Jak to podle Ridleyho Scotta vypadá s pokračováním Vetřelec: Covenant?

Jak to podle Ridleyho Scotta vypadá s pokračováním Vetřelec: Covenant?
Vetřelec a Michael Fassbender
Ridley Scott se po letech vrátil do vetřelčí série filmem Prometheus a rozhodl se, že dodá celému fenoménu nový směr. V pokračování Vetřelec: Covenant proto přišla zásadní informace - za vznik monstra může poblázněný android David. Ne každému je tenhle vývoj po chuti, ale nedá se svítit. Karty jsou rozdány a jestli má někdo plné právo na to zahrávat si s vetřelčí mytologií, je to jednoznačně Scott, který celý fenomén v roce 1979 odstartoval.
Ridley Scott: "Natáčení Promethea bylo nejlepší za poslední léta"
Rozhovory19. 3. 2012
Ridley Scott: "Natáčení Promethea bylo nejlepší za poslední léta"
Konec Covenanta zůstal úmyslně otevřený. Již před premiérou Scott prohlašoval, že počítá ještě se dvěma filmy, než se série přímo naváže na první díl s Ripleyovou. Plány dostaly trhlinu ve chvíli, kdy zůstaly tržby Covenanta výrazně za očekáváním - Prometheus vydělal v kinech 403 milionů dolarů, Covenant (navzdory posílení vetřelčích prvků) pouhých 240. Chvíli se šuškalo, že studio značku restartuje, podle Scotta je ale pořád u kormidla a další film je na cestě (nyní ale mluví jen o jednom).
Konkrétně Scott v rozhovoru pro Entertainment Weekly uvedl: Natočíme dalšího. Podle mě se musíme odklonit od vetřelčích věcí. Lidé říkají 'Potřebuješ víc vetřelců, potřebuješ víc facehuggerů a protrhaných hrudí', tak jsem to dal do Covenanta a zapadlo to pěkně. Ale myslím si, že když do těch vod vstupujete znovu, je třeba začít hledat nějaké zajímavější řešení. Myslím, že umělá inteligence se stává mnohem nebezpečnější a tím pádem zajímavější." Scott svůj argument podpořil připomenutím nedávného experimentu, kdy spolu dvě umělé inteligence začaly komunikovat a vytvořily vlastní jazyk, jemuž nikdo nerozuměl (a experiment byl raději zrušen).
Je bez debat, že tím nejzajímavějším prvkem v nových dílech vetřelčí série jsou androidové v podání Michaela Fassbednera. A rozhodně je dobře, že chce studio Scottovi dopřát prostor pro dokončení příběhu. Ale že bychom potřebovali víc momentů, kde dvě umělé inteligence dumají nad smyslem bytí, zatímco do toho (třeba) hrají na flétnu, to zase opravdu ne...