Recenze: Holmes & Watson - právoplatný nositel titulu "nejhorší komedie roku 2018"

Holmes & Watson | 2018 Sony Pictures
Holmes & Watson
Holmes & Watson | 2018 Sony Pictures
Když se před kamerou setkají bratři z donucení Will Ferrell a John C. Reilly, obvykle to znamená solidní porci zábavy (i když třeba buranské). Jejich společná novinka Holmes & Watson v mantinelech splňuje všechny položky, které fanoušek znalý tvorby zmíněné dvojice žádá. Má to jediný háček. A to, že ve filmu nefunguje humor. A to bohužel skoro žádný.
Holmes & Watson má v podstatě klasickou "holmesovskou" zápletku a i poměrně věrně se pracuje se základními principy fenoménu. Jediným výraznějším rozdílem je to, že Sherlock - ač stále geniální - je současně tak trochu idiot, jemuž přeje ohromné štěstí a lidé mu tleskají i ve chvílích, kdy nemá na dobrém výsledku pražádnou zásluhu. Což je v rámci formátu, nastavených pravidel i pokud jde o to, co od podobného druhu podívané očekáváme, pořád ok. Celek je ale až fascinujícím způsobem nefunkční.

Holmes & Watson
Málokdy se stane, aby film s takovou vytrvalostí sypal vtipy téměř v kadenci "dva za vteřinu" a přesto málokterý fungoval. Holmes & Watson nemá ten problém, že by byl jeho humor příliš dementní, nechutný nebo urážlivý. On jen prostě není vtipný. Tak jednoduché to je. Ať už se postavy pitvoří, slovně přestřelují, přehánějí v absurditě, případně ve fyzických pádech, vše je až vzácně nepovedené, naprosto bez energie a smyslu pro dobré načasování.
Není to tak, že by tvůrci neměli žádné nápady. Ale neumí je využít. Když vám řeknu, že se (následuje spoiler, i když pro děj naprosto nepodstatný) finále odehrává na Titanicu (!), kde se nalodí Billy Zane (!!), to už přece musí k něčemu zábavnému vést, že? Chyba lávky, samotná představa je asi tak stokrát vtipnější než to, co Holmes & Watson nakonec předvede.
Snímek se dopředu "těšil" pověsti průšvihu. Diváci odcházeli znechuceně z projekcí, studio se neúspěšně pokusilo prodat film Netflixu, do toho odstrašující recenze a propad v amerických kinech. Takových kousků, které nakonec zlidověly, ale filmové plátno pamatuje nespočet. Komedie Holmes & Watson se nicméně mezi ně nezařadí, mimo jiné proto, že dokázala téměř nemožné - obsadila do role Mycrofta nevtipného Hugha Laurieho. Když se i on v podobném filmu ztratí, je jisté, že tuhle bitvu nemohl ustát nikdo.
Hodnocení: 25%