Manželské etudy po 35 letech aneb Vše se mění, v dobrém i ve špatném

Manželské etudy po 35 letech aneb Vše se mění, v dobrém i ve špatném
Manželské etudy po 35 letech
„Všechno se mění, doba se mění, možnosti se mění, v dobrém i ve špatném. Všechno je trochu jiné než v roce 1980, kdy jsme začali. Doufám, že cyklus bude zajímavý nejen pro dnešní diváky, ale i pro naše potomky, jako určitý obraz doby, ve které jsme žili,“ říká režisérka Helena Třeštíková a dodává: „To je vlastně mojí ambicí. Vždy jsem si říkala, že bych chtěla vidět podobný film o obyčejné rodině ze třicátých, čtyřicátých nebo padesátých let.“
manzelske-etudy-po-35-letech-aneb-vse-se-meni-v-dobrem-i-ve-spatnem
manzelske-etudy-po-35-letech-aneb-vse-se-meni-v-dobrem-i-ve-spatnem
Od roku 1980 natáčela Helena Třeštíková v Krátkém filmu několik náhodně vybraných manželských párů od momentu jejich svatby po dobu šesti let. V roce 1987 byl cyklus s velkým úspěchem odvysílán v Československé televizi. Na konci devadesátých let se Heleně Třeštíkové s podporou tehdejší šéfproducentky Centra dokumentární, publicistické a vzdělávací tvorby Aleny Müllerové podařilo prosadit pokračování časosběrného projektu, a tak v letech 1999 až 2005 vznikly Manželské etudy po 20 letech.
manzelske-etudy-po-35-letech-aneb-vse-se-meni-v-dobrem-i-ve-spatnem-1
Manželské etudy po 35 letech
Už tehdy bylo Třeštíkové jasné, že bude mapovat život manželských dvojic dále. Výsledkem dalších let natáčení je série nazvaná Manželské etudy po 35 letech. Ta nabídne divákům šest nových pokračování příběhů, které započaly svatbou na Staroměstské radnici v Praze. Každému premiérově uvedenému dílu budou při vysílání předcházet dvě epizody, mapující životy dané dvojice z přechozích dvou sérií. 
manzelske-etudy-po-35-letech-aneb-vse-se-meni-v-dobrem-i-ve-spatnem-2
Manželské etudy po 35 letech
„S Helenou Třeštíkovou jsem začala spolupracovat v době, kdy dokončila první sérii Manželských etud a od té doby jsme měla jedinečnou možnost sledovat zblízka její časosběrnou metodu i to, jak si tyto filmy získávají stále více diváků, zasloužené pozornosti a ocenění,“ říká kreativní producentka Alena Müllerová a režisérka Helena Třeštíková ji doplňuje: „Časosběrný film je setkání dokumentu s příběhem. To mně na tomto způsobu natáčení velmi baví. Jednotlivé epizody se rodí před očima a nikdy nevím, co bude příště a jaký příběh vlastně nakonec vznikne.“