US tržby: Z úspěchu Marťana na(d)skakuje Husí kůže

US tržby: Z úspěchu Marťana na(d)skakuje Husí kůže
Most špionů | Walt Disney Pictures
Pozici jedničky si totiž připsala Husí kůže, která dává vzpomenout na klasické hororové komedie pro teenagery z osmdesátých let (Určitě si ještě vybavíte Rošťáky, ne?). Snímek s Jackem Blackem v roli spisovatele, jehož monstra z knih začnou terorizovat malé město, si odnesl slušné recenze a Marťana sesadil 23 miliony. Žádné terno, ale film nestál moc (58 milionů) a určité diváky mu vyjma rudé planety vzal i vytrvalý animák Hotel Transylvánia 2.
Most špiónů
Most špionů | Walt Disney Pictures
Na třetím a čtvrtém místě jsou další dvě novinky a přestože je dělí pouhé tři miliony, jsou každá v úplně jiné pozici. Tím šťastnějším je Most špionů, neboli film, který dle amerických kritiků nemá momentálně v kinech konkurenci. Debutových 15 milionů vyznívá jako neúspěch, ale podobná dráma si bude hledat diváky pomalu a nebude moc ztrácet na síle.
To Purpurový vrch má peška. Přestože jde o vysněný projekt talentovaného režiséra Guillerma del Tora, který si film natočil podle svého, je výsledku vyčítáno, že vlastně nic moc zajímavého nepřináší. Rozpočet byl 55 milionů dolarů a film otevřel za 12, celosvětově pak za 26. Není to přímo průšvih, ale Rkový oldschoolový horor se většinou v kinech dlouho neohřeje. Kalhoty tu del Toro neprodělá, velké peníze mu ale na další vysněný projekt jen tak někdo nedá (což bohužel znamená, že se nejspíš Hellboye 3 nedočkáme).
Jak si vedly ostatní filmy, to zjistíte v našem kompletním žebříčku tržeb.