karel-j-donat
karel-j-donat 14. 3. 2019 00:22
I když bych to neformuloval tak příkře jako Host, v podstatě s jeho závěry souhlasím. Zatímco v „Blade Runner“ z roku 1982 šlo v podstatě o právo replikantů na život, v „Blade Runner 2049“ jde o vyšší nadstavbu – zda se mohou a mají právo množit, což je i cílem jejich tvůrců reprezentovanými Nianderem Wallacem. To by je posunulo do jiné dimenze, učinilo by je rovnocennými lidem Z technického hlediska, tento díl přináší další vymyšlenosti, ale v podstatě logicky navazuje na předchozí dílo Ridley Scotta. K tomu, aby to divák pochopil (i ty nejjemnější udičky), je třeba předchozí film vidět. Týká se to vizuálu, hudby i myšlenek.(A záměrně píšu filmu, nikoliv dílu, protože Blade Runner 2049 považuji za rovnocennou nadstavbu).
Nejsem si tak zcela jist, zda to autorka recenze dala vše takto do kupy, jak vyplývá z jejího hodnocení. A pokud autorka ve filmu nenachází „absolutně žádnou originalitu“, pak je zbytečné s ní jakkoliv polemizovat.
0
0
Host
Host 10. 10. 2017 13:00
Oči
Recenze je subjektivní názor beru ho. Ale myslím, že by si recenzent měl trochu všímat detailů. Oči byly v BR2049 dost podstatné téma. Objevují se na začátku v dlouhém záběrů, na očích jsou vypálené kódy replikantů, nehledě na to, že v původním BR se podle očí dá poznat umělá bytost (což trochu nekoresponduje s tím, že v jedné scéně má Ford tyto oči, ačkoliv replikant na 99% není). Leto samozřejmě vidí, za pomoci svých pěti létajících robotů, ale vidí pouze když je to nutné. Podle mě jeho postava chtěla přijmout, spíš dokonce vypíchnout, že je "nedokonalá", protože se sama snažila vytvořit dokonalost. Wallace se nechtěl zbavit svých očí, protože oči jsou jedním z nejdůležitějších orgánů a oči dokážou o člověku říct mnoho. Nechtěl je vyměnit za umělé. Možná si myslel, že by umělé oči nezobrazovaly realitu dostatečně "opravdově". Samozřejmě nevím přesně, co tím Denise chtěl naznačit, ale myslím, že to bude mít s tímto něco společného.
A té poznámce s dívčinou v izolaci, to nebylo myšleno vážně, že ne? DOporučil bych, jako kolega, se naten film podívat znovu.
0
0
Host
Host 10. 10. 2017 13:02
Re: Oči
Anebo je Wallace také replikant :) Replikant, který se snaží zajistit přežití svého druho. Proč by jinak měl tak vehementní potřebu vytvořit samostatně fungující a množící se druh? Doufám, že nebude dalších pět verzí BR2049 a bude na divákovi, které verzi bude "věřit" :)
0
0
NoraK
NoraK 10. 10. 2017 18:55
Re: Oči
Ta poznamka nebyla minena jako "proc vzali Wallacovi zrak" (to se ostatne nevi, a teorii je x) ale proc mu vizualne vzali designeri ve filmu zrovna panenky. Ne kazdy slepy clovek takto vypada. Moje domnenka byla, ze mu vzali vizualne zrovna panenky (namisto jineho znazorneni toho ze je slepy, at uz hercovymi dovednostmi, jinou pomuckou nebo jinym postizenim oka), protoze to muze pusobit "vice desive/mysteriozne/hrozive". Ciste vizualne absence toho, na co jsme u ocich asi nejvic zvykli. Panenky. Z meho pohledu to ale v tomto smeru nic nepridalo, dovedu si predstavit ze by mne osobne vice desilo napriklad kdyby mel oci vizualne normalni, ale jinak bylo zjevne ze je slepy. Ale zrejme to kazdy vnima jinak. Jako asi lecos :)

A ohledne te otazky na divku v naproste izolaci (ve svete dokonalych robotu, hologramu, projektoru, replikantu atd) - byla myslena vazne a skutecne by mne zajimalo, co z ni vy/kolega vyvozujete, ze jsem na filmu nepochopila. Rada se to dozvim. Diky.
0
0
Host
Host 9. 10. 2017 14:18
Jen taková poznámka pod čarou
Po přečtení odstavce "Plus vysvětlení některých situací (například: proč žije "nakažená vědkyně" v totální izolaci, ve světě, ve kterém jsou běžně dostupné life-like hologramy) mi přišlo vyloženě nedotažené." jsem pochopil, že autorka textu film vlastně asi moc nepochopila, takže jsem se ani moc nerozčiloval.
0
0
NoraK
NoraK 10. 10. 2017 10:26
Re: Jen taková poznámka pod čarou
Rada si necham vysvetlit, co jsem (zejmena v kontextu toho odstavce, na ktery odkazujete) nepochopila. Zkusite to? Zajima mne to. Diky.
0
0
Host
Host 9. 10. 2017 06:33
Pane Bože!!!!
Ty vole,proč chodíš do kina, když už jsi všechno nejlepší viděl? Takový přechytralý trubka dokáže člověku znechutit i Krtečka.Silou vůle jsem tu recenzi dočetl a přísahám , že další výplod z tvého pera už rovnou ignoruju. Co jsi za svůj život vyplodit ty, mimo kritiky?
0
0
NoraK
NoraK 10. 10. 2017 10:33
Re: Pane Bože!!!!
Chodim do kina 3x tydne, protoze mne to bavi a stale se tesim se na kazdy dalsi film. A take tam chodim s pocitem, ze jsem urcite jeste "vsechno nejlepsi" nevidela. Silne vuli zdar, ta se ceni.
0
0
Host
Host 7. 10. 2017 21:51
Mám to jinak 2049
Původní film v určitém smyslu (řemeslo) překonává, ale selhává na tom, že jej víceméně jen usilovně dovysvětluje - je přebytečný, těch několik málo aktuálních motivů předkládají jiné filmy s větší důsledností, naprostý souhlas. S rolí Leta uhodila hřebíček na hlavičku - pozéřina, znamenám si. Mi tam nejvíce chyběly náboženské aspekty Dickových motivů - to, co črtá postava Wallace je velmi málo. Dick se snaží popisovat nepopsatelné a tenhle dojem uchovával první film, pokračování je přízemní.
0
0
NoraK
NoraK 10. 10. 2017 10:29
Re: Mám to jinak 2049
Mozna jednou prijde nejaky Final Cut Blade Runnera 2049 a treba tam bude Wallace mit jeste nejake (zajimavejsi) sceny, o ktere jsme nyni prisli a ktere jeho postave dodaji dalsi rozmer. I kdyz, pokud nekde, tak to spis bude v pokracovani…
0
0
Host