Recenze: Krvavá nevěsta - Může jít dohromady horor, komedie a satanismus?

Krvavá nevěsta | CinemArt
Krvavá nevěsta mi různými způsoby (veskrze příjemnými způsoby) připomínala hororové komedie minulých desetiletí. A tím nemyslím Vřískot (1996), nýbrž starší věci jako třeba House on the Haunted Hill (1956). Podobně jako u starých filmů s Vincentem Pricem není od počátku jasné, jestli to všechno není myšleno vážně, ale celkem brzy vyjde najevo, že opravdu ne, a že se máme smát. A že tvůrci jsou schopní a věděli, co dělají.
Je opravdu příjemné překvapení jak jsou postavy v tomto filmu prokreslené, jak se od sebe odlišují a jak jejich jednání dává (plus mínus) smysl, protože jim (plus mínus) rozumíme. To je důležité zdůraznit, protože v tomto ohledu je Krvavá nevěsta lepší než většina současných filmů jakéhokoliv žánru. Půl tuctu členů rodiny se od sebe opravdu odlišuje, nejsou to náhodné zaměnitelné figurky a každá z nich má jiný vztah k rituálům, které se v domě odehrávají. Vidíte, ostatní filmaři? Není to tak těžké!

Krvavá nevěsta
Konkrétní zápletka (tedy sekcence toho, kdo se kdy kam přesune a kdo kdy jak umře) je bohužel poněkud slabší a dle mého názoru zůstalo nevyužito celé fantastické prostředí velkého starého domu s tajnými chodbami a divnými místnostmi. Dobře fungují jednotlivé vtípky i jednotlivá nečekaná úmrtí, ale ke konci jsem se už začínal trošičku nudit (přestože má film jen 95 minut včetně titulků). Naštěstí mnohé zachrání posledních pár minut, kdy se konečně dozvíme, jak to bylo s tím satanistickým rituálem.
Film obsahuje pár slušně brutálních scén (např. dobře využitá prostřelená díra v dlani), při kterých jsem se dobře bavil, ale někomu útlocitnějšímu mohou připadat až moc nechutné a bude jim ten humor unikat (podobně jako u některých starších filmů s Vincentem Pricem).
Při hodnocení Krvavé nevěsty musím přihlédnout k tomu, že se filmy podobného podžánru dnes moc netočí, a pokud ano, tak ne takhle dobře. Pokud by vznikaly tři satanistické hororové komedie měsíčně, pravděpodobně bych byl kritičtější.
Hodnocení: 70%
P.S: Taky jsem si nemohl nevzpomenout na film Clue, kde se taktéž vraždí ve starém domě, je v něm černý humor a je to oficiální filmová adaptace společenské hry. A hrají v něm doktor Brown i Frank N. Furter.