Recenze: LEGO® příběh 2 - těšte se na Armamagedon, svatbu s Batmanem a cestování v čase!

LEGO® příběh 2 | Warner Bros.
LEGO® příběh 2
| Warner Bros.
Pak se ale objeví záhadný astronaut, unese několik hlavních hrdinů a odletí s nimi za královnou Libovůlí, která všechny zhypnotizuje a chce provdat za Batmana. Emmet ale tuší, že svatba je pouze záminkou a ve skutečnosti má proběhnout Armamagedon (sic). Když už to vypadá, že je vše ztraceno, objeví se naštěstí hrdinný Rex Riskumil, archeolog, cvičitel velociraptorů a cestovatel časem (mimo jiné).
LEGO® příběh 2 není tak dobrý, jako byla jednička. Možná proto, že ho nerežírovali Lord a Miller (napsali ho a produkovali). Ale především proto, že dnes už takový film není nový a svěží, neřku-li revoluční. Od začátku víme, co některé věci ve filmu symbolizují (místo konfliktu otec / syn sledujeme tentokrát konflikt bratr / sestra). Od začátku víme, jaký styl humoru nás čeká, a od začátku přemýšlíme, jaká asi bude překvapivá pointa některých divných jmen a skrytých identit. Navíc, většinu postaviček už známe z předchozího filmu a nepřekvapí nás, že dělají přesně tytéž druhy humoru.

LEGO® příběh 2
Opět se samozřejmě dočkáme mnoha vtipů, v některých případech velmi ujetých a zcela nepochopitelných pro české děti (nebo možná pro Čechy obecně). Například když během deseti sekund (nebo možná osmi) uvidíme bleskurychlé odkazy na Návrat do budoucnosti, Doctora Who, Time After Time (nebo to byl Time Machine z roku 1960?), Terminátora: Genisys a To byl zítra flám... Mnohokrát jsem se pousmál, ale myslím, že jsem se ani jednou pořádně nezasmál nahlas (jako u prvního filmu).
Připadalo mi také, že tento film byl méně "rodinný" než jednička, a že obsahoval jasněji oddělené "scény pouze pro děti" a "scény pouze pro dospělé".
LEGO® příběh 2
| Warner Bros.
Z řemeslného hlediska se ale pořád jedná o naprostou špičku, hudba a písničky jsou boží, trhaná kostičková animace je nápaditá a český dabing je velmi slušný. Bohužel to vypadá, že u nás nebudou k vidění žádné kopie bez dabingu, ani ve Slovanském domě, kde jsem se ptal.
LEGO® příběh 2 je pořád kvalitní rodinná zábava, ale dnes, kdy už celovečerní výpravné Lego filmy jsou vlastně zavedený filmový podžánr, prostě nevzbuzuje takový "wow" pocit jako před pěti lety.
Hodnocení: 70%