Recenze: Rodiče na tahu - Nejhorší film Aleca Baldwina a Salmy Hayek?

Rodiče na tahu | teaser trailer
Pokud jste člověk jako Fred Wolf, tedy tvůrce velmi průměrných až podprůměrných komedií, a do svého chystaného projektu se vám povede nalákat hvězdy formátu Aleca Baldwina a Salmy Hayek, můžete buďto ohromně překvapit, nebo si navzdory ambicím zachovat tristní výkonnost a pošramotit renomé i přítomným hercům. Salma sice není kdovíjak excelentní herečka, ale i v padesáti rozdává šarm a přirozenou krásu měrou vrchovatou, a Alec se v posledních letech zase objevuje v zajímavých projektech ve výrazných vedlejších rolích. O to více nemohu pochopit, že se oba upsali téhle výstřední hovadině.

Příběh, pokud se tomu tak dá říkat, sleduje sedm bouřlivých dní v životě zkrachovalé manželské dvojice, které nedávné plány na výdělek příliš nevyšly a nyní tráví veškerý čas nasáváním a oddalováním všemožných exekucí. Oba teď navíc dohlíží na domov jejich bohatého a pracovně zaneprázdněného souseda, v čemž spatří jedinečnou možnost. Dům na vlastní pěst prodávají a nového majitele, podivína obviněného z obtěžování dětí, následně donutí, aby si bydliště prohodili. To se samozřejmě rychle zvrtne a manželé končí bez střechy nad hlavou a v sérii absurdních, hrozně hloupých a nudných událostí.
Salma Hayek, Alec Baldwin
Rodiče na tahu | Aviron Pictures
Celý film vypadá, jako kdyby režisér jen pustil kameru, odešel někam na párek a herci pak na place křečovitě improvizovali a dělali kraviny. Hlavně Salma je sice tím nejkrásnějším prvkem, což se snímek občas pokouší prodat a trochu ji vysvléct, ale jinak rozjíždí šíleně přehrávací show, a moc se bojím, že z toho vyleze nominace na Zlatou malinu. Alec je na tom o něco lépe, avšak také značně bolí sledovat herce jeho formátu, jak se nechává mlátit lopatou na sníh, protože po něm lezl malý pavouk. A přesně takové vtipy jsou neustále na pořadu dne a opravdu si nevzpomínám, že bych se byť jedinkrát zasmál.
Všichni aktéři jsou buď divní, nebo úplní imbecilové, takže si jistě dokážete představit, jaký druh humoru nám scénář vnucuje. A ničemu nepomáhá ani potenciálně fungující absurdní charakter, kdy si film dělá legraci v podstatě ze všeho, protože legrace to prostě není a nenašel jsem takřka jedinou situaci, s níž bych se mohl nějak ztotožnit, popřípadě si říci, že film skrze ní povedeně reflektuje nějaké skutečné životní pravdy. Kdepak, příběh místo toho najede do absolutně neuvěřitelných kolejí a s hrdostí se v nich drží až do úplného konce, takže je velká fuška to celé vůbec dokoukat.
Salma Hayek, Alec Baldwin
Rodiče na tahu | Deadline
Rodiče na tahu lákali na herecké obsazení a lákavou představu vidět dospěláckou reminiscenci opilých a lascivních teenagerských komedií, ovšem v součtu nenabízí vůbec nic zajímavého nebo odvážného a navrch neumí naservírovat jedinou dobrou hlášku a vtip. Jen díky hercům se to dá přežít, na druhou stranu vám jich bude pravděpodobně stejně líto jako mně. Vyhnout se obloukem je ideální doporučení.
Hodnocení: 20%