14.8.2019, 10:30

Tomáš Vorel vyrazil před rokem na Cestu domů a konečně má dotočeno

Tomáš Vorel vyrazil před rokem na Cestu domů a konečně má dotočeno
Cestu domů | Foto: Bontonfilm

Celý jeden rok trvalo natáčení nového filmu Tomáše Vorla Cesta Domů, kterým režisér uzavírá svou vesnickou trilogii s filmy Cesta z města a Cesta do lesa.

Potřebovali jsme natočit život i přírodu ve všech ročních obdobích. Proto jsme měli natáčecí bloky v létě, na podzim, v zimě, na jaře a zase v létě,“ vysvětluje Tomáš Vorel nezvykle dlouhé natáčení. „A nemohli jsme přeskakovat, museli jsme točit chronologicky, protože dvouletá Ema Šteflová, která hrála hlavní dětskou roli, nám vyrůstala před očima...“

Cesta domů zakončuje příběhy tří rodin z předchozích filmových „cest“. Zemědělskou rodinu Papošů opět hraje Bolek Polívka a Eva Holubová, rodinu Maráků Tomáš Hanák a Barbora Nimcová. Hlavní roli revírníka Ludvy ztvární opět ztvární Tomáš Vorel jr, jeho ženu Lucie Šteflová. Znovu se také objeví Milan Šteindler jako předseda myslivců nebo sám režisér Vorel jako myslivec. Osudy postav se završí dvacet let po uvedení Cesty z města.

Cestu domů | Foto: Bontonfilm

Tvůrci neskrývají úmysl vzdát hold životu na vsi, vesnickým tradicím a rodinnému sedlačení, soužití s přírodou a krajinou a boji proti rozpínavé civilizaci měst. Stejně jako předchozí dva filmy volné trilogie, i Cesta domů vznikala v téměř nedotčené oblasti v okolí Rabštejna nad Střelou. Zároveň odtud pochází i samotný scénář k filmu. „Scénář jsem dal dohromady z příběhů a historek, které jsem tady slyšel nebo sám zažil. Při psaní mi pomáhali místní sedláci, lesníci a myslivci...“ říká režisér Vorel.

Propojení s přírodou dokládá i situace u jednoho z posledních dní natáčení. Práce v jednu chvíli narušila zmije, která se objevila v místech, kde měla stát Eva Holubová v pantoflích. Herečka ovšem nezapřela, že žije ve městě a pro záběr vyžadovala holínky.

Po skončení natáčení bude následovat střih, postprodukce a práce na trikových sekvencích. „Snažili jsme se natáčet vše autenticky, čekali jsme až uzraje pšenice, až vykvete řepka, až napadne sníh. Podařilo se nám natočit srnce v pšenici, jelena v říji, kachny nad rybníkem. Ale něco se zachytit nedá. Třeba letící ledňáček nad řekou, nebo blesk, jak rozštípne strom...To se musí dotvořit na počítačích 3D animací,“ dodává režisér Vorel.

Cestu domů | Foto: Bontonfilm
-
-

Související články:

Režisér Tomáš Vorel: "Jsem pro to, aby se česká kinematografie opět znárodnila!"

Režisér, producent, scenárista, kameraman a herec Tomáš Vorel aktuálně natáčí "Cestu domů", pomyslné finále trilogie započaté snímkem "Cesta z města". Jak...

Mejdan, na který se nezapomíná. Fanoušci Kouře, Gymplu a Cesty z města mohou pařit s Vorlem

Svérázný autor, příležitostný herec, myslivec a člen kultovního divadla Sklep Tomáš Vorel oslavil v červnu šedesátiny. Připravuje nový film Cesta domů a na...

Recenze: Cesta do lesa aneb Když se Vorel drží svého kopyta

Režisér Tomáš Vorel nedávno představil svůj snímek Cesta do lesa, který volně navazuje na již dvanáct let starou Cestu z města. Kdo v generačním Gymplu...

Ankety

Který díl série Rychle a zběsile je podle vás nejlepší?
  • Rychle a zběsile
  • Rychle a zběsile 2
  • Rychle a zběsile: Tokijská jízda
  • Rychlí a zběsilí
  • Rychle a zběsile 5
  • Rychle a zběsile 6
  • Rychle a zběsile 7
  • Rychle a zběsile 8
  • Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw

Nejnovější články:

Sdílet tuto stránku:

Partneři: