Recenze: Nová hra ze světa Rychle a zběsile možná potěší hardcore fanoušky, jinak je to ale ostuda

Fast & Furious Crossroads | Slightly Mad Studios
Pak přišel první trailer a byla to bída. V rámci obsahu se dalo ještě mluvit o nadějném kousku (akce byla přepálená přesně tak, jak to máme v téhle filmové sérii rádi), zato technická stránka evokovala spíše hru pro mobily.
Nyní konečně vyšla hotová hra. V tichosti, bez pořádné propagace a bez poskytnutí kopií recenzentům (což nikdy není dobré znamení). Původně zamýšlený předskokan devátého filmu se musel vinou pandemie spolehnout sám na sebe a možná je to dobře. Než totiž opravdu vyrazíme do kina na další dobrodružství naší oblíbené rodinky, bude tenhle kousek zapomenut.

Začneme u grafiky, protože s tou je to nejjednodušší. Viděli jste trailer? Pak přesně takhle nedotaženě hra pořád vypadá. Autoři neudělali snad jedinou změnu od uveřejnění první upoutávky. Grafika je zastaralá, osekaná a ztrácí i na ty největší pecky z mobilních zařízení. Neřekl bych, že je vyloženě ošklivá. Celky jsou použitelné, sem tam hra světel a stínů, společně se správnou scenérií, dokonce působí obstojně. Ale jsme pořád na míle daleko od toho, co se v dnešní době považuje za standard. Nejpatrnější je to během příběhových cutscén, které tvoří dobrou polovinu hry a angažování známých tváří přichází vniveč. Což mě vede k tomu, že moc nechápu výsledný titul.
Je nepsaným pravidlem, že jsou licencované tituly podle slavných filmů a seriálů šité horkou jehlou. Fast & Furious Crossroads působí dojmem podobné rychlokvašky, ale přitom je tu současně vidět hodně vložené energie. V rámci navrátilců tu například máme Vina Diesela, Michelle Rodriguez a Tyrese Gibson (a nejde jen o lákadla na obalu hry - jde o hratelné postavy). Nováčky doplňují sympatická Sonequa Martin-Green (Živí mrtví, Star Trek: Discovery), Asia Kate Dillon (John Wick 3) a zkušený představitel záporáků Peter Stormare, hrající - jak jinak - záporáka.
recenze-herni-rychle-a-zbesile-mozna-potesi-hardcore-fanousky-jinak-je-to-ale-ostuda
Ani scénář není nejhorší. Nenabízí nic originálního, ale v rámci série jde o použitelný průměr s několika akčními momenty, za které by se ani předloha nemusela stydět (především finále s uhánějící raketou má své žánrové kouzlo). Na hráče čeká rovnou 32 kapitol, což není málo, tristní je ale jejich délka. Celkové dohrání mi zabralo necelých šest hodin, což je na dnešní dobu zoufale málo. Jistě, ve správném titulu (s dobrou hratelností) by to šlo omluvit opětovným hraním. Ale i tady se bohužel vývojáři nepředvedli.
Samotné řízení je ještě celkem snesitelné. Má extrémně arkádový nádech, ale budiž. U podobného kousku chci vidět šílenou jízdu a nutně neřeším to, jestli se auto chová přesně tak, jak by mělo. Kolizní model ale každý potenciálně zábavný model posílá do pekel. A to je vzhledem k charakteru hry problém, protože na překážkách je většina misí postavená. Jakmile hráč do něčeho narazí, nastává ztělesněný chaos, navíc umocněný tím, že tu je neviditelná bariéra, jindy se zase auto nesmyslně zastaví o malý předmět, zatímco o pár vteřin dříve rozmetalo velkou kulisu. Navzdory tomu, že jde o koridor, se pak až nezdravě často dostavuje vinou zmatečné navigace nejistota, kudy přesně dál. Level design zkrátka postrádá přehlednost a především v nočních scénách jsem měl veliký problém se orientovat.
Fast & Furious Crossroads
Ale není to tak, že bych se párkrát nebavil. Zcela jasně nejzábavnější jsou momenty, kdy musí hráč zapojit více vozidel (v rámci některých misí jde přepínat mezi charaktery), přičemž každé má nějakou speciální vlastnost (střílení raket, vystřelovací hák, čepele na kolech, hackování). Ale takových okamžiků je málo a nemají šanci vyhladit zbytek, který zkrátka nefunguje.
Po celou dobu jsem se nedokázal zbavit pocitu, že původní ambice byly mnohem větší (a tím myslím, že někdo chtěl vytvořit opravdu dobrou hru), ale v půlce vývoje buď došly finance nebo zájem. A nemluvím jen o zapojení herců nebo vděčných bonusových položkách odhalující vývoj, které hráč získává během hraní. Jsou tu problesky toho, že původně byla ambice na vytvoření Burnout Paradise pod slavnou značkou (ostatně nejedna lokace je poměrně rozsáhlá a vybízí k prozkoumání, i když k tomu hráč nedostane příležitost), ale nikdy se nepovede potenciál plně využít. A je to škoda.
Jako fanoušek Rychle a zběsile jsem si ve hře něco málo najít dokázal, neumím si ale představit, že bych komukoli doporučil, aby dal za podobný titul 1699 korun. I tisícovka je moc. Až se jednou bude Fast & Furious Crossroads prodávat za pár stovek, pak možná (pro ty největší fanoušky, kteří ocení další epizodu ze svého oblíbeného universa). Pokud ale toužíte po rychlé jízdě se šílenou akcí, volte raději zmíněný Burnout Paradise, nebo nedoceněný klenot Split/Second, který je přímo šitý na míru fanouškům přepálené akce (mimo jiné tu můžete na protihráče shodit letadlo, nechat jim pod koly vybuchnout celou hráz nebo jim zavařit explozí obřích komínů).
P.S. Hra obsahuje i multiplayer a přestože mu nelze upřít některé dobré nápady, všechny sráží výše zmíněné. A přirozeně ho moc lidí nehraje.
Hodnocení: 35%