Lidé milují jejich názory na filmy. Kdo jsou čtyři nejvýraznější recenzenti Youtube?

Nostalgia Critic
Představíme vám čtyři chlapíky, kteří sice nejsou žádnými profesionálními filmovými kritiky, ale vesměs spíše sympatickými pardály, kteří o filmech jen velice rádi hovoří. I když se ale jedná o amatéry, jejich přednes a obsah určitých recenzí a analýz často stojí za to slyšet.
Předem upozorňuji, že článek představí „jedince“, kteří se zaměřují na analýzu filmů. To znamená, že nebudou zahrnuty populární kanály jako CinemaSins, Screen Junkies, atd.

Jeremy Jahns

lide-miluji-jejich-nazory-na-filmy-kdo-jsou-ctyri-nejvyraznejsi-recenzenti
Jeremy Jahns
Asi nejznámějším a nejoblíbenějším filmovým recenzentem na youtube je šestatřicetiletý Američan Jeremy Jahns, který před svou tube kariérou pracoval jako promítač v kině. Na svůj kanál hází video každý týden, občas zrecenzuje i nějakou tu videohru, ale primárně se zaměřuje opravdu jen na filmy, případně seriál.
Výhodou Jeremyho příspěvků je především onen fakt, že většinou nejsou příliš dlouhé, obvykle se pohybují v rozmezí 3-5 minut. Navíc mluví velice rychle a artikulovaně, vždy přesně vyjádří, co se mu při sledování filmu honilo hlavo. Jeho žerty a imitace jsou často povedené, Jahns umí dobře pobavit, což je i jeden z důvodů jeho obrovské popularity. Do malíčku si bere především americké filmy, občas i britské, ovšem na jiné zahraniční filmy spíše hází bobek. Potěší i ten fakt, že na otázku od fanouška: „Kdyby měl být natočený film o tvém životě, jakého režiséra by sis pro něj zvolil?“ Jeremy jasně odpověděl: Miloš Forman.“

Ukázka Jeremyho recenze:

Chris Stuckmann

lide-miluji-jejich-nazory-na-filmy-kdo-jsou-ctyri-nejvyraznejsi-recenzenti-1
Chris Stuckmann
Dalším sólo filmovým recenzentem je devětadvacetiletý Chris, sympatický Američan, který před svou youtube kariérou pracoval jako pomocník pro handicapované děti v Akronské veřejné škole. Stejně jako Jeremy, se kterým se taktéž přátelí, vydává své recenze každý týden, zaměřuje se primárně na filmy a výjimečně i seriály. Jeho recenze jsou většinou dlouhé v rozmezí 6-8 minut.
I když je Chris milý a sympatický chlapík, jeho recenze nejsou tak žoviální a zábavné jako Jahnsovy, ovšem při delším sledování jeho videí jsem dospěl k názoru, že i když je Chris v expresivitě maličko slabší než Jahns, musím konstatovat, že filmům rozumí lépe. Chris navíc tvoří velice zajímavé a chytré analýzy a filmová témata, přičemž jeho nejúspěšnějším je „Problem with horror movies today“. Mě oslovil výbornou analýzou k filmu Nepřítel (2013), což je snímek, který jen tak někdo hned nepochopí. Na rozdíl od Jahnse občas zrecenzuje i méně známé snímky, včetně i těch neamerických.

Chrisovo pojednání o novodobých horrorech:

Nostalgia Critic

lide-miluji-jejich-nazory-na-filmy-kdo-jsou-ctyri-nejvyraznejsi-recenzenti-2
Nostalgia Critic
Velice populárním je také užvaněný Doug Walker, šestatřicetiletý Američan, který vystupuje pod pseudonymem Nostalgia Critic. Dříve pracoval jako ilustrátor, k youtube se dostal v roce 2007, kdy svůj kanál založil. A jak může být podle názvu zjevné, Doug se zaměřuje především na filmy z doby minulé, nejčastěji filmy z devadesátých a osmdesátých let, občas ale udělá video i na nějaký aktuální snímek. Doug si často bere na paškál špatné filmy a velice podrobně je zábavnou formou rozpitvá.
Doug je ovšem často ukřičený a dost teatrální, což může určité lidi bavit, ale taktéž se najde i mnoho takových, kterým to leze krkem. Zprvu jsem nechápal jeho popularitu, Doug je na můj vkus opravdu často moc hlučný a přehnaně afektovaný, plus mi přišlo, že umí pouze mluvit o hrozných filmech a vyjmenovávat, co všechno je v nich špatně, což dovede kde kdo.  Pak jsem ale viděl jeho analýzu na Formanova Amadea (1984), kde mi dokázal, že Doug umí o filmech mluvit i v pozitivním světle a z filmařského spektra představovat chytré a relevantní postřehy. Tím mi i dokázal, že filmům rozumí a že jeho témata a analýzy stojí na jeho kanálu za zhlédnutí asi nejvíce.

Dougův pohled na Amadea:

TheFLICKpick

lide-miluji-jejich-nazory-na-filmy-kdo-jsou-ctyri-nejvyraznejsi-recenzenti-3
TheFLICKpick
Již méně známým youtuberem, jenž se zaměřuje na filmové recenze, je Američan John Flickster. Jeho videa se opět nesou v podobném formátu jako ty Jahnsova a Stuckmannova: tedy povídání před kamerou o právě zhlédnutém novém snímku.
Ovšem podobně jako Nostalgia Critic je John často hodně afektovaný, což opět nemusí vyhovovat každému. John má ovšem výhodu hlubokého charismatického hlasu, který je příjemný na poslech, i jeho projev je srozumitelný a kultivovaný. A určitě nepůsobí jako člověk, který jen zbůhdarma mluví o filmech, aniž by přednesl nějaké relevantní a zajímavé poznatky svým divákům.

Ukázka Johnovo recenze:

Líbí se vám některý z představených recenzentů? Podělte se o názor v diskusi.