Recenze seriálu Dračí princ: Originálně zpracovaný animák, který se nebojí leseb a gayů

The Dragon Prince (2018) | Netflix
Dračí princ, v anglickém originálu The Dragon Prince, je americký rodinný fantasy seriál z distribuce Netflixu, který na stejnojmenné doméně můžete sledovat od roku 2018. Seriál se může pyšnit již třemi zakončenými sezónami po devíti dílech. Třetí série přibyla v roce 2019 a rozhodně se nejedná o závěrečnou fázi seriálu. Příběh končí otevřeným a dosud ne zcela objasněným koncem a dává na vědomí, že se můžeme ještě na leccos těšit. Kdy bude do světa vypuštěna čtvrtá řada, není zatím zcela zřejmé, ale očekává se každou chvílí.
recenze-serialu-draci-princ-originalne-zpracovany-animak-ktery-se-neboji-lesbicek-ani-gayu-3
The Dragon Prince (2018) | Netflix
Příběhem nás provází trojice dětských postav, princové lidského královstí, Callum a Ez a statečná měsíční elfka Rayla. Na začátku je nám představena kompletní fiktivní historie tamějšího světa, který byl kdysi plný harmonie a vzájemné tolerance. Magické bytosti byly vždy spjaté s kouzelnou mocí, zatímco lidé nikoliv. Vše se ale změnilo ve chvíli, kdy se k lidem dostala černá magie.
Kouzelní tvorové, hlavně draci a elfové, začali vidět v lidech nebezpečí, a tak se proti nim spojili a snažili je přesvědčit, aby se magického zdroje dobrovolně vzdali. To se ale nestalo. Místo toho zapříčinili rozpad jedné harmonické říše na kouzelný a lidský svět. Jako každá válka, i tato přinesla své ztráty na životech a právě smrt dračího krále a jeho nenarozeného syna, zavinila všechny problémy, se kterým se tento fiktivní svět během příběhu potýká.
recenze-serialu-draci-princ-originalne-zpracovany-animak-ktery-se-neboji-lesbicek-ani-gayu
The Dragon Prince (2018) | Netflix
Obě země se začaly vzájemně nenávidět a další válka byla na spadnutí. Karty ale ale začaly pomalu obracet ve chvíli, kdy se zjistilo, že dračí princ stále žije. Mladí hrdinové se jej rozhodnout odnést zpět ke své matce a unikají tak spárům dospělých, kteří v zázraky a mír již nevěří a před klidným a přátelským řešením, raději upřednostní krvavé bitvy a nesmyslné války.
recenze-serialu-draci-princ-originalne-zpracovany-animak-ktery-se-neboji-lesbicek-ani-gayu-2
The Dragon Prince (2018) | Netflix
Každá z hlavních dětských postav se během cesty postupně poodhaluje, ukazuje nám své skryté talenty, sny, ale také ty nejdůkladněji uzamčená tajemství. „Polo-princ“ Callum zjišťuje, že i přesto, že nenalezl nadání v šermířství a v boji, oplývá mnohem magičtějšími talenty, které během příběhu zdokonaluje a učí se novým zaklínadlům. Mladší princ Ez zase postupně odhaluje své vrozené vůdčí sklony, které jsou plné dobrých záměrů, lásky. Elfka Rayla zase pomalu odkrývá všechna svá rodinná tajemství a zjišťuje, že ani zdaleka není tou slabou a zrádnou bytostí, jakou si myslela, že je.
Dračí princ je plný zajímavých ponaučení a příjemných postav s obrovským psychickým vývojem. Mladí hrdinové se dostávají do problémů, se kterými by si nedovedla poradit ani valná většina dospělých, a to je samo sebou mění a postupně jejich charaktery posilňuje a vyvíjí. Seriál dále ukazuje, jak je důležité věřit v dobro a ve své přátele a hraje si s příslovím, že „naděje umírá poslední“. Velmi oceňuji také příjemné propojení s LGBT komunitou, která není do seriálu nastrčená jakoukoliv násilnou formou ba je tomu přímo naopak.
recenze-serialu-draci-princ-originalne-zpracovany-animak-ktery-se-neboji-lesbicek-ani-gayu-15
The Dragon Prince (2018) | Netflix
Vystupuje zde rovnou několik hlavních i vedlejších postav, které postupně poodhalují svou orientaci vůči bytostem stejného pohlaví a představuje to velmi milou formou. Ta ukazuje, že není podstatné do koho se zamilujete, ale že když naleznete vůči někomu sympatie, na pohlaví se nekoukáte. V seriálu na to není nijak více poukazováno a nedočkáte se ničeho, co by vám mělo násilně říkat, že být součástí LGBT komunity je něco lepšího nebo naopak horšího. Seriál učí příjemnou formou vidět lesby a gaye jako každý jiný pár a nepovažovat za nutnost na to nijak poukazovat. Vždyť vůbec nezáleží na tom, do koho se zamilujeme, a tak by to mělo být.
recenze-serialu-draci-princ-originalne-zpracovany-animak-ktery-se-neboji-lesbicek-ani-gayu-12
The Dragon Prince (2018) | Netflix
Příběh není zrovna dvakrát komplikovaný a není těžké se v něm vyznat. Hlavní myšlenkou je ukázat, jak je důležité jít si za svým snem, ale zároveň varuje, že ne každý sen je správný a ne každý člověk, který se zdá býti vaším přítelem, jím skutečně je. Síla slov je jistě velmi mocná, ale na každé je myšleno upřímně a člověk by si měl na všechno hlavně udělat svůj vlastní názor. Je velmi jednoduché nechat se zmanipulovat hříšně smýšlejícím člověkem, který prahne po nekonečné moci.
Seriál nám otevírá dosud neobjevená zákoutí magických světů a seznamuje nás se spoustou zajímavých postav, nejrůznějších bytostí, kouzelných zaklínadel a také s černou a bílou magií a základními rozdíly mezi nimi. Je to rozhodně zajímavý seriál, který doporučuji nejen dospělým, ale také jejich dětem. Má originální a velmi nápaditý příběh, který dá dítěti zase o něco jinačí pohled na svět. Možná ho k něčemu novému přiučí a seznámí ho neagresivní a velmi přátelskou a milou cestou s LGBT komunitou. Nikdo přeci nechceme vychovávat malé školní tyrany, které budou své jinak orientované spolužáky šikanovat a zesměšňovat.
recenze-serialu-draci-princ-originalne-zpracovany-animak-ktery-se-neboji-lesbicek-ani-gayu-16
The Dragon Prince (2018) | Netflix
Dračí princ je vhodný pro opravdu velikou škálu fanoušků. Svou originální animací se zase o něco více odlišuje od jeho animovaných konkurentů a svým příběhem potěší každého, který má rád nějakou tu kapku magie, vtipu a překvapujících momentů. Seriál si získal opravdu velkou fanouškovskou základnu po celém světě, která stále roste a vzhledem k tomu, že se seriál ještě stále neblíží konci, se očekává její další nárůst. Co říkáte Vy? Přidáte se mezi fanoušky? Podívejte se níže na další populární seriály a filmy z distribuce Netflixu.
Hodnocení: 90%