Dnes v noci v lese nikdo nespí: Brutální sadistický horor ukazuje, proč zákaz vycházení po deváté večer vlastně není úplně špatný

Dnes v noci v lese nikdo nespí | Netflix
Dnes v noci v lese nikdo nespí (Nobody Sleeps in the Woods Tonight), je hororová novinka, kterou natočil polský režisér Bartosz M. Kowalski. Na první pohled se jedná o zajímavý a poměrně dobře zpracovaný krváček, který rozhodně není vhodný jako kulisa k romantické večeři ve dvou. Toto kritérium vlastně snímek splňuje, otázkou ale zůstává, zda si můžeme odškrtnout kolonku „dobře zpracovaný“.

Dnes v noci v lese nikdo nespí
Příběh se odehrává v polském prostředí, takže je to vlastně horor ze sousedství. Banda naprosto neschopných vedoucích se rozhodne uspořádat odvykací tábor na neprozkoumané půdě, zcela náhodou vedle vesnice, jejíž obyvatelé byli před lety z neznámého důvodu vyvražděni. Aby se zaručila 100% úspěšnost masových vrahů, odeberou veškerým účastníkům při zahájení tábora mobilní telefony.
Když už jste si po prvních minutách zcela jistí tím, že to zkrátka nemá šanci dopadnout dobře, nastupuje na scénu typická modelová skupina postav v seskupení: vychytralá vedoucí, nevzhledný nerd, gay, narcistická blondýna, nabušený šampónek a neohrožená bruneta. Jestli už je vám teď jasné, jak to celé dopadne, jistě je váš úsudek správný.
brutalni-sadisticky-horor-dnes-v-noci-v-lese-nikdo-nespi-ukazuje-ze-zakaz-vychazeni-po-devate-vecer-vlastne-neni-uplne-spatny-4
Dnes v noci v lese nikdo nespí (2020) | Netflix
Horor pracuje se zajetými stereotypy a klišé, které žádného oťukaného diváka příliš nepřekvapí a nevyděsí. Backstory hlavních padouchů postrádá veškerou logiku a nebyla jsem si jistá, za jakým účelem byl ve filmu vůbec zmiňován. Jestli měl probudit soucit, pak se nedostavil. Jestli odpor, ten bohužel také ne. Jediné, co se dostavilo, bylo zmatení v podobě mnohem více otázek než na začátku. Ve výsledku mi přijde, že zde byl vsunut pouze pro potřebné natažení stopáže, protože vůbec nic nového pro příběh nepřinesl.
brutalni-sadisticky-horor-dnes-v-noci-v-lese-nikdo-nespi-ukazuje-ze-zakaz-vychazeni-po-devate-vecer-vlastne-neni-uplne-spatny-5
To zdaleka nebylo jediné, co mi nedávalo smysl. Musím říct, že jsem velmi zklamaná; ačkoliv jsou totiž brutální sadistické horory známé svou jasnou zápletkou a nastaveným příběhovým modelem, vždy by měly do světa kinematografie přinést alespoň trochu novosti a nějaké originality. To se ale o Dnes v noci v lese nikdo nespí říct nedá. Jediný pocit, který se po zhlédnutí dostaví, je úleva, že už to skončilo a teď můžete jít konečně dělat něco produktivnějšího. Alespoň tak to bylo v mém případě, což mě velmi mrzí.
Abych ale nebyla úplně zlá, musím vyzdvihnout kvalitu natočených záběrů, které nezajímavému příběhu dodávají alespoň estetiku a probudí ve vás pocity, že se na to tvůrci úplně nevykašlali. Veškerým krvavým záběrům rovněž nejde odepřít jistou dynamičnost, která by měla filmu podobného ražení jasně dominovat. Nápady jak se zbavit těla jsou velmi kreativní a blíží se podobným kvalitám, jako tomu je například u kultovní série SAW. Prostě a jednoduše, nebude vám při jejich sledování zrovna dvakrát dobře. Na druhou stranu jich ale bylo dost málo, což je ve výsledku škoda. Nemohu si stěžovat ani na herecké obsazení skupinky hlavních postav, protože jsou to i oni, kteří tento snímek alespoň trochu zachraňují.
Bohužel je ale nejspíš již všem jasné, že mé hodnocení tentokrát nebude "sluníčkové" jako obvykle. Nejspíše si půjdu uvařit čaj a pustím si nějakou pořádnou duchařinu na spravení nálady.
Hodnocení: 40%