Retro recenze: Ovečka Shaun ve filmu aneb Celovečerní snímek, ve kterém se nemluví, pro celou rodinu

Ve Shaunovi a kamarádech se hne svědomí a za pomoci dvou psů (jednoho z farmy a jednoho toulavého) se rozhodnou farmáři "osvěžit paměť" a zachránit ho. Ale jde po nich zlý chlapík z "Animal Containment".
recenze-ovecka-shaun-ve-filmu
Tento ručně "trnkovsky" animovaný film od Aardmanu je zajímavý především tím, že v něm nejsou vůbec žádné dialogy (ani monology, ani vypravěč). Toho využil český distributor k ušetření peněz, takže film jde v našich kinech v přesně stejné podobě, jako v Anglii. Tedy bez jediného titulku, bez českého názvu a dokonce bez překladu anglických nápisů, které se ve filmu objeví a jejichž přečtení je nezbytné k pochopení některých zápletek / vtipů. To je ale drobnost a jako správný rodič svým dětem těch pár nápisů (jako "Big City", "Memory Loss", "Missing", "Trampoline Sale" nebo "The End") jistě rádi přeložíte.
Ruční animace, při které na sobě ovečky zřejmě mají skutečnou vlnu, je roztomilá a mezi současnou záplavou dětských CGI filmů působí hrozně osvěžujícím dojmem.
Ovečka Shaun ve filmu
Trochu problém mám jen s tím, že vyprávět celý film bez jediného srozumitelného slova je opravdu těžký úkol (viz naposledy Iluzionista). A i když je ve filmu spousta úžasných gagů a skvěle animovaných grimas, v některých místech tempo poněkud skomírá, neboť ústřední zápletka vlastně neexistuje (jde spíše o ty gagy). Je to trochu jako kdybyste slepili dohromady čtyři nebo pět krátkých animovaných filmů.
Na druhou stranu, byl jsem příjemně překvapen, že celovečerní film, ve kterém se nemluví a který je založen téměř výhradně na groteskovém humoru, fungoval TAKHLE DOBŘE.
Hodnocení: 80%