Recenze: Punk je hned! - sonda do skutečného chování skutečných lidských trosek

Punk je hned! | i/o post
Tento popis děje nového česko-slovenského hraného dramatu je zajímavý tím, že v samotném filmu Kwička žádný dopis od sociální péče nedostane, žádné odebrání dítěte se "napravit" nesnaží a vůbec se ve filmu nevyskytuje žádná "snaha o záchranu" čehokoliv nebo kohokoliv (pokud "snahou o záchranu" nemyslíme to, že Kwičku chce zatknout policie za vloupání a on uteče). A že je ta žena na plátně jeho družka (a ne například manželka nebo sestra), to se z filmu samotného také nedozvíme, stejně jako skutečnost, že to dítě není její, nýbrž Kwičkovo. (Aspoň já jsem si ničeho z toho nevšiml a nejsem si vědom toho, že bych v kině usnul.)
A bylo by dobré, kdyby něco z toho ve filmu bylo. Tento film by totiž zoufale potřeboval cokoliv, co by se podobalo zápletce (jakéhokoliv druhu).
Punk je hned!
Punk je hned! | ASFK
Punk je hned! má slušnou atmosféru, patřící k tomu nejlepšímu, co se v posledních letech podařilo v rámci žánru "všichni jsou v hajzlu" natočit v našich krajích. Většina jeho představitelů je neustále na téměř úplném dně společnosti, živí se krádežemi (nikoliv podvody, protože na ty nejsou dost inteligentní) a neustále je opilá / zfetovaná / retardovaná. To mimochodem znamená, že jejich mluva je téměř nesrozumitelná a byl jsem velice rád, že verze, kterou jsem viděl, obsahovala anglické titulky, díky nimž jsem si mohl ověřit, že hrdinové skutečně kromě nonstop nadávek a žádostí o drogy/peníze neříkají celý film téměř nic jiného.
A znovu opakuji, že to je velká škoda, neboť bez existence jakékoliv zápletky se film neskutečně vleče, i když má pouhých 75 minut. Asi 10-15 minut před koncem konečně začne něco jako "dějový oblouk" a posledních pár minut mě vyloženě potěšilo. Ale úplně stejně (ne-li více) by mě film potěšil, kdyby měl 25-30 minut (se zachováním těch závěrečných 10-15 minut, kdy se konečně něco děje).

Punk je hned!
Další objektivní námitka může spočívat v tom, že většina představitelů nejsou herci, nýbrž skuteční bezdomovci / feťáci / recidivisti, kteří se snaží hrát konkrétní, scenáristou napsané zvraty, a většinou jim to nejde. To mi ale nijak příliš nevadilo, protože většinou "hrají sami sebe", a oněch scenáristických zvratů je ve filmu minimum.
Jako sonda do skutečného chování skutečných lidských trosek je tedy tento film přijatelný, ale většina jeho potenciálu zůstala bohužel nevyužita.
Hodnocení: 40%
P.S: Poznámka k názvu: Kromě hrdinova účesu a nápisů na oblečení jsem ve filmu nepochytil naprosto nic, co by nějak připomínalo punk (pokud "punk" znamená něco jiného než "feťácká troska").