Recenze: John Wick 3 - zapomeňte na Avengers, TOHLE je akční film roku!

John Wick 3 | Lionsgate
Halle Berry, Keanu Reeves
John Wick 3 | Lionsgate
Je to téměř neuvěřitelné, ale série John Wick si nadále udržuje svou výjimečnou kvalitu a stále nepůsobí dojmem zbytečně nastavované kaše.
Základem filmu jsou nadále akční scény. Přehledně natočené akční scény s pečlivě promyšlenou choreografií, s originálními kombinacemi zbraní a dopravních prostředků. Tentokrát například motorky, kůň, vraždící psi s neprůstřelnými vestami nebo sekyra. Výborné je, že i když je v akčních scénách spousta CGI (například skoro všechna stříkající krev), naprostá většina záběrů vypadá jako kdybychom se dívali na reálné humanoidy, dělající reálné věci v reálném světě, kde platí reálné fyzikální zákony. Většinou.

John Wick 3
Celý film působí jako videohra, což nemyslím jako kritiku. Pokud by podobná videohra existovala, tento film by byl s přehledem nejlepším videoherním filmem, protože kombinuje typickou lineární "adventuru" (John Wick chodí od NPC k NPC, plní úkoly a získává informace) s ultrastylizovanými superkrvavými akčními scénami. A přitom působí jako fungující film.
Keanu Reeves
John Wick 3 | Lionsgate
Složitý "mythos" zabijáckého podsvětí, skrytého pod povrchem normálního světa, je opět rozšířen o další svérázné postavy a podzápletky, a opět platí, že to celé dává smysl. Samozřejmě pouze ve světě, kde jsou elitní zabijáci prakticky nesmrtelní a policie neexistuje. Ne v reálném světě. John Wick 3 by ale byl dost zajímavým filmem i kdyby se v něm nevyskytovaly žádné akční scény! Znovu se musím podivit tomu, že dosud neexistuje (pokud vím) žádná oficiální LARP hra ze světa Johna Wicka, protože tento námět je pro ni naprosto ideální.
Film je výpravnější a vizuálně zajímavější než dva předchozí. Dlouho (možná od Blade Runnera 2049) jsem neviděl tak krásně stylizované barevné palety a extrémní svícení jako v Johnu Wickovi 3.
Keanu Reeves
John Wick 3 | Lionsgate
Keanu Reeves je v této roli pořád ultimativní badass, kterému jeho nezranitelnost věříme i bez akčních scén. Jeho postava dokonce opět projde nějakým psychickým vývojem a jistými nevratnými fyzickými úpravami. A dozvíme se tentokrát i něco o Johnově etnické příslušnosti. Je zjevné, že tvůrci filmu velmi přesně vědí, co je na plátně cool a co ne, a jak dělat jemný filmový humor (s litry krve) aniž by se na plátně odehrávala explicitní komedie.
Série John Wick vnáší do akční kinematografie podobný svěží vítr jako John Woo před 20 lety. Jediná další akční série, která se tomu v posledních letech trochu přiblížila, je Mission: Impossible. Ale Cruise není Reeves...
Hodnocení: 90%