Recenze: Bestiář mladé chůvy. Takhle to dopadne, když se spojí Draco Malfoy s Michalem z Kouzelné školky

Bestiář mladé chůvy (2020) | Netflix
Bestiář mladé chůvy
Bestiář mladé chůvy (2020) je nový dětský a rodinný film, kterého se ujala britsko-americká režisérka Rachel Talalay. Snímek vznikl v distribuci Netflixu, na jehož platformách ho můžete sledovat od poloviny minulého týdne. Příběh je inspirován stejnojmennou knižní trilogií od Joea Ballarininiho a v hlavních rolích můžete vidět hvězdného Toma Feltona, kterého valná většina zná jako Draca Malfoye z filmové série o Harrym Potterovi. Dále se též setkáte s Indyií Moore a mladinkými herečkami Tamarou Smart a Oonou Laurenc.
Snímek se dá považovat za poměrně oddechovou celovečerní podívanou s kapkou fantasy a dobrodružství, které jde ruku v ruce s příjemně natočenými akčními scénami. Vypráví příběh mladé a velmi inteligentní Kelly Fergusonové (Tamara Smartová), kterou jako malou sužovaly hrůzostrašné noční děsy, které ji pronásledovaly každou noc. Brzy ale malá Kelly přišla na to, že to nejsou jen tak obyčejné noční můry, jak se jí rodiče snažili namluvit. Vše vrcholilo až do té doby, kdy se u ní zjevil bájný strašák přezdívaný jako Grand Guignol (Tom Felton).
recenze-bestiar-mlade-chuvy-jak-to-dopadne-kdyz-se-spoji-draco-malfoy-s-michalem-z-kouzelne-skolky-13
Bestiář mladé chůvy (2020) | Netflix
Právě tehdy začala Kelly své okolí přesvědčovat o tom, že své noční můry umí zhmotnit a že jí jde skutečně o život. Není ale těžké uhádnout, že jí nikdo nevěřil a ve škole si z ní kvůli tomu dělali legraci. V době, kdy si Kelly myslí, že to přeci jen vše byly jen výmysly její dětské fantazie, se ale dostává jako dětská chůva do domácnosti zaměstnavatelky jejích rodičů, kde potkává pětiletého Jacoba. Právě v něm začne vidět jisté podobnosti se sebe samou, které následně vyvrcholí ve fantastický příběh plný strašidel a nevšedních zážitků.
Malý Jacob se ocitne ve spárech hrozivého Grand Guignola a Kelly se dostává do tajné organizace dětských chův, které mají na starost chránit děti před útoky skutečných monster. Byly její noční můry z dětství tedy přeci jen skutečné?
Během snímku nabudete dojmu, kdy si nebudete přesně jistí tím, jestli se nedíváte na remake legendárních Spy Kids s Antonio Banderasem v hlavní roli, nebo na podivnou předělávku pixarovských Příšerek s.r.o.. Nedá se říct, že by film postrádal originalitu či obsáhlou fantazii. Přesto mi ale nepřipadá, že by do světa rodinných a dětských filmů, přinášel cokoliv nového nebo zajímavého.
recenze-bestiar-mlade-chuvy-jak-to-dopadne-kdyz-se-spoji-draco-malfoy-s-michalem-z-kouzelne-skolky-5
Bestiář mladé chůvy (2020) | Netflix
Design monster je spíše roztomilý a já sama bych je označila až za naivní. Nejsem si úplně jistá, jaký byl záměr tvůrců. Někde se dočtete, že Bestiář mladé chůvy obsahuje i stopy hororu. To mně ale vůbec nepřišlo. I když přimhouřím oko a zaměřím se na fakt, že je to film dělaný převážně pro dětské diváctvo, tak to toto kritérium podle mě vůbec nesplňuje. Mohu snímek přirovnat například k různým animovaným ale i hraným verzím Scooby Doo. Oba filmy jsou dělané jak pro dospělé, tak i pro děti. Přesto jsou ale veškerá monstra ve Scooby Doo alespoň trochu děsivá a vzbudí to v dětech ten efekt, jaké příšerky vzbudit mají.
Abych pravdu řekla, můj jediný důvod, proč jsem se na film dívala, byl můj oblíbený herec Tom Felton. Byla jsem zvědavá, jak se popere s takovým typem padoucha a musím podotknout, že i z toho jsem byla ve výsledku zklamaná. Herecký projev jsem mu nedokázala ani na chvíli věřit a připomínalo mi to spíše nějakou úchylnější verzi moderátorů z Kouzelné školky. Takže pro mě další zklamání.
recenze-bestiar-mlade-chuvy-jak-to-dopadne-kdyz-se-spoji-draco-malfoy-s-michalem-z-kouzelne-skolky-14
Bestiář mladé chůvy (2020) | Netflix
Jak jsem ale psala na začátku, nebylo to úplně špatné. Nějakou originalitu to mělo, taktéž tomu nechybělo zajímavé zpracování kulis a strašících scén. Sice nebyly děsivé, ale minimálně pěkně atmosféricky udělané. Kladné postavy si určitě zamilujete vy i vaše děti. Hlavně mladou Kelly. Její statečnost, odvážnost a inteligence, ve vás vzbudí zkrátka vlnu příjemných pocitů a budete jí už od samého začátku až do konce fandit. Za mě je ale snímek bohužel jedním z méně povedených děl Netflixu, a tak mu nemohu udělit vyšší hodnocení než průměr.
Hodnocení: 50%
Filmové horory, které by měly mít v titulcích napsáno "noční můry zaručeny"
Téma15. 10. 2020