Recenze: Survive the Night - Bruce Willis pokračuje ve svém nulovém snažení

Survive the Night | SSS Film Capital
Dlouhá noc přežití
Survive the Night
Příběh se točí okolo rodiny, kterou jednoho večera neplánovaně navštíví dva kriminálníci s tím, že potřebují pomoct doktora a ví, že tady jeden bydlí. A protože tam s ním žije i jeho manželka, dcera a prarodiče, je z toho situace s rukojmími, která se postupně změní v boj o přežití. A komické přebíhání.
Tak tu máme další spolupráci dua Willis/Eskandari, které nám loňský rok nasevírovalo opravdu otřesného Korunního svědka. V něm první zmíněný působil, že stojí před kamerou poprvé v životě a ten druhý, jakože kameru do té doby ani nikdy neviděl. Měl jsem takovou matnou představu, že bych si raději vrazil vidličku do oka, než si tohle kolečko někdo zopakovat. A pak pánové přišli s dalším filmem a zvědavost vyhrála. Vidličky naštěstí nebylo třeba.

Dlouhá noc přežití
Rozhodně se ani vteřinu nebudu tvářit, že by Survive the Night mohl být dobrý film. Je to ale oproti minule výrazné zlepšení na všech frontách, díky čemuž ani zdaleka nejde o to nejhorší, co VODillis během poslední dekády natočil. V prvé řadě tady Bruce nemá pouhé cameo, ale plnohodnotnou roli, která se producíruje před kamerou dobrou polovinu stopáže. Pokud jste v posledních letech trochu sledovali jeho kariéru, chápete, jak je to vzácné.
Dlouhá noc přežití
Dlouhá noc přežití | SSS Film Capital
Herci navíc všeobecně nejsou špatní. Ano, hrají hrozné idioty, ale rozhodně to herecky nepůsobí jako slezina amatérských nadšenců (jen na Lydia Hull se film od filmu hůře kouká). Dokonce i Eskandriho musím trochu pochválit, protože tentokrát už něco i režíruje a chvílemi mu dokonce slušně funguje napětí (čemuž pomáhá hlavně solidní soundtrack). Jenže to všechno je víceméně jedno, protože tu máme scénář, který je úplně mimo.
Zhruba do půlky se ještě snaží držet nějaké elementární logiky, ale pak se opravdu odstrašujícím způsobem rozsype. Postavy se předhánějí ve špatných rozhodnutích, přičemž jde o jednu z těch vzácných souher, kdy opravdu nikdo nejedná tak, jak by aspoň trochu příčetní jedinec měl.
Takže ano. Dobrý film - a vlastně ani dobré béčko - tu nehledejte. Ale dívat se na Survive the Night bez větší újmy dá, o tom žádná. A to je po odpadovém Korunním svědkovi přeci jen zlepšení. Na víkend jako kulisa k vaření dobrý.
Hodnocení: 30%