Recenze: The Poison Rose - John Travolta posledním skautem v americkém zapadákově

Recenze: The Poison Rose - John Travolta posledním skautem v americkém zapadákově 5 obrázků v galerii
The Poison Rose | Foto: Lionsgate
John Travolta obtížně hledá návrat na vrchol. V novince The Poison Rose se vrací do rodného města, aby v roli detektiva ze staré školy vyřešil zdánlivě jednoduchý případ zmizelé osoby. Netrvá dlouho a situace se začne komplikovat.
The Poison Rose | Foto: Lionsgate

Carson Philips (John Travolta) je oním typem detektiva, kvůli kterým milujeme osmdesátky - chlastá, sází, kvůli ženským očím se vždy dostane do průšvihu a nechybí mu vnitřní monology. Počátkem devadesátých let by takovou postavu Travolta dokázal uhrát způsobem, že bychom větřili další klasiku. Ale je rok 2019. A Travolta, podobně jako mnozí jiní, už častěji míří svými filmy rovnou na video. Proto je většinou třeba se mít na pozoru. The Poison Rose nicméně působí jako závan starých dobrých časů, navíc s velmi slušným obsazením vedlejších rolí (Morgan Freeman, Famke Janssen, Brendan Fraser, Peter Stormare, Robert Patrick). Jaký je tedy výsledek?

Nemá smysl napínat - žádný zázrak na diváky nečeká. Dějově sice nejde o úplně vyčpělou záležitost (dokonce jsou tu nějaká ta překvapení), ale veškerá snaha o budování napětí i dramatizaci scén přichází vniveč. Režie je totiž ohromně ospalá. Travolta filmem jen proplouvá, místo aby ho opravdu táhl a jakkoli jsou v jeho výkonu problesky lepších časů, celou dobu jsem se nedokázal zbavit pocitu, že i on už o svou jiskru dávno definitivně přišel.

Jistotou je Morgan Freeman v roli mafiánského bosse, který sice nepředvádí nic nového, ale se svým hlasem tenhle druh postavy dokáže uhrát i na smrtelné posteli. Vyloženě zvláštní pohled je na Frasera a Janssen. Fraser v posledních letech nebyl moc vidět a během toho se zřejmě věnoval jen návštěvám restaurací, protože je zhruba 2x větší, než jak si ho pamatujeme.

Janssen naproti tomu prošla nějakou drastickou omlazovací kůrou a pokaždé, když přišla na scénu, jsem se na to musel soustředit (protože vypadá jako ona a... zároveň nevypadá). Vesměs ale herci odvádějí solidní práci a pokud se má smysl na The Poison Rose podívat, pak je to kvůli nim.

The Poison Rose | Foto: Lionsgate

Lepší režisér by možná podobný námět očesal o nepřirozeně znějící dialogy, dodal mu tempo a vylepšil dojem z některých těžkopádných odhalení. Nemluvě o tom, že by akční scény (kterých naštěstí není moc) pak nemusely působit komicky. ALE, i když má The Poison Rose pořád daleko k něčemu opravdu dobrému, je třeba jedním dechem dodat, že kdyby kousky takovéhle kvality nyní natáčel například Bruce Willis, byli bychom za to ještě rádi. Protože když už mít nakročeno k hereckému důchodu, kde zkrátka kinohity do klína nepadají, je i lacinější televizní detektivka lepší než tupé akční céčko.

Hodnocení: 45%

Ankety
Která filmová přestřelka je podle vás nejlepší?