TOP kina ČR: Diváci se nehrnou

TOP kina ČR: Diváci se nehrnou
Chlap na střídačku | Bohemia Motion Pictures
5. NEVIDITELNÝ (země vzniku: USA)
Neviditelný
Tržby 204 tisíc KČ / návštěvnost 1.280 diváků / 25 kin
Nárůst diváků je minimální. Navíc se mezi pětici komerčně nejúspěšnějších nedostala žádá ze čtvrtečních novinek, na špici se drží starší tituly, stejně jako víkend předtím. Psychologicky laděný horor Neviditelný je stejně jako minule pátý. Za celou dobu od premiéry má na kontě přes 25 tisíc platících a téměř 4 miliony korun v rámci tržeb.

4. JEŽEK SONIC (USA, Kanada, Japonsko)
Ježek Sonic
Tržby 236 tisíc KČ / návštěvnost 1.666 diváků / 55 kin
Z šestého na čtvrté místo si polepšil Ježek Sonic, celovečerní film inspirovaný slavnou počítačovou hrou a postavičkou společnosti SEGA. Rodinná akční podívaná se záporákem Jimem Carreym má prozatím na kontě téměř 175 tisíc diváků a 26 milionů korun. Snímek s rozpočtem 85 milionů dolarů celosvětově utržil 306 mega, takže o žádném komerčním neúspěchu nemůže být řeč. Ačkoliv to po zveřejnění prvního pohledu na ikonického ježka mohlo vypadat...

3. CHLAP NA STŘÍDAČKU (Česká republika)
Chlap na střídačku
Tržby 254 tisíc KČ / návštěvnost 1.600 diváků / 37 kin
Přes 200 tisíc diváků celkově má na kontě Jiří Langmajer v roli Chlapa na střídačku. Ulítlá vztahová komedie je kromě dokumentárního filmu V síti pomyslným "tahákem" tržeb a návštěvnosti českých kin po konci nouzového stavu.

2. FRČÍME (USA)
Frčíme
Tržby 490 tisíc KČ / návštěvnost 3.594 diváků / 68 kin
Pixarovka s dvojicí elfích teenagerů v hlavních rolích sice skončila i tentokrát těsně pod vrcholem žebříčku, ale celkově to na žádnou "hitparádu" vážně nevypadá. Rodinný snímek s prvky fantasy má na kontě pouhých 47 tisíc diváků, přičemž celosvětově utržil pouhých 103 milionů dolarů. Film tvůrce vyšel odhadem na 175 mega.

1. V SÍTI (Česká republika)
V síti | Aerofilms
Tržby 1 milion 34 tisíc KČ / návštěvnost 6.808 diváků / 100 kin
Jediný film, který o víkend pohořil metu 1 milionu korun v rámci tržeb, je dokumentární V síti režisérů Barbory Chalupové a Víta Klusáka. Film zaměřený na sexuální predátory na internetu vládne žebříčku (když pomineme dobu nouzového stavu) nepřetržitě od premiérového uvedení do kin 28. února letošního roku. Na kontě má prozatím téměř 340 tisíc platících a 51 milionů korun.
Ačkoliv od minulého pondělí mohli provozovatelé kin navýšit kapacitu diváků ze stovky na 300 diváků, výraznější vliv na nárůst tržeb a návštěvnosti to nemělo. Stále totiž platí nařízení dodržovat rozestupy mezi sedadly a vynechávat mezi diváky vždy jednu řadu volnou. Například multiplex Premiere Cinemas v Hostivaři na svém webu uvádí, že v Praze provozuje 8 sálů s kapacitou 1750 míst. V době normálního, plného provozu má tedy potenciálně k dispozici lehce přes 200 míst v rámci jednoho sálu. 300 diváků aby pohledal...

Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.

Obrázek článku