flo777

Florian Doležal

Komentáře 9

Od nejnovějších
  1. Harry Potter a Princ dvojí krve
    Harry Potter a Princ dvojí krve (2009)
    7.5
    Na úvod musím říct, že jsem velkým fanouškem knižní předlohy. I proto pak při sledovaní filmů o Harrym Potterovi většinou dost úskostlivě sleduji režisérovi zásahy do děje knihy, které často posunou celý příběh trochu jinam, než bych si úplně představoval. Po celkem věrném a pohádkově laděném filmovém přepisu jedničky a dvojky pod taktovkou Chrise Colombuse, přichází dost volně laděné přepisy trojky, pětky a šestka není vyjímkou. U těchto filmů mně vždycky trvalo, než jsem je úplně vstřebal, ale po určitém časovém odstupu se mi vždycky nečím zalíbily. Šestý díl vrcholí v knižní předloze velkou kouzelnickou bitkou po Brumbálově vraždě, když jsem usedal do sedačky v kině, celou dobu jsem se těšil právě na tento moment, ten ale nepřišel. Byl jsem z toho strašně zklamaný a šestku jsem zavrhl jako vůbec nejslabší potterovku. Trvalo rok, než jsem se na ní znovu podíval. A ejhle! Naprosto jiný názor-dokonce jsem na konci i uronil nějakou tu slzu. Děj filmu je dosti pomalý a klidný, až se může zdát, že se v něm vlastně nic neděje, ale právě tato atmosféra filmu-dokreslená skvělou Hooperovou hudbou- si mě následně naprosto podmanila. Je to takové to příslovečné ticho před bouří. Režisér vyrukoval s jasným záměrem vidět v šestce jakýsi pomyslný schůdek k sedmičce, který svou rozvláčnou melancholií připraví podhoubí pro zběsilý závěr. Film ale funguje i samostatně, jen si je třeba uvědomit, že to největší drama se tu odehrává v hlavách protagonistů. Ti jsou najednou více dospělí, více vážní a skutečnější než kdy dřív. Naprosto mě dostal výkon hereckého představitele Malfoye. Jeho příběh je v podsatě ústředním motivem celé tragédie vedoucí k Brumbálově smrti a vyznívá naprosto uvěřitelně, tak padesát procent filmu dělá on. Dále musím vyzdvihnout herecké dialogy, které většinou opravdu sedí hercům do úst a netrhají uši a přitom děj knihy jasně vystihují, tedy to podstatné z něj. Jediné, co bych Yatesovi vytknul, je málo ve filmu rozvinutý příběh Snapea, který má pro šestý díl naprosto zásadní důležitost. Jinak ale po trojce nejlepší filmové zpracování!
  2. Pustina
    Pustina (2016)
    10
    Je to úplná magie! Děj situovanej na sever Čech do jedný zapadlý neutěšený vesnice, kolem který všude uhelný doly a rypadla. A na kopci v bejvalym zámečku pasťák. Prostě naprostá depka a do toho se tam ztratí 14letá holka. Nevim jak to udělali, ale působí to naprosto hypnoticky. A to třeba kamera jenom zabírá ohryzek jablka na stole z dřevotřísky na obecním úřadě. Tvůrcům a hercům všechna čest!!! Nejlepší český seriál za poslední dekádu!
  3. Pláž
    Pláž (2000)
    9
    Už z prvních záběrů tohohle snímku vám může být jasné, že o nějaký bezduchý slaďák pro pubertální čtenářky bravíčka rozhodně nepůjde. A to je možná paradoxně ten nejpalčivější problém, se kterým se tento film navenek potýkal. Vznikl totiž tak trochu navzdory očekávání a poprvé od jejích dětských rolí ukázal taky hollywoodskou hvězdu DiCapria tak trochu v jiném světle. Po Titanicu a Iron Mask zkrátka tuctové publikum drsná režie Boylovského formátu ve spojení s DiCapriem dost zarazila. Když však odmyslíme tyto soudobé konotace, což mě osobně žádný problém nedělá, uvidíme, že všechno v tom filmu do sebe až zázračně zapadá a že právě tento film nakopnul úžasnou mašinu na herecké výkony značky Leonardo DiCaprio. So never refuse an invitation, never resist the unfamiliar.. if it hurts, you know what, it´s probably worth it..
  4. Tobruk
    Tobruk (2008)
    8.5
    no jo, valecny film po cesku, hrdinskost ma holt u nas zvlastni rozmer. jinak mistrne zvladnuta atmosfera filmu-hlavne dobre zvladnuty prechod mezi tichou idylou a valecnou vravou, poklidnou svacinovou sedankou a krvavou obranou mesta. drama jedince, lidskosti uprostred nelidskeho valecneho besneni. pusobivy motiv vyckavani, nejistoty, psychologizace postav...
  5. Šíleně smutná princezna
    Šíleně smutná princezna (1968)
    10
    nenucenost teto filmove pohadky pohladi na dusi, cele to stoji predevsim na dobre zapletce, rychlem spadu, starem dobrem ceskem humoru-viz Kemr a Vostrel a samozrejme na nasich zarivych pevckych hvezdickach s ryzim srdickem-Vaskovi a Helence, skoda ze se nenaslo misto i pro Martu. ti tri mohli udelat diru do sveta, ale to by byval musel praotec Cech slovy Marty zastavit az v Parizi.
  6. Ostře sledované vlaky
    Ostře sledované vlaky (1966)
    10
    co k tomuto filmu dodat, jeho poetika pohladi na dusi, excelentni vykon Vaska Neckare, z nehoz nevinnost primo cisi. Josef Somr vnasi svymi pletkami devcaty do filmu neznou ale pritom drazdivou erotiku, vse v te spravne mire, absurdita valky je brilantne zachycena hlavne vykony Vlasty Brodskeho a Ferdinanda Kruty. je to film jak ma byt, hrabalovske tema provedene s gracií.
  7. Vyšší princip
    Vyšší princip (1960)
    10
    tento film, ac plny patosu, je plny patosu se spravnou mirou a na svou dobu az neuveritelne propracovanou charakteristikou postav vsedniho zivota, byl ucinen konec prvoplanovym schematum, vyzdvizena je lidskost a univerzalni mravni idealy, mistrne zdramatizovano, hudba citlive doplnuje, excelentni herecke vykony, hlavne pan profesor filologie. skvost ceskeho povalecneho filmu
  8. Baron Prášil
    Baron Prášil (1961)
    9.5
    co k tomuto filmu dodat...těžko se hledají slova, prostě nádherný zážitek, nenucený humor, velká pravda o moderní době a její zrelativizování, ano, animované proto, aby si každý uvědomil, jak důležité je se někdy alespoň trochu zasnít, vsadit v životě na sebe, vlastní nitro...ale to do kritiky vlastně nepatří, opravdu, po technické stránce absolutně povedené. herecké výkony naprosto úchvatné, tento film se zaslouženě řadí mezi skvosty českoslovesnkého filmu 60.LET, ta poetika svobody a lidské přirozenosti je z něj úplně cítit. no jo, prostě zázrak! lidi, český filmy té doby májí něco do sebe, udělejte si na ně mezi sledováním laciných cetek z hollywoodu aspoň trochu času, zaslouží si to a vy taky.
  9. Jménem krále
    Jménem krále (2009)
    7.5
    tento film dozajista těží z až nadstandardně zajímavého hereckého obsazení.tím se také nakonec vymyká z průměrnosti zápletky a vyrovnává tím i negativní efekt plynoucí z jeho až překvapivé krátkosti, v porovnání s klasickými dvouhodinovými historickými velkofilmy jde totiž rozsahem spíše o jakousi televizní inscenaci a nic na tom v tomto směru nemění ani rozvaliny hradu Točníka. V 77 minutách také nemůžete na plátno vykreslit velkolepé drama s hlubokou zápletkou a věrohodnými pohnutkami postav, což je další mínus, které musím zmínit. ve srovnání s akčně sestříhanou omáčkou v traileru, je samotný film až neskutečně klidný a rozvláčný. v tomto smyslu se blíží odkazu Vláčilově, který však tichem a zdánlivou neakcí uměl diváka napínat a za hranici krajnosti. to se tomuto filmu nedaří a nic na tom bohužel nemění ani vynikající mimika a gestika Karla Rodena. tomu však na druhou stranu jako zástupci krále zjevně skutečně o něco jde, o něco, co by se dalo nazvat nosnou myšlenkou filmu. divák mu jeho motivaci nakonec uvěří, umí se do něj vžít. ostatní postavy se ale na rozdíl od něj v ději spíše plácají-to se umocňuje v závěru. divák celý film čeká na to dramatické vyvrcholení, avšak dočká se pouze půl minuty trvající bitky s meči a bílými košilemi. to by samo o sobě nevadilo-kdyby se ovšem v ději výrazněji projevila psychika postav. vše je ale moc rychlé a uspěchané a to v takové míře, že je to příliš i pro herecký um Karla Rodena. Avšak už jeho přítomnost, jak už jsem zmínil v výše, z filmu činí film nadprůměrný. Navíc je v poslední době, když se zdržím komentování trapné 3D historky s kozou ze staré Prahy, jedním z mála filmů, které jsou dějově zasazeny do naší středověké minulosti-což mu též přidává na přitažlivosti. Vláčilovský pětihvězdičkový motiv "dramatického ticha" však přebíjí mnohdy trapné a povrchní dialogy, což v závěru znamená, že ho oceňuji na 75%