Recenze: How It Ends - jak dopadl konec světa podle Netflixu?

How it Ends | Netflix
How It Ends
How It Ends | Netflix
Bylo by každopádně nefér tvrdit, že všechny originální netflixovské filmy skončily mizerně (na jeden opravdu dobrý se zaměřím v následující recenzi). Katastrofický thriller How it Ends režiséra Davida M. Rosenthala (Jednou ranou) sice patří do onoho slabšího ranku, rozhodně ale nejde o nesnesitelnou záležitost.
Hlavní hrdina Will (Theo James) telefonuje se svou těhotnou přítelkyní Sam (Kat Graham), která se nachází v jiném městě, když najednou udeří neznámá síla a zruší veškerá spojení. Nikdo není schopen říct, co se přesně děje a Will proto nasedne do auta s otcem Sam (Forest Whitaker), aby ji společně našli. Jak chaos postupně ovládá společnost, stává se cesta nebezpečnější.

How It Ends
Pokud jste někdy viděli nějaký film o konci světa, nemůže vás How it Ends vůbec ničím překvapit. Jsou tu všechna možná klišé, která člověk očekává od příběhu s bortící se společností, kde najednou přestanou fungovat zákony a každý jede sám za sebe. Někde vládne čistý chaos, jinde se lidé pokouší aspoň nějak udržet pořádek. A přirozeně platí, že pokud si vás chce někdo stopnout na ulici, měli byste ho ignorovat, protože 100% půjde o past.
How It Ends
How It Ends | Netflix
Takže ano - předvídatelné až na půdu. Ke cti tvůrců filmu nicméně slouží, že když už se pevně drží žánrových vyježděných cest, alespoň tak činí pečlivě, většinu času nedělají z postav idioty a sem tam dokonce přijdou s nějakým tím působivějším záběrem, za který by se nemusely stydět ani výrazně dražší produkce.
Ten hlavní problém vyvstává s poslední třetinou, kdy dojde k zásadní změně prostředí, film hodně ztratí na tempu a bohužel se dostaví i ono "jistěže se musí dostavit nějaká debilní postava, kterou tam scenáristé vrazili jen proto, aby měl hrdina ještě nějaké ty potíže". Vyloženým zklamáním je pak finále, které... vlastně neexistuje. Film se podivně rozkročí k dramatické situaci a najednou je dobojováno, aniž by měl divák šanci vůbec konec vstřebat.
Navzdory výtkám patří How it Ends k té lepší sortě filmů s nálepkou Netflixu. V kině by nejspíš pohořel, coby televizní výplň na jedno nudné víkendové odpoledne ale funguje tahle jednohubka o konci světa celkem obstojně.
Hodnocení: 50%
Průměr hodnocení ze všech recenzí najdete: ZDE