Recenze: Dilili v Paříži - animovaný výlet do starých časů

Dilili v Paříži | Film Europe
Dilili v Paříži
Tento francouzský animovaný film je především o tom, aby se divák seznámil s Paříží a se slavnými osobnostmi, které v ní tehdy žily. Tedy, "seznámil". Většina filmu pozůstává z toho, že hlavní hrdinové někoho potkají, jsou mu představeni, dvěma větami se dozvíme, čím se dotyčný proslavil, pak se náhodně objeví další stopa, a jede se dál, za další osobností. Je to celkem roztomilé, ale neodvážil bych se tvrdit, že se tím dětský divák něco podstatného naučí, neboť si to nezapamatuje. Občas se objeví náznak něčeho fantaskního, jako třeba verneovská ponorka nebo mechanická labuť, ale jinak se většina filmu nese v překvapivě nenápaditém stylu, aniž by byly využity neomezené možnosti, které nabízí animovaný film.
Totiž, většina scén ve filmu pozůstává buď z velmi jednoduchých, až primitivně stylizovaných pozadí, nebo ze skutečných fotografií Paříže. Na těchto pozadích se pak pohybují postavy, které jsou sice animované ve 3D, ale vypadají dvourozměrně (jsou vybarvené jen plochými barvami, bez jakéhokoliv stínování). A kamera se většinu času nehne, takže film vypadá jako klasická plošková animace minulých desetiletí. Má to jisté výtvarné kouzlo, ale po 30 minutách už je to dost nuda a vzpomněl bych si na nejednu videohru, která vypadala stejně či lépe. Docela by mě zajímalo, jestli dnešní děcka může tahle jednoduchá stylizace zaujmout, když na mobilu / tabletu můžou hrát hry, které lépe vypadají a jsou interaktivní.

Dilili v Paříži
Film natočil Michel Ocelot, kterému je 75 let, a obávám se, že mu poněkud ujel vlak a že nadále "zůstává svým" bez ohledu na to, co se dnes pro děti ve světě natáčí. A ty děti jsou opravdu nejdůležitější, protože dospělého diváka na tenhle film dostanete velmi těžko, neboť mu nemá co nabídnout.
Hodnocení: 50%
P.S: Naštěstí jsem film viděl v původním znění s titulky, neboť z česky dabovaného traileru (viz výše) se mi udělala vyrážka. Budou u nás uvedeny obě verze.