Recenze: Deadpool 2 - zapomeňte na Avengers, nejhubatější hrdina je zpátky v kinech

Deadpool 2 | Twentieth Century Fox
Deadpool 2
Deadpool 2 | CinemArt
Na druhou stranu, pokud se vám jednička líbila a jste zvědavi, jak se dají její motivy dále rozvinout, pak budete s největší pravděpodobností spokojeni. A skoro určitě se nebudete nudit, protože tvůrci "nejeli na autopilota", nýbrž se důkladně zamysleli, co dalšího se dá s touto látkou dělat, aby to pořád byl Deadpool, ale aby to nebyla jen nastavovaná kaše...
První plus je, že Deadpool má poměrně nepředvídatelnou zápletku. A tím nemyslím jen naprosto absurdní náhodné odbočky a bourání čtvrtých a dalších zdí. Myslím ústřední námět celého filmu, který se ubírá nečekanými kličkami (včetně několika velmi dramatických událostí), a když se nakonec opile dopotácí k vyvrcholení, dává logicky a emocionálně větší smysl, než mnohé vážnější comicsové podívané. I když se cestuje časem.

Deadpool 2
Je vlastně s podivem, jak dobře fungují postavy v tomhle filmu, ve kterém si hlavní hrdina opakovaně stěžuje na neschopnost scenáristů (téhož filmu) a uprostřed scén vyčítá vedlejším postavám, že si nepamatují text. Deadpool (Ryan Reynolds, také spoluautor scénáře) je pořád Deadpool, většina starých postav se vrací, ale přibylo několik nových: Především obtloustlý zakomplexovaný teenagerský mutant (Julian Dennison) Russell / Firefist, kyberzabiják z budoucnosti Cable (Josh Brolin) a mutantka Domino (Zazie Beetzová), jejíž superchopností je nadpřirozené štěstí. Všichni jsou lépe prokreslení a zajímavěji zahraní než většina postav v posledních dílech X-Men. Ve filmu je ještě mnoho dalších mutantů, ale to, do jaké míry tam jsou / nejsou, je něco, co vás má překvapit.
Julian Dennison
Deadpool 2 | Twentieth Century Fox
Možná je zbytečné o tom psát, ale raději výslovně potvrdím, že ano, skutečně, Deadpool 2 obsahuje opět tunu popkulturních odkazů, meta-humoru i meta-meta-humoru. Tvůrci šli v tomto ohledu ještě o něco dál než v jedničce a dokázali do filmu dostat věci, o kterých by si normální člověk myslel, že se do něj realisticky (a legálně) dostat nemohou (třeba jeden hodně, hodně slavný herec v hodně, hodně divné roli). A udělat si současně legraci z toho, že je tam dostali, a že diváci nečekají, že by je tam mohli dostat. Takže nyní třeba je dost slušná pravděpodobnost toho, že Deadpool 2 dostane Oscara za nejlepší píseň, což svou absurditou dokonale odpovídá absurditě všeho ostatního, co s Deadpoolem 2 souvisí.
Akční scény jsou opět ucházející, i když prioritou tvůrců zjevně nebylo, aby se každá CGI postava pohybovala stoprocentně realisticky (a že je ve filmu CGI postav dost).
Při vší té chvále ale nezapomeňte, že jsem fanoušek prvního Deadpoola a je mi jasné, že ne každý je fanouškem jeho mládeži nepřístupného, infantilního, politicky nekorektního humoru a neustálých absurdních odboček (kamkoliv, při jakékoliv příležitosti). Pokud na tuhle hru nepřistoupíte, bude pro vás Deadpool 2 vyloženě otravný. Pokud na ni přistoupíte, pak vás čeká velmi slušná jízda, u které si nedokážu moc představit, jak by se svým fanouškům mohla lépe zavděčit.
Leslie Uggams, Ryan Reynolds
Deadpool 2 | Twentieth Century Fox
Deadpool 2 je o trochu lepší film než Deadpool. Sice už se nekoná takový kulturní šok jako u jedničky, ale tento film je o něco méně chaotický, jde jasněji za svým cílem a má propracovanější scénář. Je ovšem nutno zdůraznit (znovu), že je cílen výhradně na lidi, kteří viděli prvního Deadpoola, pamatují si ho a líbil se jim. Pokud k těmto lidem nepatříte, dvojka váš názor rozhodně nezmění.
Hodnocení: 80%
Průměr hodnocení ze všech recenzí najdete ZDE
P.S: Je naprosto životně nezbytné neodcházet při závěrečných titulcích. A když vydržíte až do jejich úplného konce, čeká vás hezký procítěný song, vhodný například jako zvonění do telefonu.
P.P.S: Je velmi užitečné pokud umíte anglicky, protože verbální humor má takovou kadenci, že v českých titulcích opět jeho podstatná část zmizí.
P.P.P.S: Dost se píše o tom, že kvůli Disneymu (který nedávno koupil Foxe, distributora Deadpoola) byl z filmu vycenzurován jeden vtip. Ale není to tak hrozné. Jeho původní znění bylo: "Každý správný rodinný film začíná brutální vraždou. Lví králBambiSaw VII. V podstatě všechno od Disneyho." Ona "cenzura" spočívá v tom, že byla vypuštěna poslední věta.