Recenze: Fakjů pane učiteli 3 - když finální fakáč, tak co největší!

Fakjů pane učiteli 3 | CinemArt
Elyas M'Barek
Fakjů pane učiteli 3 | CinemArt
Na začátek je dobré zmínit, že tým zůstal víceméně nepozměněn, respektive je stále v čele projektu Bora Dagtekin, který stojí za celou sérií jako režisér i scénárista. V herecké sestavě se vrací známý kolektiv s Elyasem M’Barekem coby učitelem Müllerem v čele. Naopak zamrzí to, že Karoline Herfurth v roli učitelky Schnabelstedtové, která už v předešlém díle neměla tolik prostoru, tentokrát absentuje úplně.
Dostáváme se k samotnému ději: Zeki se musí znovu překonat, protože jeho třídu čekají testy, aby se vedení ujistilo, jestli zvládnou maturitu. Případný neúspěch by zajistil vyhození studentů a zavření školy. Jak jste jistě pochopili, příběh je po exotické dvojce vrácen zpátky do školy a osobně si myslím, že je to místo, kterému Dagtekin rozumí nejlépe. To dokazuje již naprosto skvělý začátek, který udá tempo celému filmu a poté se nepoleví. Čímž se dostávám k tomu nejlepšímu a tím je střih - ten je nejenom svižný, ale až (v dobrém slova smyslu) přímo agresivní. 120 minut uteče jako voda.

Fakjů pane učiteli 3
Druhá věc je režie. Dagteking jede vždy naplno a on i herci dokazují, že si natáčení užili. To samé nicméně neplatí o scénáři. Je sice lepší než v případě druhého dílu, ale už mu chybí to, co dělalo kultovní jedničku jedničkou.
A třetí věc, jejíž kvalita byla nastolena už v prvním díle, je soundtrack. Tady naštěstí stále platí skvělý výběr a výborně podtrhuje atmosféru každé scény.
Jella Haase
Fakjů pane učiteli 3 | CinemArt
Dále je třeba zmínit humor. Již v druhém díle byly pasáže, které byly spíše trapné než vtipné. V případě trojky se Dagtekin trochu zmírnil a jeho vtipy (až na pár výjimek) působí alespoň průměrně. Rozhodně vám ty horší ale nezkazí náladu. I slabší momenty pak vynahrazuje skvělé finále, které je oproti zbytku filmu dosti emotivní a patří k tomu nejlepšímu.
Fakjů pane učitel 3 není nejlepší, ale ani nejhorší díl. Jeho pojetí mě mile překvapilo a rozhodně se netajím tím, že kdyby se tahle parta sešla znovu, rozhodně bych si to nenechal ujít. Proto mé hodnocení berte s rezervou. Kdo je větším fandou, ten ať si klidně připočte ještě 10% a pro koho byli už první dva díly utrpení a pevně doufá ve změnu, tak ať si rovnou nechá zajít chuť.
Hodnocení: 70%