Komiksový seriál The Boys dělá ze superhrdinů psychopatické celebrity. A vybuchují v něm hlavy

The Boys | Amazon Prime Video
Loňská první série komiksového seriálu The Boys byla jedním z nejpříjemnějších televizních překvapení roku. Originální pojetí superhrdinské tematiky, vyznačující se obrovskou mírou ironie, cynismu, černého humoru a satirického nadhledu, nabídlo osvěžující a promyšlenou podívanou určenou výhradně dospělému publiku (míra deziluze a brutálního násilí je zde výrazně nadprůměrná).
Banda: trailer na 2. sérii | Amazon Prime Video
Seriál vypráví o alternativní současnosti, v níž jsou lidé s nadpřirozenými (a často velmi nebezpečnými) schopnostmi už téměř běžnou součástí lidské společnosti. A někteří z nich dokonce fungují jako regulérní superhrdinové - činí tak však pod záštitou mocné obří korporace Vought. Ta vybírá, kdo se stane superhrdinou, potažmo členem Sedmičky, což je něco jako marvelovští Avengers či Liga spravedlnosti od DC. K druhé jmenované partě má svými superhrdinskými typy ještě mnohem blíže - sadistický frackovitý sociopat Homelander (naprosto boží Antony Starr) zcela zřetelně odkazuje k Supermanovi, slabošská Queen Maeve (Dominique McElligott) k Wonder Woman, perverzní a zakomplexovaný Deep (Chace Crawford) k Aquamanovi atd.
Pokud tedy patříte k lidem, jimž vlna superhrdinských filmů a seriálů, které v novém tisíciletí doslova zaplavily filmový i televizní svět, už leze trochu na nervy, The Boys by vám svým radikálním a nevybíravým revizionismem mohli velmi sednout.
Antony Starr
The Boys | Amazon Prime Video
Druhá série dějově navazuje přesně tam, kde první před rokem skončila. Billy Butcher (Karl Urban) se nachází neznámo kde a je podezřelý z vraždy Madelyn Stillwellové (Elisabeth Shue). Hughie, Frenchie, M.M. a Kimiko se skrývají před Voughtem a Homelanderem. Superhrdinská "Sedmička" hledá náhradu za zavražděného Translucenta...
Dvojce se naštěstí ve většině ohledů podařilo udržet kvalitu jedničky, takže ostré satirizování a parodování nejen nadlidí v legračních kostýmech, ale i extrémně mocných mezinárodních společností a v podstatě celých současných Spojených států, dlouhodobě posedlých instantními mediálními hvězdami a povrchním světem šoubyznysu, najdeme i v letošním osmidílném nášupu.
Karl Urban, Laz Alonso, Jack Quaid
The Boys | Amazon Prime Video
Z nových postav je jednoznačně nejzajímavější nová členka Sedmičky Stormfront, jejíž charakterový vývoj je nejen překvapivý, ale hlavně opravdu výživný. Zejména její scény s Homelanderem mají fakt šťávu a patří mezi vrcholy této série.
Co se týče míry brutality a násilí, zašli tvůrci možná ještě dál než loni. Hned od první epizody tu vybuchují hlavy (posléze i celí lidé), dojde na upalování, zvracení kyseliny, amputování končetin, škrcení dlouhým a tlustým penisem (nedělám si legraci!)... V jednom díle to taky nepěkně odnese i jedno velké a poměrně mírumilovné zvíře... V tomto ohledu si The Boys zkrátka neberou žádné servítky a slabší povahy by se jim proto asi měly vyhnout, přestože aspekt šokujících, enormně drsných, krvavých či perverzních momentů určitě není hlavním motorem seriálu.
Banda
The Boys | Amazon Prime Video
Tím je stále příběh, jeho postavy a přesahy do reality. Sice už trochu absentuje onen prvotní moment překvapení, jímž disponovala první řada, samotný fikční svět je ale i nadále hodně zajímavý a skýtá obrovský potenciál i do budoucna. Druhé řadě sice zpočátku maličko chybí zřetelnější hlavní dějový rámec (navíc linie Deepa, ačkoliv sama o sobě není špatná, trochu zpomaluje celkové tempo), scény jako průnik do tajného zařízení pro pokusné "supráky" či hořké finále získávají letošní sezóně stěžejní plusové body a vyvažují tak některé její případné slabiny.
P. S. Pokud si z některých dílů filmových X-Men pamatujete herce Shawna Ashmorea (respektive jeho postavu), možná vám také bude připadat docela roztomilé, do jaké role byl obsazen zde...
Hodnocení: 80%