TOP kina ČR: Bábovky vypálily konkurenci rybník

TOP kina ČR: Bábovky vypálily konkurenci rybník
Bábovky - Jana Plodková | CinemArt
5. TENET (země vzniku: USA, Velká Británie)
Tenet
Tržby 1 milion 636 tisíc KČ / návštěvnost 9.206 diváků / 61 kin
Nejnovější snímek režiséra Christophera Nolana se mezi nejnavštěvovanějšími tituly českých kin drží pátý víkend v řadě a aktuálně mu patří pátá příčka. "Bondovka pro 21. století" má celkově na kontě 130 tisíc platících a 22 milionů korun. Výpravná špionážní detektivka stála cca 200 milionů dolarů a celosvětové tržby prozatím činí 285 mega. Pokud diváci přihodí do pokladen ještě jednou tolik, budou tvůrci v kladných číslech. Ale to je zřejmě v době druhé vlny koronakrize bláhové.

4. DĚDA, POSTRACH RODINY (USA)
Děda, postrach rodiny
Tržby 1 milion 764 tisíc KČ / návštěvnost 10.844 diváků / 53 kin
Ikonický Robert De Niro se nebojí ani odlehčenějších rolí. Dokazuje to v novince, v níž válčí s vlastním vnukem o své místo na zemi (a ve vlastním domě). Za necelé tři týdny od premiéry na film Děda, postrach rodiny vyrazilo 24,5 tisíc diváků. Tržby činí necelé 4 miliony korun.

3. ŠARLATÁN (Česká republika, Polsko, Irsko)
Šarlatán
Tržby 2 miliony 136 tisíc KČ / návštěvnost 13.309 diváků / 104 kin
To Šarlatán s Ivanem Trojanem v jedné z hlavních rolí je na tom o poznání lépe. Brzy pokoří metu 250 tisíc diváků a stane se jedním z nejnavštěvovanějších filmů roku 2020 (tuzemských a koprodukčních snímků tam bude kvůli koronavirové pandemii na předních příčkách víc, namátkou V síti, 3Bobule). Z pandemie tedy vyšel Šarlatán překvapivě jako vítěz. Jak by tomu bývalo bylo v konkurenci hollywoodských blockbusterů?

2. PRINCEZNA ZAKLETÁ V ČASE (Česká republika)
Princezna zakletá v čase
Tržby 2 miliony 756 tisíc KČ / návštěvnost 18.775 diváků / 137 kin
Princezna zakletá v čase se setkala se solidními ohlasy recenzentů a též se zájmem publika. I když na film za necelé dva týdny od premiéry vyrazilo "pouhých" 36 tisíc diváků, kteří v pokladnách nechali 5 milionů korun. Nic to nemění na faktu, že "Princezna" se žánrové konkurenci vymyká a určitě o ní v bilančních žebříčcích ještě uslyšíme.

1. BÁBOVKY (Česká republika, Slovenská republika)
Bábovky
Tržby 9 milionů 919 tisíc KČ / návštěvnost 64.839 diváků / 213 kin
Bábovky skončily s přehledem první. Vztahové drama režiséra Rudolfa Havlíka (Po čem muži touží) a spisovatelky Radky Třeštíkové (Po čem muži touží) přeskočilo konkurenci o několik pater. A není se čemu divit. Mocný marketing, plejáda tuzemských herců, populární spisovatelka, množství nasazených kin a absence konkurence hrály Bábovkám do karet. Od recenzentů si nicméně vysloužily celou řadu posměšných ohlasů. Tvůrci mají na svém kontě již jeden divácky úspěšný titul, snímek Po čem muži touží (2018), který do kin přitáhl přes půl milionu návštěvníků. U Bábovek to na takový úspěch nevypadá, i tak se ale zdá, že duo Havlík-Třeštíková přišlo na know how, co platí na tuzemského diváka.
Žaluji!
Žaluji! | Guy Ferrandis
Ve čtvrtek šlo do českých kin v premiéře osm novinek a kromě Bábovek žádná další bohužel větší zájem publika nezaznamenala. Až devatenácté skončilo kritikou ceněné polské drama Corpus Christi (714 diváků, 93 tisíc korun) a na dvacátý se umístil snímek Žaluji! (639 diváků, 86 tisíc korun) klasika Romana Polanského.

Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.

Obrázek článku