Recenze: Pavarotti - Co skrýval slavný operní zpěvák?

Pavarotti | BontonFilm
Když Ron Howard natočil dokument o Beatles, byl jsem z něj docela nadšen a u jeho Pavarottiho musím také pochválit, jak dobře řemeslně je film zvládnut. Některé televizní rozhovory jsou sestříhány tak, aby byly kratší a svižnější. Některé reakce jsou nastříhány do míst, kam původně nepatřily, aby vtip lépe fungoval. Některé staré fotografie jsou upraveny do mírně animované trojrozměrnosti, takže je někdo musel rozřezat ve Photoshopu a udělat z jejich elementů plnohodnotné posunovatelné vrstvy. Klavírní doprovod při pěvecké zkoušce plynule přejde v plný orchestr při představení (za zachování tempa a tóniny). To všechno není samo sebou a není to snadné, ale většina diváků si toho pravděpodobně ani nevšimne.

Pavarotti
Byl jsem ale nadšen o něco méně, než z dokumentu o Beatles, prostě proto, že v Pavarottiho životě se toho tolik zajímavého a/nebo kontroverzního nestalo. A pokud ano, Howard se tomu ve svém snímku umně vyhýbá.
I když je nám několikrát opakováno, jaký byl Pavarotti dobrák a téměř světec (a rozhodně striktní katolík), ke konci filmu je jen jaksi mimochodem zmíněno, že své dlouhodobé milostné vztahy (které film dosti podrobně dokumentuje) aktivně zapíral před svou aktuální manželkou, se kterou se celá ta léta nerozvedl! Nebo jsem to aspoň tak pochopil, přišlo mi to poněkud nekompatibilní s jeho celkovým image, ale neměl jsem čas se tím podrobněji zabývat, neboť film mezitím rychle uháněl dál...
Luciano Pavarotti
Pavarotti | CBS Films
Pavarotti je řemeslně velmi kvalitní dokument, který se nejlépe hodí pro lidi, kteří mají o jeho životě a díle jen přibližné tušení (jako jsem já) a nevadí jim opera (jako mně). Pokud jste ale už teď Pavarottiho fanouškem, nedočkáte se pravděpodobně žádných nových informací a maximálně oceníte pár nových historických záznamů, které údajně dosud nebyly nikde publikovány.
Hodnocení: 70%