Recenze: Nesmrtelný je navzdory sci-fi základu klasickou konspirační podívanou

Ryan Reynolds
Ryan Reynolds
Ryan Reynolds
Operace vyjde a z Bena Kingsleyho je najednou Ryan Reynolds, který si začne užívat života plnými hrstmi. Ani mu zpočátku příliš nevadí, že jeho "staré já" musí zůstat oficiálně mrtvé - ulil si totiž samozřejmě dost peněz stranou. A ani mu nevadí, že musí každý den brát pilulku proti divným halucinacím. Ty určitě brzy přejdou.
Pak se to samozřejmě začne poněkud komplikovat způsobem, který si většina z vás pravděpodobně domyslí, a pokud ne, je to velmi výrazně naznačeno v traileru. Totiž, ty halucinace nejsou halucinace, nýbrž vzpomínky, protože to tělo není ze zkumavky, nýbrž patřilo jinému chlapovi. A Reynolds (ex Kingsley) se tudíž přestane věnovat klácení supermodelek v Lamborghini a z nějakého důvodu začne raději pátrat po původu svého těla...
Zpočátku jsem byl docela nadšený, protože Kingsley dává do své role více, než obvykle do akčních sci-fi dává, a začátek filmu má velmi slušné tempo. Ani ne kvůli své sci-fi zápletce, ale z čistě lidského hlediska: Ten příběh miliardáře, který nemá co ztratit a tudíž je mu téměř všechno šumafuk, má jistý půvab.

Nesmrtelný
Bohužel, když Kingsley zmizí ze scény a je nahrazen Reynoldsem, tempo začne zadrhávat a kvalita filmu klesá. Nejen kvůli tomu, že Reynolds není Kingsley.
Paradoxně nejvíce se mi líbily scény, ve kterých chybělo napětí a sci-fi motivy: Ať už úvod s Kingsleyem nebo Reynoldsovo počáteční "užívání si", to všechno bylo patřičně působivé a dokonce s pár originálními audiovizuálními nápady (i když režisér Tarsem Singh - Cela, The Fall - není tentokrát zdaleka tak extravagantní, jako ve svých předchozích filmech).
Ryan Reynolds
Film se ale od poloviny mění v klasickou konspirační podívanou, kdy Reynolds (posléze s ženskou a holčičkou) je na útěku a zlotřilí agenti jsou mu v patách, střílejí po něm a házejí na něj auta. To je dost překvapivě nezajímavé svými nápady i svým filmařským provedením (tedy najednou chybí i ty audiovizuální zajímavosti). Jako kdyby režiséra v polovině filmu jeho dílo přestalo bavit. A všechno čím dál pomaleji spěje k nevyhnutelnému konci, který bych označil za velmi, velmi předvídatelný.
Celá druhá polovina filmu je prostě další nenápaditá variace toho, co známe z Výplaty, Správců osudu, Vyměřeného času nebo jakéhokoliv Jasona Bournea.
Hodnocení: 50%