Recenze: Late Night - One woman show nesmlouvavé, rasistické a sexistické komediantky?

Recenze: Late Night - One woman show nesmlouvavé, rasistické a sexistické komediantky?
Late Night | če
Late Night
Komedie Late Night je poněkud zvláštní hybrid nejméně dvou filmů.
Co funguje docela dobře, to je příběh stárnoucí Emmy Thompsonové (tedy její postavy), která se musí rozhodnout, jestli se hodlá přizpůsobit nové realitě 21. století, nebo hodí ručník do ringu, protože si slávy a vtípků už v životě užila dost. A současně řeší nesnadný vztah s manželem (John Lithgow). Emma Thompsonová je jeko obvykle skvělá a leckterá její scéna ve mně vzbuzovala touhu, aby měla svou opravdovou talk show (bez ohledu na to, jaká je liberálka).
Druhý příběh se pak týká Mindy Kalingové a toho, jak hledá sama sebe a ejakuluje na všechny strany svou girl power (pouze ona ví, jak na humor!) a rasovou i sexuální diverzitu (nebo jak se tomu správně česky říká). A ještě má nějaké milostné trable se sexy novým kolegou. To funguje o poznání hůře a je to především vina scenáristy (což je shodou okolností také Kalingová). Většina této podzápletky je brutálně polopatická a archaická jako z 20-30 let starého filmu, kdy bylo postavení ženy na roveň mužům něco šokujícího a bořícího tabu. Při nezbytné závěrečné scéně "o rok později", kdy u scenáristického stolu sedí několik žen a barevných, jsem se skoro nemístně zasmál.
Ale jinak jsem se moc nesmál. Za zmínku stojí, že i když se film točí kolem lidí, kteří se živí děláním humoru, nepřipadal mi nijak zvlášť vtipný a často jsem až z reakcí postav na plátně pochopil, jestli se právě odehrál vydařený vtip, nebo nevydařený vtip. (Mluvím o vtipech, které hrdinové vymýšlejí v rámci snahy o záchranu show.) Například Thompsonová má "zlého" konkurenta, který v kontrastu s jejími "sofistikovanými" vtipy dělá humory o varlatech a průjmu, ale kvalita jeho vtipů mi nepřišla nijak zásadně odlišná od kvality vtipů hlavní hrdinky...

Trailer:

Late Night
Hlavní ale je, že se tyto dvě základní linie nijak moc neprotínají, a když jsem sledoval tragikomický příběh Thompsonové, neměl jsem nijak velkou chuť odskakovat si z něj do agitky s Kalingovou, která statečně bojuje proti něčemu, co dávno neexistuje.
Late Night vypadá jako nadpůměrný televizní film (což de facto je, produkoval ho Amazon). Zachraňuje ho jen a pouze Emma Thompsonová, která dokáže vytřískat něco zajímavého / osvěžujícího snad opravdu z jakéhokoliv materiálu. Mindy Kalingovou jsem dosud nikde pořádně neviděl (hrála hlavně v TV seriálech), ale v tomto svém počinu mi rozhodně k srdci (ani k ničemu jinému) nepřirostla.
Hodnocení: 50%
Průměr hodnocení ze všech recenzí najdete ZDE