Recenze: Triple Frontier - Skvělý akčňák s hrdiny, kterým budete fandit

Triple Frontier | Netflix
recenze-triple-frontier-skvely-akcnak-s-hrdiny-kterym-budete-fandit-1
Triple Frontier | Netflix
Premisa je jednoduchá. Pětičlenná parta většinou už vysloužilých mariňáků souhlasí s účastí na jejich poslední misi, která není tak úplně legální a týká se zavraždění mafiánského bosse, jenž se skrývá ve své vile v džungli Jižní Ameriky. Díky informátorovi navíc hrdinové vědí, že se ve vile nachází celkem slušná hromádka peněz, takže je motivuje možnost konečně se zabezpečit na zbytek života. Série událostí během náročného úkolu jim však ukáže, že peníze nejsou všechno, a brzy začnou svého rozhodnutí litovat.
Prvně musím říci, jak jsem rád, že jsem zcela vynechal trailery a šel do filmu nevybaven znalostí obsahu. Co se totiž zpočátku jeví jako standardní příběh o přípravě loupežného plánu a následných komplikacích během jeho provádění, se zhruba po padesáti minutách mění v chlapácké dobrodružství o útěku divočinou s bágly plnými peněz na zádech. A je to zatraceně příjemné oživení stereotypních akčních příběhů. Kdybyste trailer přesto vidět chtěli, můžete zde.

Od úvodní akční scény z filmu sálá řemeslná jistota, dění nerušivě podporuje vydařený soundtrack a především, daří se parádně vykreslit všech pět hlavních protagonistů, mezi nimiž panuje správná chemie, a byť jsou všichni cvičenými stroji na zabíjení, v jejich rozhovorech je přítomna uvěřitelná lidskost a všem okamžitě přejeme, aby dotáhli své snažení ke zdárnému konci. Velkou zásluhu na tom pochopitelně mají známí herečtí představitelé v čele s Oscarem Isaacem, jenž lehce zastiňuje i Afflecka, Pascala a Charlieho Hunnama.
Vyprávění má spád, jaký bychom od prvoligových akčních příběhů očekávali, ale byla by chyba předpokládat, že hrdinové budou soustavně kosit haldy nepřátel jako Dwayne Johnson. Režisér Chandor usiluje o to, aby každé zabití bylo pro aktéry spíše nepříjemnou nutností, a tím je divákovi ještě více přibližuje. Síla příběhu netkví ve strhující akci, ale ve vývoji postav v řadě dramatických situací, během nichž si srovnávají své priority.
recenze-triple-frontier-skvely-akcnak-s-hrdiny-kterym-budete-fandit
Triple Frontier | Netflix
Samozřejmě to není úplně bez chyb. Přepadení a dobití mafiánské pevnosti vyjde hrdinům až moc jednoduše a nadělají při něm kraválu, že by vzbudili i mrtvého nepřítele. A v závěru by jeden očekával přeci jenom bolestivější akční inferno, které by veškerou tu natlakovanou tíseň a dilemata znásobilo a podtrhlo. Na druhou stranu se zachovává uvěřitelnější civilní tón a scénář výpravu neznásilňuje žádnými superhrdinskými vsuvkami.
Triple Frontier se bezesporu zařadí k těm nejoblíbenějším a nejrespektovanějším žánrovým titulům tohoto roku. Jedná se o hrdý chlapácký příběh, který možná nedostává své postavy úplně na hranu vlastní morálky a chvilkami působí zkratkovitě, avšak současně v jediné scéně výrazněji nepokulhává, baví dobře napsanými dialogy a vtahuje diváka do událostí tak silně, že bych to osobně rád prožil i v kině. Moc povedená prácička se skvělými herci, neokoukaným prostředím a závěrečnou scénou, která má odvahu nechávat věci částečně otevřené. Něco podobného minimálně každý půlrok.
Hodnocení: 80%