Recenze: Debbie a její parťačky zkouší pánské lupičské kalhoty. S úspěchem?

Debbie a její parťačky | Warner Bros.
Mindy Kaling, Sandra Bullock
Debbie a její parťačky | Warner Bros.
Jméno hlavní hrdinky vám jistě napovědělo, že by tento film mohl mít cosi společného s Dannyho parťáky. A máte pravdu! Je to standardní sequel (nikoliv reboot nebo prequel), ovšem se zcela novým obsazením (s nějakou tou velmi drobnou výjimkou, která se na chvíli vrátí). A ovšem nemá nic společného s konkrétními zápletkami Parťáků (aspoň si nepamatuju, že by Danny jakkoliv zmiňoval svou sestru).
V originále se film jmenuje Ocean's 8, což dává tušit, že Warner Bros. plánují celou ženskou trilogii (8, 9, 10), která tak plynule naváže na existující pánskou trilogii (11, 12, 13). Tedy, pokud na Osmičku bude chodit dost diváků. A bude?

Inu, asi ano. Ale obávám se, že to bude trochu jiná divácká skupina. Debbiiny parťačky jsou totiž natočeny především pro ženské publikum. A ještě nikoliv pro děvčata nebo teen-ženy, ale pro odrostrejší divačky (ne nutně důchodkyně).
A to nepíšu kvůli tomu, že všech osm hlavních hrdinek má vagínu. To z filmu ještě nedělá film pro ženy, stejně jako jedenáct penisů nedělalo z Dannyho parťáků film pro muže.
Jde spíš o to, že se film vyloženě vyžívá v tom, aby nám ukázal opuletnost, a to především co se týče šatů, šperků a luxusních večírků (kam už nechodí mladá sexy děvčata, ale bohatí umělci a starší páry). Proto se hlavní zločin odehrává na slavném Met Gala. Proto se musí jedna z pachatelek nechat zaměstnat u Anny Wintour. Proto se ve filmu na pár sekund objeví spousta skutečných celebrit a některé dokonce řeknou pár slov.
Sandra Bullock, Cate Blanchett
Debbie a její parťačky | Warner Bros.
A na ničem z toho nevidím vůbec nic špatného. Když je třeba G.I. Joe cílen spíše na chlapce a bondovky spíše na chlapy, je pouze spravedlivé, že Debbie a její parťačky myslí na dospělé ženy.
Bohužel, kromě té opulentnosti a luxusu toho tento film o moc víc nenabízí.
Samotná zápletka je samozřejmě naprosto nesmyslně překombinovaná a nemá vztah k jakémukoliv typu reality nebo fungování reálné techniky (píšu "samozřejmě", protože to tak bylo i v případě Dannyho). Prostě hackerka hackuje, kapsářka kapsuje, expertka na diamanty falšuje diamanty, módní návrhářka módně navrhuje, Debbie supervizuje atd. Podrobnosti plánu se před akcí nedozvíme a mají nám docházet až v průběhu jeho provádění. Které proběhne víceméně hladce a bez překvapení. Tedy, jedno překvapení ke konci filmu je, ale celkem snadno ho odhalíte předem, protože film se jmenuje Ocean's 8 a Debbie od začátku mluví o sedmičlenném týmu...
Bohužel, vzhledem k přítomnosti několika velmi kvalitních hereček je smutné, že Debbie a její parťačky není moc zábavný film. Samozřejmě, že se v něm vyskytují vtipy, a že některé z nich jsou dobré, ale je jich hodně málo a nejsou nijak dobře vymyšlené. Hackerka je vtipná tím, že je nerdovská. Módní návrhářka je vtipná tím, že je neurotická. Anne Hathaway je nejvtipnější jako namyšlená hvězda. Ale všechny jsou naprosto jednorozměrné a očekával bych, že se z jejich vzájemného hašteření dá vytěžit mnohem víc.
Debbie a její parťačky je zručně řemeslně sestavený zábavní produkt, který mě naprosto ničím nepřekvapil a bohužel mě moc nebavil. Ale je to jistě i tím, že nejsem jeho cílová skupina. Pokud jste žena nebo gay, bude vás pravděpodobně bavit lépe, a není na tom vůbec nic špatného.
Hodnocení: 50%
P.S: Film je dost rasistický, protože více než 50 procent jeho hlavních hrdinek jsou bělošky.