Recenze: Kingsman: Zlatý kruh - šílené, akcí nabité a s Eltonem Johnem

Takže: Po dramatických událostech prvního Kingsmana se skoro všechno překvapivě konsolidovalo. Kingsman dále funguje (šéfuje mu nyní Brumbál Michael Gambon). Eggsy, Merlin a Roxy jsou dále v jeho službách. A Eggsy šťastně žije v domě po tragicky zesnulém Harrym se svou láskou, sexy švédskou princeznou, kterou na konci prvního dílu osvobodil z cely s bezpečnostním kódem 2625...
Obrázek článku
Všechno se ale změní ve chvíli, kdy se na scéně objeví nejdříve Charlie Hesketh (ten neúspěšný kandidát Kingsmana z jedničky, zdánlivě zabitý) a jeho nová šéfová Poppy (Julianne Mooreová), která šéfuje mezinárodnímu obchodu s drogami, má někde v jihoamerickém pralese přesnou kopii amerického městečka ze 70. let (protože ji to baví) a chce ovládnout svět, samozřejmě.
Poppy svižně a brutálně rozpráší většinu Kingsmana a jeho zbytky se musejí obrátit na Statesmana. Což je americká obdoba Kingsmana, ve které všichni nosí kovbojské klobouky, jsou vyzbrojeni lasy a místo podle rytířů se jmenují podle různých typů alkoholu...

Kingsman: Zlatý kruh: 2. trailer | 20th Century Studios
Dovolte mi začít recenzi dvěma názornými ukázkami, které mi umožní snáze vám vysvětlit rozdíl mezi Kingsmanem 1 a Kingsmanem 2.

Takhle vypadala gangsterská videohra Saints Row 3:
A takhle vypadala videohra Saints Row 4:
Oboje je to velmi šílené a záměrně nadsazené, v obojím je spousta gagů, ale čtyřka je oproti trojce výrazně šílenější, takže už není o mnoho víc než série náhodných vtípků. Pro jakékoliv reálnější emoce nezbývá místo a skoro všechno je nutno brát jen jako parodii / citaci / popkulturní odkaz.

A dosti podobně se má druhý Kingsman k prvnímu. Zápletka prvního filmu se rozhodně nedá označit za realistickou, ale dvojka jde ještě o dost dál (ve filmu například bězně existují autonomní inteligentní roboti, aniž by někomu připadali jako technologická novinka, a průstřel hlavy z 20 centimetrů není nijak zásadním zraněním). Tvůrci zjevně chtěli více přitlačit na pilu, ale přitom si tak trochu podřezali pod sebou větev, protože následkem všech těch šílenosti o něco hůře fungují ty chvilky, kdy film zpomalí a my se máme trochu dojmout (které tak dobře fungovaly v jedničce).
Roztříštěnost děje se také nepříjemně projevuje na vedlejších postavách, které jsou až příliš vedlejší. Tři hlavní Statesmani, které vidíme na plakátech (Channing Tatum, Halle Berryová, Jeff Bridges), jsou ve filmu překvapivě málo, pod 10 minut. Zdaleka největší "americkou" roli má ten nejméně slavný herec - Pedro Pascal jako agent Whiskey. Mooreová je jako padouška legrační, ale je to spíš postavička z nějaké televizní skeče, ne hlavní padouška celovečerního filmu. A Elton John je ve filmu pouze proto, že je Elton John a hraje Eltona Johna (i když hrát rozhodně neumí).
Ve druhém Kingsmanovi je mnoho dobrého a skvělého. Vynikající akční scény s nápaditou choreogreafií bojovníků i kamery (závěrečný souboj je celý v jednom šíleném záběru, samozřejmě trikovém). Kvalitní hlášky. Politicky nekorektní humor. Drogy. Jedno z nejúžasnějších hrdinských sebeobětování v historii kinematografie. Jedna z nejlepších parodií na prezidenta Trumpa (aniž by mu byla fyzicky podobná). Má to grády a byl bych nadšený... kdyby neexistoval první Kingsman.
Většina těch scének by se dala přeházet / vyházet, a celkovému vyznění by to nijak moc nevadilo. Chybí ono kouzlo prvního filmu a přebývá mnoho minut (film má 2 hodiny 20 a je to opravdu moc).
Hodnocení: 70%
Průměr hodnocení ze všech recenzí najdete ZDE