Recenze: Pád anděla - Gerard Butler potřetí proti teroristům

Pád anděla | Lionsgate
recenze-angel-has-fallen-gerard-butler-potreti-proti-teroristum-v-padaci-serii-2
Pád anděla | Lionsgate
Zatímco v případě předchozích filmů dokázal Mike Banning (Gerard Butler) úspěšně ochránit prezidenta Allana Trumbulla (Morgan Freeman), v úvodu Pád anděla selže, když je veškerá ochranka prezidenta během plánovaného poklidného rybaření rozmetána drony. Mike a prezident sice zázrakem přežijí, ale hrdina se nečekaně stává hlavním podezřelým. Pokud chce dokázat svoji nevinnu, musí se vydat na útěk.
Předchozí řádky vám jasně říkají, že Pád anděla se ani nesnaží o nějakou originální zápletku. Vděčný mustr Uprchlíka vykrádá naprosto nepokrytě. I přesto se na sepsání podobného scénáře podílelo hned pět lidí - dva vymysleli základ a tři ho rozpracovali do podoby celovečerního scénáře.

Pád anděla
Jedním z nich je naštěstí i režisér filmu Ric Roman Waugh, mimo jiné autor vynikajícího Trestance. Těžko říct, kdo má nakonec na konečné podobě největší podíl, ale ke cti všem slouží to, že výsledek nepůsobí pitomě. Přirozeně se tu neaspiruje na Oscary, ale vývoj má své světlé momenty, nějaký ten prvek překvapení a dokonce i sympatickou osobní rovinu, která na konci dodává i nějaké ty emoce. Není jich moc, ale Pád anděla tím získává nečekanou hloubku, která u předchozích dílů vesměs absentovala.
recenze-angel-has-fallen-gerard-butler-potreti-proti-teroristum-v-padaci-serii
Pád anděla | Lionsgate
Výborné je i zapojení Nicka Nolteho v roli Banningova otce. Jestli něčím Mike od prvního dílu trpí, a je to bolestivě patrné i na jeho třetí štaci, jde o nedostatek nadhledu. Mike je suchar, který pouze cedí drsné fráze, ale chybí mu uvěřitelná urputnost, díky níž to funguje například u Jacka Bauera. U podobně strohých postav pomáhá protiváha, tou ale upjatí prezidenti v předchozích dílech vážně nebyli. Zato Nolteho táta, který si v lese hraje na Ramba (a činí tak možná i zábavněji, než originál v loňské pětce) je výborný doplněk, aniž by zápletku shazoval. Jen jí dodává potřebnou jiskrou. Škoda, že s něčím takovým nepřišli autoři minulých dílů.
Z akčního hlediska Pád anděla nijak nevybočuje. Waugh si nicméně pohlídal technicky vše podstatné, takže je akce - když už nic jiného - přehledná, úderná, pravidelně dávkovaná a s dostatečným bodycountem. Opět nic, co bychom neviděli jinde, ale fanoušky žánru by uspokojit určitě měla.
Pád anděla je zajímavý příspěvek do série v tom smyslu, že (podobně jako například Smrtonosná past) mění zavedený rytmus a nečiní tak zle. Jen škoda, že v jádru jde v tomhle případě o pouhý slepenec tu lepších, tu horších nápadů odjinud. Ale film nenudí, má dobré tempo a pokud napříště (Chystají se hned tři pokračování!) tvůrci znovu přizvou do akce i svérázného tatíčka, rádi se s Mikem posedlým ochranou prezidenta znovu setkáme.
Hodnocení: 60%