Retro recenze: Šéfové na zabití - druholigoví herci se pokoušejí zatápět superhvězdám

Retro recenze: Šéfové na zabití - druholigoví herci se pokoušejí zatápět superhvězdám 6 obrázků v galerii
Šéfové na zabití (2011) | Foto: Warner Bros. Pictures
Dnes večer si v televizi můžete pustit komedii z roku 2011 Šéfové na zabití. Do té doby nepříliš zkušený režisér Seth Gordon soustředil méně známé herce do rolí nespokojených zaměstnanců, kteří se rozhodnou zlikvidovat svoje nadřízené v podání hollywoodských hereckých hvězd. Stojí za to se na komedii podívat. Připomínáme dobovou recenzi. PŮVODNÍ TEXT Z ROKU 2011: Tři kamarádi (každý zaměstnaný jinde) se shodnou na tom, že jejich tři šéfové jsou skutečně nesnesitelní a že jediným řešením situace je jejich násilná smrt.

Tuto komedii režíroval člověk, který natočil naprosto strašné Čtvery vánoce (a videoherní dokument King of Kong), takže mě překvapilo, jak skvěle jsem se při filmu bavil.

Rozhodně to nebylo jeho scénářem, který je především standardním mixem sprosťáren, nedorozumění a narážek na drogy a sex. Bylo to tím, že naprostá většina scén měla skvělý rytmus a tempo a v neposlední řadě také tím, že do vedlejších rolí (šéfové, Motherfucker Jones) jsou obsazeny filmové superhvězdy (skvěle si užívající své strašlivé šéfy), zatímco ve třech hlavních rolích jsou spíše pánové z druhé ligy (jestli jste jejich fanoušci, netlučte mě). Spoustu srandovních verbálních vtipů (například dlouhou debatu o tom, proč se Motherfucker Jones jmenuje Motherfucker Jones a ne Mother Fucker-Over Jones) připisuji spíše zdařilé improvizaci než pečlivě sepsanému scénáři.

Samozřejmě platí, že titulky (i když jsou přeložené velmi dobře) nepochytí všechny nuance a absurditu původního znění (srovnejte si, jak asi zní když hardcore nigga říká "Motherfucker Jones" a jak zní "Mutrjebal Jones"). Pokud umíte dobře anglicky, budete se bavit mnohem lépe.

Snažím se teď listovat v paměti a myslím, že jde o nejvtipnější čistokrevnou komedii od Borata a Superbad.

Hodnocení: 90%

Ankety