průměrný seriál? Když si odmyslím veškeré exotické prvky, příběh sám o sobě žádnou velkou novotu nepřináší. Motivy opuštěných strašidelných domů, duchové, skeptická a nevěřící hlavní postava, která se náhodou dostane do středu zájmů veškerého paranormálna. Není to zrovna nic, co by už světová kinematografie neznala a čím by obzvlášť v dnešní době nebyla přeplněná.

Paranormal (2020) | Foto: Netflix

Dá se ve zkratce říct, že si budete v Paranormal užívat mýtických jižanských monster, exotické atmosféry, poměrně povedených hereckých výkonů, ale příběh vás zrovna ničím dvakrát ze židle nezvedne. Dala by se zde také položit otázka žánrového zasazení „horor“? Za mě je to seriál sice mysteriózní a s dramatickými prvky, ale hororový nikoliv. Soundtrack se sice občas snaží navodit strašidelnou atmosféru, ale husí kůže vám jen tak z něčeho nenaběhne.

Po zhlédnutí jsem ale rozhodně nebyla zklamaná. Seriál mě seznámil s egyptskou městskou kulturou a legendami a rozhodně mi nabídl originální atmosférický zážitek, na který jen tak nezapomenu a rozhodně ho budu doporučovat.

Hodnocení: 70%

Melancholie, temnota a magie. Nabídka těch nejlepších gotických filmů, které zbožňují bájná stvoření noci Melancholie, temnota a magie. Nabídka těch nejlepších gotických filmů, které zbožňují bájná stvoření noci

Gothic. Slovo, které u spousty lidí vyvolává různé, někdy až vášnivé reakce. Nevyhnou se lidem z komunity, ani těm, kteří se na ni dívají zvenčí...

Ankety
Co říkáte na blížící se konec seriálu Ordinace v růžové zahradě?