Recenze: Malá lež - Falešná svatba, umírající babička a špatně hrající rapperka

Malá lež | Aerofilms
Malá lež je film podle osvědčeného schématu: Schází se mnohočlenná rodina, která se dlouho nesetkala a její členové k sobě nemají vždycky nejlepší vztahy. Oficiálně je to komedie a párkrát jsem se při ní mírně pousmál - téměř vždy tomu, co říkala a dělala mírně praštěná a stále energická babička. Ovšem nebylo to zdaleka dost na to, abych se při filmu nenudil.
Většina členů rodiny se chová a mluví víceméně nezajímavě a normálně, tak, jak by se pravděpodobně normální lidé v podobné situaci chovali. Nepřišlo mi na tom nic obzvlášť zajímavého (a už vůbec ne vtipného, neboť většina postav nemá být vtipná) a při dlouhé scéně ze svatební hostiny jsem si vzpomněl na několik skutečných svatebních hostin, kterých jsem se zúčastníl a nudil jsem se u nich podobně hrozně.
Malá lež
Malá lež | Aerofilms
Zápletka s falešnou svatbou je víceméně MacGuffin a nijak se neřeší, že dva mladí lidé, kteří se znají 3 měsíce, mají skutečnou svatbu, kterou by mít nechtěli, pokud by babička jednoho z nich neumírala - pokud jsem to tedy správně pochopil.
Hlavní hrdinkou má zřejmě být mladá Číňanka, která vyrůstala v New Yorku (už skoro neumí čínsky) a hraje ji rapperka Awkwafina (hrála taky v posledním Jumanji a v Debbie a její parťačky). Obávám se, že se tato dáma tímto snímkem u mne definitivně zařadila do škatulky "ta ženská fakt neumí hrát a je mi nepříjemné se na ni koukat, když má něco složitějšího hrát". Kromě toho je její postava i divně napsaná a působila na mě jako rozmazlený a necitlivý sobec - což asi nebyl záměr, neboť není v průběhu děje nijak "potrestána" a mají nás asi zajímat nějaká její blíže nedefinovaná traumata, protože scény s ní jsou doprovázeny tklivými smyčci a chorály. Několikrát během filmu navrhuje Awkwafina zbytku rodiny, aby se babičce řekla pravda, zbytek rodiny jí slušně a obšírně vysvětlí, proč pravda není v tomto případě z různých společensko-psychologických důvodů žádoucí, a o dvě scény později se Awkwafina znovu ptá: "A kdy jí teda už řeknete pravdu?" A rodina jí znovu slušně a logicky vysvětlí, proč to nejde, a to se opakuje několikrát...

Malá lež
Pozitivní na tomto filmu je postava babičky a občasný zajímavý a občasný méně předvídatelný střípek toho, jak to chodí v Číně a mezi Číňany. Ale opravdu jen velmi občasný - většina filmu se odehrává v interiérech, bez jiných postav, takže nemáme možnost nějak zajímavěji poznat, jak to v současné Číně funguje.
Hodnocení: 40%