Nekonečný příběh podzimu. Další slavný režisér se opřel do Marvelu

Nekonečný příběh podzimu. Další slavný režisér se opřel do Marvelu
Francis Ford Coppola | MovieWeb
Poslední měsíc se nese mimo jiné ve znamení Martina Scorseseho, jenž přirovnal filmová díla Marvelu k zábavním parkům a zpochybnil jejich postavení v kinematografii. Téma vyvolává diskuze v nejvyšších tvůrčích kruzích i mezi obyčejnými fanoušky a diváky a zdá se, že navzdory svému pseudo-kontroverznímu charakteru jen tak nepřestane. Proti Scorseseho výrokům se veřejně ohradili filmaři jako James Gunn, Joss Whedon, Taika Waititi nebo Kevin Smith (kteří mají s Marvelem většinou hodně společného), ale velký Martin našel i řadu podporovatelů. Nejnověji se ho zastal jeho dlouholetý kamarádFrancis Ford Coppola, jedna z nejvýraznějších postav Nového Hollywoodu a tvůrce velebených kanonických děl jako Kmotr nebo Apokalypsa.
Jeho tvrzení je přitom hodně ostré a okamžitě rozdmýchalo novou vlnu diskuzí.
Marlon Brando, Francis Ford Coppola
Apokalypsa
"Když Martin Scorsese řekl, že marvelovské filmy nejsou kinematografie, tak měl pravdu. Od kinematografie očekáváme, že se něco přiučíme, že něco získáme - nějaké poučení, vědomosti nebo inspiraci. Pochybuji, že někdo něco získá sledováním toho samého filmu pořád dokola," prohlásil Coppola. A neodpustil si jízlivý dodatek: "Martin byl ještě hodný, když tvrdil, že nejde o kinematografii. Neřekl, že je to zavrženíhodné, což je mé stanovisko."
Už se z toho stává taková hollywoodská telenovela - někdo slavný zpochybní filmy Marvelu, mezi nimiž se skví i ten nejvýdělečnější z celé historie (jasně, bez inflace) a internet zaplavují reakce, které jsou nyní už vlastně zajímavější než jejich samotný předmět. Mnoho diskutujících se komiksových hrdinů zastává a tvrdí, že Coppola natočil poslední dobrý film před 40 lety, zatímco jiní mu dávají za pravdu a poukazují na to, že on a Scorsese vytyčili ve své době formální standardy, jimiž se hollywoodské filmy řídí dodnes. Ze strany samotných "pomlouvačů" jde jen o svobodná vyjádření nad vývojem kinematografie, s nímž nemusí každý souhlasit, ale to je asi tak všechno, co s tím může dělat. Nezbývá než čekat, kdo se ozve zase příští týden.
Jen pro znalce marvelovek! Máte na to?