Od Deadpoola k vlastnímu komiksu aneb Jak se žije ilustrátorům

Od Deadpoola k vlastnímu komiksu aneb Jak se žije ilustrátorům
Aer Head | Kickstarter
od-deadpoola-k-vlastnimu-komiksu-aneb-jak-se-zije-ilustratorum
Mindy Indy | archiv autorky
Mindy, kreslila jsi už odmalička, nebo to je něco, co jsi pochytila až později?
Ano, kreslím si už od chvíle, co jsem zvládla udržet pastelku!
Jak to probíhá? Víš už předem, co bude na plátně/papíru/obrázku, když začneš tvořit, nebo to je spíš spontánní proces?
Současná tvorba na AER HEAD je důkladně promyšlená. Základy toho příběhu vznikly spíše samovolně, ale nyní jsem už mnohem více organizovaná ohledně vytváření scénáře, storyboardu, celkového rozložení příběhu a teď už i kreslení každého vydání. Pro komiksovou sérii takový systém funguje nejlíp, protože je snazší dělat úpravy ve fázi scénáře nebo storyboardu než se přesunu ke kreslení.
Kolik času běžně strávíš nad svou prací?
V ideálním případě se snažím o 2 hodiny denně, ale během krizí na Kickstarteru můžu být ráda, pokud si na konci dne zvládnu udělat půl hodiny čas. Občas se stane, že během rušných týdnů, kdy pracuju na volné noze, získám na kreslení jen pár hodin celkem, ale i to je důležité, abych neustrnula v tvorbě.
Co je tvůj sen/cíl v tomto odvětví?
Chtěla bych zvládnout se uživit jen svojí tvorbou a nebýt závislá na zadané práci od klientů.
od-deadpoola-k-vlastnimu-komiksu-aneb-jak-se-zije-ilustratorum-1
Aer Head | archiv autorky
Kreslíš i „nepracovně“, ve svém volném času?
No, AER HEAD je můj hlavní projekt mimo mojí práci na volné noze pro klienty, ale kromě toho všeho, ano. Občas se mi podaří během dne udělat trochu času na denní náčrtek inspirovaný písničkou, říkám jim doodletunes, ty pak dávám na Instagram. Tahle série obrázků mi pomáhá se uvolnit a nestarat se o dokonalost. Když vynechám pár dní (nebo během práce na Kickstarteru i týdny!), tak se nic neděje, ale stále se k tomuhle tématu vracím.
Kdybys už nemohla kreslit, co by se ve tvém životě změnilo? Co bys dělala?
To je zajímavá otázka… Kreslení a umění pro mě vždycky bylo to hlavní v mém životě, takže by se změnilo hodně. Kdyby se něco najednou stalo, nejspíš bych se musela hodně modlit a zhodnotit svůj dosavadní život, abych věděla, co s ním dělat dál. No, mé jiné zájmy zahrnují rozmanitou hudbu, být velmi společenská a přátelská a také zájem o vědu, hlavně astronomii. Pokud existuje práce, která by nějak kombinovala všechno z toho, rozhodně bych ji dělala!
Co kreslíš nejradši?
Lidi! Konkrétně, kudrnaté vlasy jsou ten nejzábavnější rys na kreslení, jak jde vidět už na mé hlavní postavě!
od-deadpoola-k-vlastnimu-komiksu-aneb-jak-se-zije-ilustratorum-2
Aer Head | archiv autorky
Jak bys nazvala svůj styl?
Je to směs amerického stylu figurální kresby s japonskou mangou a anime. Chci, aby moje komiksy vypadaly víc jako animace s postavami vyvedenými v plných barvách a akvarelovým pozadím.
Scházíš se nebo spolupracuješ i s jinými ilustrátory či animátory, nebo jsi ve své práce spíš samotářská?
Rozhodně jsem spíš samotářská, což je někdy obtížné, protože jsem hodně sociální osoba. Pracuju z domova a někdy jsem z toho napružená a musím jít ven a dělat něco jiného. Ale ráda bych najala nějaké lidi na výpomoc s textem a barvou v AER HEAD. Spolupracovala jsem s autorem scifi povídkové kolekce zvané Other Realms.
Vymýšlíš jako první příběh pro postavu, nebo nejdřív něco nakreslíš a až posléze řešíš, jaký příběh za tou věcí nebo postavou stojí?
Obvykle se ten příběh objeví později, občas hodně později. Tři z hlavních postav v AER HEAD (Aer, Vee a Andy) začali nejdřív jako návrhy, potom dostali schopnosti, pak jiné vlastnosti a až nakonec svůj příběh. Vlastně mám dojem, že tenhle vývoj platí pro všechny postavy.
od-deadpoola-k-vlastnimu-komiksu-aneb-jak-se-zije-ilustratorum-3
Aer Head | archiv autorky
Kdo nebo co tě inspiruje/inspirovalo?
Coby dítě a teenager jsem sledovala hodně anime a četla mangu. I když teď mě už tyhle věci tak neberou, jejich vliv se drží. Rumiko Takahashi má na mě největší vliv v humoru a příběhu, obzvlášť Ranma 1/2! Daft Punk animace Interstella 5555 je velké ovlivnění mého stylu. Daft Punk se v tvorbě té animace spojil s Leiji Matsumoto. Ach, techno a anime dohromady! Ve skutečnosti dost nápadů dostávám během tancování nebo běhání. Dokumenty o vesmíru a scifi příběhy na mě hodně ulpívají. Myslím, že zpočátku měla první série Ztraceni velký vliv na příběh, ze kterého se postupně vyklubalo AER HEAD.
Je tu ještě něco, co bys ráda svěřila čtenářům?
Pokud chcete “chytit vlnu” a získat digitální nebo fyzický výtisk AER HEAD, jiné moje umění a/nebo originální, ručně kreslené stránky, podpořte prosím můj Kickstarter! Kampaň končí 10. října a čím víc peněz se podaří vybrat, tím lepší výsledný komiks bude. A i přestože nejste nadšenci do surfování, myslím si, že kdokoli si dokáže užít roztomilé postavy, svérázný humor a podmanivé scifi motivy v AER HEAD! Coby indie autor se snažím zviditelnit, jak jen to jde, takže prosím sdílejte můj odkaz na Kickstarter s lidmi, co by si AER HEAD mohli oblíbit. Děkuju mockrát!