Recenze: Alien: Blackout - zaslouží si mobilní Vetřelec nenávist fanoušků série?

Recenze: Alien: Blackout - zaslouží si mobilní Vetřelec nenávist fanoušků série? 4 obrázky v galerii
Alien: Blackout | Foto: D3 GO!
Když bylo oznámeno, že očekávaná hra Alien: Blackout bude určena pro mobily a tablety, fanoušci neskrývali obrovské zklamání. Namísto plnohodnotného velkého titulu hříčka, kterou bude člověk hrát na záchodě. Jaká je nakonec realita?
Alien: Blackout | Foto: D3 GO!

Alien: Blackout je volným pokračováním fantastické stealth hry Alien: Isolation. Není úplně jasné jak, ale Amanda se ve zdraví přesunula na Weyland-Yutani’s Mendel Research Station, kde k její smůle také pobíhá vetřelec. Ona je však tentokrát v kontrolní místnosti a snaží se navigovat přes dotykový panel několik nešťastníků (včetně člena rodiny Yutani) skrze jednotlivé levely, aby našli potřebné součástky do modulu a všichni mohli vypadnout pryč.

To vše na ploše sedmi levelů za 129 korun a bez mikrotransakcí, přičemž je hra dostupná pro Android i iOS (takže všechny žijící mobilní platformy). A překvapivě to není taková tragédie, jakou fanoušci od titulu čekali.

První dobrou zprávou tedy je, že hra je po zakoupení kompletní. Žádné hloupé pokusy o nabízení vylepšování za peníze, či nějaké čekání, až se dobije energie. Jde o plnohodnotnou hru a nutno říci, vzhledem k velké technické úrovni, za rozumnou cenu. Hra vypadá opravdu parádně. Úrovně Isolation sice nedosahuje, ale protože má omezený výhled (vesměs sledujeme dění na obrazovkách monitorů), vlastně to nevadí. Klíčový je design a atmosféra a obojí jednoznačně dělá vetřelčím hrám čest.

To samé platí pro ozvučení a dialogy, kterých je překvapivě hodně a i když se hráč dočká poměrně jednoduchého příběhu, má špičkovou péči. V jádru jde o klasickou mobilní puzzle hru, ale její prezentace je na vysoké úrovni.

Alien: Blackout | Foto: D3 GO!

Čemu jsem ale osobně nepřišel na chuť, to je samotná herní náplň, která svým pojetím vykrádá Five Nights at Freddy's. Hráč je celou dobu v jedné místnosti, přes monitor pozoruje jiné postavy, úkoluje je (omezeně) a do toho různými způsoby komplikuje vetřelci volný pohyb po úrovních (a sem tam je třeba odstoupit od navigačního panelu, protože se k vám pokusí mrštný Xenomorph dostat skrze šachty, které je třeba ve správný moment zavřít).

Není to tak, že by byla náplň chudá. Nechybí ji vynalézavost a slušná variabilita, kdy nejde dokola sázet na to samé řešení (podobně jako v Isolation má sice Vetřelec naskriptovaný pohyb, ale adaptabilní povahu). Jenže, jakožto hráče odkojeného hlavně AAA hrami, by mě podobná hříčka potěšila spíše coby zpestřující desetiminutová výplň velkého titulu.

Alien: Blackout příliš času nezabere (max dvě hodiny, pokud budete mít opravdu velký problém s mechanismy) a nenabízí moc důvodů, proč se ke hře vracet. Ale za rozumnou cenu je příjemným rozšířením Isolation a jako fanoušek původní hry jsem byl rád, že jsem se znovu mohl setkat s Amandou (ačkoli bych opravdu ocenil vysvětlení, jak se na místo dostala). Fanoušci vetřelčího universa by každopádně nákup zkusit měli. Je to zajímavý doplněk. Jen, jak už naznačuje sama cena, pořádná hra to vážně není.

Hodnocení: 60%

Průměr hodnocení ze všech recenzí najdete ZDE

Ankety
Která Daltonova bondovka je podle vás lepší?
Dech života (1987)
Povolení zabíjet (1989)
Nemám rád/a Daltonovy bondovky
Nejnovější články:
Načíst další články
TOPlist