Recenze: Force of Nature - Mel Gibson je další akční klasik, co skončil v béčkových vodách

Force of Nature
Miliónový hurikán
Miliónový hurikán | EFO Films
Gibson se nicméně upsal příběhu, který ještě vypadá na papíře docela nadějně - jsme v Portoriku a právě se na celou oblast řítí hurikán. Cardillo (Emile Hirsch) by ho nejraději přečkal ve voze, ale nově přidělená parťačka Jess (Stephanie Cayo) chce být aktivní a donutí ho, aby společně pomohli evakuovat lidi z blízkého činžovního domu. Jedním z nich je i bývalý nevrlý polda Ray (Mel Gibson), který odmítá odejít. Než se všichni stihnou nějak dohodnout, obsadí dům partička nebezpečných lupičů v čele s Johnem (David Zayas). Ti jsou na stopě cenných obrazů, které se nachází v jednom z bytů. Hodlají je získat za každou cenu a pár uniforem a nájemníků jim v tom rozhodně nezabrání.

Miliónový hurikán
Karty jsou rozdány a můžeme... nikam. Force of Nature režíroval Michael Polish, tvůrce solidního Astronauta, takže jsem do výsledného filmu vkládal alespoň určité naděje, že by nemuselo jít o úplnou mizérii. Výsledek se jí bohužel dost blíží. Navzdory vděčné lokaci uzavřeného paneláku (s čímž se dá i za malé peníze vytvořit velká legrace) je Polishova novinka selháním prakticky ve všech ohledech. Snímek se sice snaží o nějakou expozici jednotlivých charakterů, ale hlavní hrdina (což je Hirsch a ne Gibson) je nesympatický floutek, který po celý film nedokáže vytvořit situaci, jež by ho opravdu polidštila a přiblížila divákům. Gibson je na tom o něco lépe, ale čistě pro charisma samotného herce. Jeho postava je ale upozaděná (jde o takovou tu vějičku na obal DVD), takže si většinu času jeho Ray odkašlá v křesle a když už konečně vyrazí do akce, nedokáže to Polish využít.
Miliónový hurikán
Force of Nature | EFO Films
Jde o místo, kde nejvíc padá kosa na kámen. Jedna věc je, že autoři filmu příliš nezvládají orientaci v prostoru a napětí tvoří pouze tím, že někdo na někoho narazí na chodbě, případně se schovává za dveřmi. Ještě horší je to se samotnou akcí, která postrádá dynamiku a vesměs působí dojmem, že se všechna pod heslem "nemáme peníze" natáčela během jednoho odpoledne.
Hurikán je navíc pouhou záminku pro rozehrání situace, ale v pozdější fázi příběhu nijak neslouží. Snahy o oživení typu "jeden z nájemníku má doma divoké zvíře" pak vyjdou úplně naprázdno, protože zvíře ani nevidíme.
Nemám nic proti jednoduchému béčku, pokud má v sobě určitou energii (viz třeba Line of Duty). Force of Nature většinu času jen únavně přešlapuje na místě a ani obstojné herecké výkony (nesešla se tu před kamerou úplná nemehla) na tom nic nemění. Z celku mám podobné pocity, jako z nedávné Survive the Night. A proto filmu dávám i podobné hodnocení.
Hodnocení: 35%