martin-mickey-stusak
Komentáře

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dalsi posledni
  • 80%
    0
    0
    25. 6. 2017

    Za snímkem stojí sám Alain Delon podílející se na scénáři a snažil se tím povzbudit již znatelně uvadající zájem o kriminálky gangsterského typu, jejichž kromě Delona byli hereckými veterány i Lino Ventura či Jean Gabin. Delon v roce natáčení zrovna slavil své padesátiny a tak si snímek zřejmě udělil jako dárek. Těžko říct. Natočeno to není špatně, ale do očí až neuvěřitelně bije jednoduchost děje a jeho přímočarost. Příběh o pomstě, v tomto případě otce za svoji zavražděnou dceru, bylo v minulém století u filmařů vděčné téma, avšak především po akční stránce. Tady se spíše jedná o drama. Nějaká ta akce tu sice je, ale jen v rámci nutnosti. Smůlou je však dějová předvídavost. Těžko říci jak ve své době, ale dnes to po divácké stránce hodně kazí filmový zážitek i pro diváka vidějícího tento film vůbec poprvé. Herecký výkon Alaina Delona je však i nyní naprosto neoddiskutovatelný. Aby ne, má vtom již mnohaletou zkušenost. Film jako takový sice zase až tak ohromná pecka není, ale za shlédnutí rozhodně stojí. Snad už kvůli té své nenáročnosti příběhu. K odpočinkové filmové zábavě velice vhodné.

  • 80%
    0
    0
    25. 6. 2017

    Třetí snímek o četnických eskapádách v Saint-Tropez se již nese v poněkud jiném duchu. Strážmistr Cruchot se setká s Josefinou LaFrancois a velmi to mezi nimi zajiskří. Jenomže tu je ještě Cruchotova dcerka Nicole a tak ´Ludvík´ bude mít tu čest zakusit veškerou ženskou velkorysost. O legraci samozřejmě nouze není, ale vlivem krapet rozdílného tématu je tento díl přeci jen o něco slabší. Četníci jako takoví sice opomenuti nejsou, ale hlavní dějová linka se přeci jen daleko více točí kolem Cruchota než bývalo v minulých dílech obvyklé. Louis de Funès s hlasem Františka Filipovského je i tak zárukou dobré zábavy a pohody. Snímek má i jednu svoji vyjímečnost. Film má krapet jiné zakončení, než bývalo obvyklé. Důvod je víc než jasný.

  • 90%
    0
    0
    25. 6. 2017

    Nostalgický a stále roztomilý snímek o vojenském útočném robotovi, který po zásahu blesku do elektrického vedení a vzniklému zkratu dostane duši a lidské city. Kdo by ho v 80. letech nechtěl mít doma. Podobnost s I.T. Mimozemšťanem je nezpochybnitelná. Ale komu to vadilo. Dobrodružný úsměvný film pro celou rodinu nestárne a stále se najdou tací, kteří sdílí jeho sympatie. "Rozšroubovat, mrtvý !", zděšeně vyjekne robot čislo 5 když uvidí dodávku společnosti NOVA a nejednomu divákovi doslova zatrne. Takové emoce ještě žádný filmový robot nikdy nevytvářel. Námět byl zpracován velmi dobře. Kdo by si také nevzpomněl na zvláštní mluvu ( v originále nepovedenou angličtinu) a tudíž výborné hlášky indského programátora, který se o robota staral. Veselá atmosféra se drží po celou dobu stopáže, ale i o napětí nouze není. Ve své době vznikl ten nejlepší příběh o robotovi, jaký tu od té doby už nikdy nebyl.

  • 100%
    0
    0
    24. 6. 2017

    Jiří Suchý, Jiří Šlitr, ansámbl divadla Semafor a písničkové hity své doby. Dnes hudební evergreen bohužel už jen pro starší a pokročilé. 60. léta znamenala pro divadlo Semafor zlatou éru a je dobře, že vznikaly takovéto pořady, které právem patří do zlatého fondu.

  • 80%
    0
    0
    5. 6. 2017

    Kdo by neznal humoristický komiks z divokého západu o kovbojovi, kterému nikdo neřekne než Lucky Luke. Filmově a seriálově ho naposledy ztvárnil Terence Hill, ale vizuálně byl hodně vzdálený. Francouzští tvůrci společně s argentinskou koprodukcí tento neduh napravili a tak vznikl tento snímek, kde Lucky Luke vypadá, jakoby z onoho komiksu skutečně vypadl. Převést ale takový komiks do filmové podoby není nic jednoduchého. Víme, jak si poradili tvůrci s Asterixem, který je zcela na stejné rovině. Příběh je brán vážně s ohledem na divoký západ a zároveň s humoristickým nadhledem. O ryze komediální záležitost či humoristický počin tedy v žádném případě nejde. Scenáristé James Huth a Jean Dujardin se s tím rozhodně poprali bravurně. Na výpravě a kostýmech se nešetřilo a je to vidět. Byť snímek vyznívá těžkopádně, jedná se zatím o nejlepší filmovou podobu této postavy.

  • 70%
    0
    0
    4. 6. 2017

    Gojko Mitić byl s mayovkami hodně spjatý. Natočil jich pět a stal se jejich ikonou stejně jako Lex Barker a Pierre Brice. Po snímku ´Vinnetou - Poslední výstřel´ se s ním už ale takřka nepočítalo a tak se rok poté zúčastnil tentokrát ve východním Německu konkurzu na připravovaný film ´Synové velké medvědice´, který měl být údajně východoněmeckou filmovou odpovědí na západoněmecké indiánky. Uspěl, film natočil a věhlas nenechal dlouho čekat. Námětem je východoněmeckým indiánkám velmi podobný. Ne-li v podstatě stejný. Náčelník Dakotů Tokaito je charakterově totožný náčelníku Apačů Vinnetouovi. Dějově jde opět o zlato a bezpráví. Nakonec, jak jinak. Snímek má ohromnou československou stopu. Režisér Josef Mach, kameraman Jaroslav Tuzar, o československých hercích ani nemluvě. Údajně se tu vyskytuje i slovenská krajina. Vedle známých mayovek film hodně zaostává, ale ruku na srdce, vyloženě katastrofa to také není. Dá se říci, že i některé mayovky dopadli daleko hůř. Gojko Mitić tedy v první své hlavní roli indiánky, kterou, jak dnes už víme, započal rozsáhlou indiánskou kariéru. Film je ryze klukovská záležitost, jinak nic víc.

  • 90%
    0
    0
    4. 6. 2017
    Jdi na to (1983)

    Jeden z těch lepších snímků dua Spencer & Hill, kde se divák dočká všeho, co od této dvojice očekává. Typické setkání pánů v motorestu, kde Hill tradičně vyprovokuje rvačku, jejich společný odchod, aby se ihned dostali do maléru. Tentokrát jsou omylem považováni za agenty. Příběh působí dojmem parodie na známé bondovky a to právě propůjčenými určitými scénami. Humor, akce, genialita každé minuty. Tento snímek je viditelně propracovaný do každičkého detailu. Pro shlédnutí dobrá volba.

  • 70%
    0
    0
    4. 6. 2017

    Ze života taxikáře v Římě. Lehce úsměvná komedie uvádějící jako bláznivá. Těžko říci jak ve své době, ale dnes tu skutečně zase až tak bláznivého nic není. Je výřečný, to ano. Narazit na tak užvaněného taxikáře musí být vskutku zážitek. To nakonec mimo jiné okusil i samotný Federico Fellini. Alberto Sordi v hlavní roli dal své postavě přirozenou italskou lidskost jak v pracovním nasazení, tak i v rodinném kruhu. Humoru je tu skutečně více než dost, ale především v té výřečnosti. Snímek není povídkový, což přispívá větší reálnosti života. Dvouhodinová stopáž je sice na komedii neobvyklá, ale s ohledem na různé situace a úskalí taxikářské profese s pohledem i na rodinný život se to zdá být naopak akceptovatelné. Děj si drží tempo a zájem, takže kupodivu je to i zcela bez hluchých míst. Dnes výborná odpočinková komedie, která neurazí.

  • 80%
    0
    0
    2. 6. 2017

    Závěrečný pátý filmový díl plně navazuje na předešlý film, neboť jak známo byli natočeny současně. Opět tedy šla romantika z prvních snímků do ústraní a děj se zaměřuje především na dobrodružství, které nyní připomíná spíše pohádku. O Angeliku usiluje samotný sultán Maroka a Joffrey de Peyrac coby galejník míří za její záchranou. Severoafrická muslimská říše má samozřejmě svá úskalí a zákony, které hraběnka okusí na vlastní kůži. Křesťani jsou mučeni, zabíjeni, zkrátka likvidováni ve velkém a tak není divu, že Angelika byla pro svou neomalenost dokonce zbičována. Je logické, že po dějové stránce následně dojde k útěku. Podaří se? A co Joffrey? Scénáři chybí příznačnější zpracování a plynulejší tempo. Takto to vypadá, jakoby snímek k sérii snad ani nepatřil. Ano, je to vinou jednoduchého a vcelku rychlého vývoje děje a hlavně chybějícího kouzelného romantismu. Ale i přes to všechno se jinak nejedná o nijak špatný film. Takovýchto dobrodružných snímků bylo ve své době natočeno daleko více a to i daleko horších.

  • 90%
    0
    0
    2. 6. 2017

    Velmi spontánní a hlavně citlivý příběh mířící hlavně na rodiče malých dětí. Příběh sepsaný a natočený na základě skutečné události o nevysvětlitelném uzdravení těžce nemocné desetileté Anny nevyléčitelnou nemocí zvané Idiopatická intestinální pseudoobstrukce, což česky znamená ochrnutí střev. Jak je řečeno ve filmu: Horní trávicí soustava funguje, dolní ne. Kdo měl někdy zácpu, ví co je to za bolest, takže si lehce dokáže představit, co Anna zažívala den co den. Děcká bolest a bezmocnost rodičů útočí na diváka, což nemůže jen tak někoho nechat chladným. Nebo snad ano? Scéna, kdy Anna v bolestech prosí o odchod do nebe kde nic nebolí, už je vskutku jen pro silné povahy. Pokud ovšem mají vlastní děti které milují. Rodina je věřící a chodí do kostela. Modlí se za uzdravení a aniž by to tušili, pomáhají jim i různí lidé kolem. A stane se něco, co nikdo nedokáže vysvětlit. Samozřejmě se najde někdo, kdo vše zpochybní a podezřívá rodinu z podvodu s úmyslem o popularitu, ale takový svět už prostě je. O artový film nejde a možná je to škoda. Každopádně je to natočeno s respektem a to tak, že plně chápající diváci nenechají oko suché. Na konci snímku jsou představeny skuteční aktéři příběhu, o kterých to celé je a kteří toto všechno měli zažít. Je potřeba jim vyjádřit hluboký respekt. Tohle nechce zažít nikdo.

  • 50%
    0
    0
    28. 5. 2017

    Z reálného pohledu absolutně naivní příběh budící spíše úsměv na tváři. Čtyři pěstounské rodiny se zřeknou problematické šestnáctileté holky a protože je soudkyni líto jí dočasně umístit do nápravného zařízení pro mladistvé, vezme si jí do opatrovnictví sama. Děvče začne novou pěstounku okrádat, ale jí je to jedno. Má pro to pochopení. Pokud tohle má být charakterově energická a neústupná soudkyně, bylo by zajímavé poznat, jak vypadá ta mírumilovná. Kolik případů ve své kariéře už takto řešila? Televizní film určený pouze pro ženské diváky, kterým je realita zcela ukradená. Hlavně že si oko popláče na dobrým koncem citového příběhu.

  • 90%
    0
    0
    28. 5. 2017

    Psychologické kriminální drama přináší něco, co tu už velmi dlouho nebylo. Příběh klasicky začíná vraždou, avšak známe pachatele a děj už jenom postupně odkrývá okolnosti kolem toho. Tvůrci se zřejmě shlédli v tvorbě HBO a jejich seriálu ´Pustina´. Příběh s pomalejším tempem, avšak neskonale temným. Prostředí opět kolem dolů, jenom ne mosteckých, ale pro změnu ostravských. Nasnímané je to přes šedivý filtr, což jenom podtrhuje prostředí Ostravska. Případ každou další minutou složitější a komplikovanější, avšak se nakonec k jádru věci přesto všichni dostanou. Pachatel je od samého začátku znám, jen jde o to mu to potvrdit. Konec překvapí či udiví, ale takhle to v podstatě mělo být. Konečně přichází doba, kdy tvůrci dávají větší ohled na kvalitní scénář a kvalitní zpracování než na potřebu vůbec něco vysílat? Bylo načase. Jen neusnout na vavřínech.

  • 100%
    0
    0
    27. 5. 2017

    Velmi zajímavý a citový příběh o hledání smyslu psího života vedle člověka. A protože je psí život kratší než ten lidský, vypomohl si autor reinkarnací. Vznikl tak vlastně povídkový film, kde se v každém příběhu jedna psí duše pokaždé ocitne v jiném psím těle, čímž se dostane k jiným a charakterově zcela odlišným lidem. Avšak přeci jen se v osudu stane zázrak. Nejen v tom psím, ale i v tom lidským. Děj je vyprávěn psíma očima za použití typického psího myšlení. Radost, zklamání, údiv i pochopení. O úplný art sice nejde, ale jako rodinný film asi bude pro malé diváky přeci jen krapet složitější. Pro milovníky psů je shlédnutí takřka povinnost.

  • 100%
    0
    0
    27. 5. 2017
    Tetovaný (1968)

    Herecká legenda francouzského filmu Jean Gabin a mistr schizofrenních postav Louis De Funes v jednom filmu. Jeden je vysloužilý legionář s tetováním od slavného malíře Modigilianiho a druhý potrhlý obchodník s uměním. A to by nebylo, aby obchodník za každou cenu neusiloval o získání onoho tetování. Je pro to ochoten udělat naprosto vše a tak komedie plná nástrah a překvapení může začít. Pro Louise to byla ohromná výzva a jak se sám nechal později slyšet, měl velké obavy, aby se vedle Jeana neztrapnil. Nestalo se a naopak vznikla nestárnoucí komedie, kde si to oba dva viditelně užívají. Píše se o hereckých koncertech obou protagonistů? Neomylně je to tak.

  • 40%
    0
    0
    27. 5. 2017

    Pippo Franco v plném tažení své komediálnosti, ale bohužel ztřeštěné až moc. Po celou stopáž si děj sice drží živost a švih, ale humor a groteskní scény se utápí v nepřeberných křečích. Těžko říci je-li to zubem času, každopádně na dnešní styl komedií to pobaví již velmi těžko.

  • 80%
    0
    0
    27. 5. 2017

    Angelika tedy už ví, že hrabě de Peyrac opravdu žije a tak se rozhodne ho najít. Při cestě plného dobrodružství a všudypřítomného nebezpečí však okusí i druhou stránku života. Utrpení, bolest a naprostou bezmoc. Markýza nabízená na trhu jako otrokyně? I to je možné. Závěrečný příběh byl rozdělen do dvou částí, kdy ta druhá byla do kin uvedena až po roce. Romantické chvilky jsou omezeny na minimum a není divu. Na širém moři plném korzárů a pirátů se toho zase až tak moc romantického prožít nedá. Ba naopak. Výprava jak má být a děj hodný na dobrodružný žánr. Místy si to scénárista až moc okatě vypomáhal omšelými náhodami, ale dejme tomu. Proč to nezjednodušit. Čtvrté pokračování osudů Angeliky a Joffreye de Peyrac je atmosférou velmi vzdálen prvotním snímkům, ale není to na škodu. I to má svůj přirozený vývoj a tak se tvůrci vymanili alespoň stereotypu.

  • 20%
    0
    0
    23. 5. 2017

    Zoufalé pokračování nudící komedie ´Hodinový manžel´, který je ještě horší než jsme doufali. Proč tohle vzniklo budiž záhadou. Námět by nebyl špatný, takže opět výzva ke všemu možnému, jen ne ke komediální nudě. Ale tak hrozně napsaný scénář a jeho katastrofické zpracování je skutečně typické pro stále se zhoršující českou komediální tvorbu posledních několika let. Absolutně nezajímavý děj se táhne jak týden před výplatou a scény nataženy snad jak nejvíce to šlo. Mít to švih komedií 80. let, za půl hodiny by bylo hotovo. Ne, opravdu už ne. Pevně doufám, že ještě nevznikne trojka.

  • 20%
    0
    0
    21. 5. 2017

    Původně to měl být ´Discopříběh 3´. Ten po mnohaletých problémech nevznikl a tak přišla náhrada. A zoufalá náhrada. Avizovalo se, že to bude opět film s písničkami Michala Davida. Doba 80. let je však už spoustu let pryč a to, že měl Michal David na svých koncertech narváno a že muzikál ´Děti ráje´ měl ohromný úspěch ještě neznamená, že se stejně povede i filmu. A samozřejmě nevedlo. Jenom od Michala Davida tu písničky nejsou. Český film a opět se tu několikrát zpívá anglicky. Od písniček v podstatě jen úryvky, scénář téměř bez děje, absolutně bez humoru a bez logiky. Chybí tomu živost a patřičný švih, takže opět český film, který se táhne. Příběh o dvou zamilovaných lidech? Dobrá, ale proč jejich konečné vzplanutí připomíná ´Hříšný tanec´? Pak už to vypadá, že se to tvůrcům nějak vymklo kontrole a jakoby točili úplně jiný film. Přítomnost Karla Gotta a jeho duet s Ivou Janžurovou budiž naprostá zbytečnost. Co k tomu dodat. Na film sice přispěl Státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie, ale stejně, jakoby tomu peníze chyběli. Ještě že nevznikl ten ´Discopříběh 3´. To by těm dvěma filmům pověst jenom pošramotilo.

  • 30%
    1
    0
    20. 5. 2017
    SEZN@MKA (2016)

    Seznamování přes seznamovací kancelář. Téma buď pro komedii romantickou a nebo ztřeštěnou. V tomto snímku však není ani jedno. Značně se táhnoucí děj, což je u české filmové tvorby už spoustu let standardem, je v podstatě o ženatém sukničkáři, který si svůj lov žen seznamovací kanceláří usnadňuje. A jak už to bývá, tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne. Vše praskne jak u milenky, tak u manželky, děvčata jsou dokonce dobré přítelkyně a tak by se dala očekávat nějaká ryze dámská pomsta či zadostiučinění. Bohužel. Ponurost a nepochopení následujících událostí spíše vede k otázce, co tím chtěl vlastně básník říci. Romantického tu není nic, snaha o humor vzešla v niveč, děj ledabylý až podivný a to ještě obsahující postavy, které tu jsou naprosto zbytečně. Další snímek coby adept na pozapomnění. Bohužel.

  • 20%
    0
    0
    20. 5. 2017
    Larceny (2017)

    Na mexickou kulisu námět dobrý, ale zpracování katastrofické. Pokud ještě někdo neviděl jak kulky s přehledem minou svůj cíl, tady to má ukázáno v plné parádě. Hromotluk Lundgren je od střelce skutečně jen pár metrů a nemá ani škrábanec po dávkové střelbě. On se však s pistole trefí vždy. Že by se Dolph snažil dohnat Chucka Norrise? Na zápletce příběhu se zdá být ve své jednoduchosti nějaká snaha, ale děr je tu snad více než v ementálu. Jedna nelogičnost vedle druhé a to zbavení se veškerých bachařů v nejstřeženější mexické věznici už přesahuje veškerá chápaní. Všichni jsou uspaní vlivem nějakého plynu, kromě vězňů. Ale kde jsou se nedozvíme. Akční film pokleslého žánru bez ambicí a nějaké zábavnosti. Tohle shlédnout opravdu jen z nouze.

  • 80%
    0
    0
    20. 5. 2017

    Jackie Chan opět v roli archeologa, tentokrát v koprodukci s Indií. Akční taškařice ve stylu snímku ´Božská relikvie´ se však nekoná, i když tu pro něj typické zápasy s vtipnými vsuvkami jsou. Ryze popkornová záležitost s plynulým dějem, dobře použitými CGI efekty a animacemi, kladnými postavami a neústupným padouchem. A hlavně s pokladem, po kterém tu vznikne neúprosná touha. Jako např. ´Lovci pokladů´ to však rozhodně také není. Je tu daleko větší podíl na dobrodružství a hlavně na indický orient. Příběh začíná animovaným prologem, který však vypadá jako trailer pro videohru. Pak už je použitá animace pastvou pro oči. Děj plynulý, lehce uchopitelný a jednoduchý. V humoru ani v akci se nijak netlačí na pilu a vše je v dobré rovnováze. Skromný příběh doprovázený skvělou akcí, která jako obvykle pobaví. Dálniční honička hodně připomíná Michaela Baye, jen s vlivem Jackieho Chana s humorem k němu vlastním. Taková jízda se lvem v autě se jen tak nevidí. Indové tu mluví anglicky. Angličtina se v Indii sice uznává jako vedlejší úřední jazyk a ani indická ústava či indické zákony údajně nespecifikují národní jazyk, ale hindština by přeci jen byla daleko příznačnější. Na snímku je vliv Bollywoodu hodně znát a tak to po vizuální stránce podle toho také vypadá. Estrádní konec tedy tímto nemůže překvapit, ale to jenom poukazuje na zábavnost celého filmu. Svým způsobem se jedná o dobrodružný komediální film pro celou rodinu, který určitý filmový zážitek určitě zanechá.

  • 80%
    0
    0
    20. 5. 2017
    Aftermath (2017)

    Že Arnie zvládne i dramatické role v takřka artovém žánru nám již dokázal ve snímku ´Maggie´. Tento snímek byl pro něj další výzvou, neboť se jedná o roli psychologickou. Bolest na duši a na srdci ze ztráty dcery a manželky navíc těhotné vlivem letecké nehody podlomí kolena snad každému chlapovi milujícího svoji rodinu. A co teprve po tom když se dozví, že viník unikne zodpovědnosti aby letišti nevznikla pošramocená pověst a jemu bude nabídnuta finanční kompenzace spolu s dalšími výhodami. Zoufalost a beznaděj ho svede na scestí a k hrozivému činu. Jenomže, neublíží tímto i on? V Arnieho filmografii se jedná o nejdepresivnější snímek. Artovější pojetí jako výše u zmíněného snímku tomu však přeci jen krapet chybí. Vylíčená ztráta, smutek, beznaděj a pomsta by tak daleko více vynikla a vyvolala pochopení diváka nad ztrátou milovaných. Ale i tak emoční nerovnováhu takto zasaženého muže zahrál Arnie dokonale a na jeho charakter přesvědčivě. Po herecké stránce podařený vstup do takovýchto rolí. Arnie prostě umí. Příběh je značně jednoduchý, ale pro pochopení k dobru věci. Pomalé tempo umocňuje onu depresivní atmosféru a emoční zoufalost. Děj není jednostranný a tak si všímá i osudu viníka nehody. Jak to sám prožívá a hlavně jaké jsou reakce veřejnosti a vlastní rodiny. Finále příběhu je k zamyšlení. Každý by měl za své činy zaplatit. Dojde tu ale k pochopení? Zajímavý střet, jehož výsledek málokdo dokáže odhadnout. Snímek diváci lačnící po tvrdé Arnieho akci sice velmi těžko stráví, ale to je čistě jejich problém. Z filmového hlediska jednoduchý psychologický film, který sice mohl být lepší, ale i tak se jedná, co se týče Arnolda Schwarzeneggera o jeho vyjímečné dílo.

  • 90%
    0
    0
    13. 5. 2017

    Na giallo byli Italové vždycky velcí machři a i tento snímek je toho důkazem. Určitě by měl sloužit jako učební pomůcka pro začínající herce, aby přesně viděli, jak vypadá hrůza, smrt v očích a vražedný pohled. I pro režiséry, jako ukázka vynikající režijní práce, a také kameramany, jako ukázku geniálního obrazu. Snímek má nezaměnitelnou hororovou atmosféru. Hudba sice na dnešní dobu už tolik nemrazí, ale to je jen efekt stárnutí. Krátká stopáž je velice prospěšná. Nenutí vyprávění se táhnout a jde se stále k věci. A tak jsme se dostali ke scénáři který je tak jednoduchý, že jednodušší už snad ani být nemohl. Ale je to na škodu? Já bych řekl že ne. U takového snímku není třeba žádných složitostí a komplikovaností. Vše tu má své pevné místo a svůj účel. Jedná se o klasiku. Ale výbornou.

  • 30%
    0
    0
    13. 5. 2017
    Shpion (2012)

    Tak buď jsem se zbláznil já, nebo ruští filmaři. Hitler skypuje, v ulicích jsou rozesety kamery v desingu filmových kamer oné doby, ruský mladý špión je bijec doslova jako Van Damme, a kamerová sledovačka trolejbusů v přímém přenosu. To vše v roce 1941. Řitka video napíše na obal DVD strhující špionážní drama a přitom se jedná o pouhou sci-fi komedii, která sice není špatná, ale moc zábavná také ne. Inu, už ani rusové nevědí coby, a tak i oni začali točit slátaniny. Při pohledu na rezidenci jakou tu má soudruh Stalin by nejeden prezident ostatních zemí zbledl závistí. Ono celkově celé prostředí a desing oné doby vypadá poněkud rozpačitě. Pravda, fantazii se meze nekladou, ale na druhou stranu, co nám naservírují příště? Brežněva v hadraplánu a se smartphonem v ruce?

  • 30%
    0
    0
    13. 5. 2017

    Příběh o vojácích zasypaných v jeskyni vlivem výbuchu a jejich počínání, který se údajně skutečně stal. Na to, jak je to napsané a zpracované se tedy tomu v žádném případě věřit nedá. Ano, takto uvěznění vojáci mohli být, ale to jejich chování? Zpočátku to vypadá na projevování psychiky jednotlivců a zoufalé snaze se dostat ven, ale když narazí na hromadu nacisty ukořistěných věcí, za což by se nestydělo ani čtyřicet loupežníků a nad kterým by zbledl i Ali-Baba, které mají byt ukryty samotným Göringem (on sbíral i pornofilmy?), okamžitě zapomenou na trable, převléknou se do nalezených kostýmů a začnou blbnout jako malí kluci. Celé to spíše vyznívá jako nepovedená komedie, která se minula účinkem. Na podobné téma se naopak může pyšnit slovenská kinematografie se svým snímkem z roku 1971 ´Hľadači svetla´, který je spíše artový a kde se převážně filozofuje o lidském životě a bytí. Italští filmaři se v tomto případě setsakramentsky sekli.

  • 90%
    0
    0
    13. 5. 2017
    Tygr a drak (2000)

    Hluboké, komplexní a podnětné drama ve spojení s love story v mystické době staré Číny. Snímek sice svojí kvalitou dosahuje vysoké úrovně, ale v čínské kinematografii není ojedinělý. Takových počinů opírající se o staré čínské legendy a báje (mezi něž patří i létání) i s milostným motivem je daleko více a neméně kvalitních, takže vzniká otázka, co na tomto filmu tak utkvělo, že se dočkal tak honosného ocenění. Poutavý příběh o lásce, zradě, morálce, volby a následků uchvátí hlavně svým citovým projevem s kapkou nějakého toho filozofování doprovázené akčními scénami v podobě soubojů, na kterých si dal choreograf viditelně záležet. Co postava, to osobitý charakter a příběh vyprávěn pomalu a srozumitelně. Pomalejší tempo sice dává pocit natahovanosti, ale některým scénám to dodává větší sílu. Z technického hlediska je film natočen velice dobře.

  • 40%
    0
    0
    11. 5. 2017
    Teherán 43 (1981)

    Převážně koprodukce Sovětského svazu a Francie, kdy na francouzskou kinematografii je to značně utahané a na tu sovětskou kupodivu krapet rychlé. Dvojdílná nevyrovnaná podivnost plná předlouhých dialogů a občasných archívních záběru, které vyznívají naprosto zbytečně. Na špionážní filmy v tomto duchu byli sovětští tvůrci vždy kabrňáci. Akce poskrovnu aby se neřeklo a jinak neustálé konverzace a promluvy vedoucí akorát tak k uspání diváka. Jediný výrazný tu je Alain Delon, u nějž to ale dělá hlavně světový věhlas. Snímek o snaze potrestání dávných zločinců z dob války přináší sice zajímavý příběh, ale naprosto nešťastně ztvárněný. Ale taková už sovětská kinematografie prostě byla.

  • 90%
    0
    0
    9. 5. 2017

    Staré dobré téma o dvojici strážce zákona a užvaněného černocha coby obyčejného civilisty. Proč ihned napadá snímek ´48 hodin´? Tady se to však přeci jen krapet přepracovalo. Na střední škole obtloustlý černý student, který je terčem pro šikanu a posměch, se v dospělosti změní v horu svalů se zaměstnáním coby elitní agent CIA zachraňující svět. To jsou věci. Role pro Dwayna Johnsona, který tu prokázal, že jeho komediální herecký talent taktéž není k zahození. Uspěl v podstatě stejně dobře, jako kdysi Arnold Schwarzenegger. Co se však týče snímku, nejedná se o nic mimořádného. Tisíckrát omílané téma navozuje ohromnou předvídavost děje, což velice hatí filmový zážitek. Jako akční komedie však jinak snímek obstojí. Humoru a akce je tu dost. Zarazí však konec. Tvrdý chlápek s vnitřní duševní zranitelnosti při vzpomínce na dávnou středoškolskou minulost se najednou takhle odváže? Zajímavé pojetí psychologie a charakteru postavy.

  • 40%
    0
    0
    9. 5. 2017

    Tady se někdo díval na ´21 Jump Street´ nebo spíše na ´22 Jump Street´, který vznikl rok před tímto snímkem a napadlo ho vymyslet něco podobného pro děvčata. Starší diváci si jistě vzpomenou i na TV seriál ´21 Jump Street´ z 80. let pojednávající o mladých tajných policajtech na střední škole. Námět se přepracoval a překombinoval na dívčí aktérky a tak rovnoprávnosti bylo učiněno za dost. Věrohodnost? Naprosto nulová. Myšlenka příběhu vlastně ospravedlňuje život vražedkyně. Co jiného si myslet, když aspekt příběhu značí, že žití na střední škole mezi teenagery je mnohem složitější a snad i nebezpečnější. Herecká stránka je naprosto katastrofální. Ne že by Hailee Steinfeld neuměla hrát, ale tady svoji roli tedy rozhodně nezvládla. Tohle děvče má jako vážně mít duši vražedkyně? Vlastně byla chyba už v castingu. Humoru poskrovnu, několik málo akčních scén jakž takž povedené, jinak naivita ve velkém rozměru, ve kterém vyčnívá pouze Samuel L. Jackson. Ten snad už vezme taky všechno. Ale pravda, vidět Jessicu Albu v záporné roli nelze zase až tak často.

  • Snímky Tima Burtona už mnohokrát svojí vizuální stránkou a strukturou příběhů předčila očekávání a to platí i pro tentokrát. Svět fantazie opět v plné parádě, čemuž dopomohlo hlavně CGI. Filmová adaptace knihy spisovatele Ransoma Riggse je v podstatě podobný známému románu ´Alenka v říši divů´, jen v poněkud odlišném podání. Alenka byla určena pro dívky, tento je spíše pro chlapce. Příběh je temnější s přesahem až do hororu. Ve své podstatě tedy daleko více strašidelnější, než bývalo u Tima obvyklé. Místy se některé herecké projevy sice zdají poněkud prkenné, ale těžko říci, jestli v tom nebyl úmysl. I tak se jedná o osvěžující fantasy, jaké lze v poslední době shlédnout.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 dalsi posledni
Sdílet tuto stránku: 

Poslední aktivita

Sdílet tuto stránku:

Partneři: