Když to funguje, není třeba nic měnit. Takhle zřejmě uvažovali režisér Peter Bebjak a producent Rasťo Šesták, kteří si v roce 2019 připsali trochu nečekaný divácký hit. Mysteriózní thriller Trhlina podle románu Jozefa Kariky vidělo ve slovenských kinech přes čtvrt milionu diváků a divaček a po tomto úspěchu se jim do ruky dostal rukopis dalšího spisovatelova díla. Filmová Smršť se od literární předlohy sice značně odlišuje, ani to však nepomáhá k tomu, aby se jednalo o zásadně lepší film nežli podivně nedotažená Trhlina.
Články 128
Jestliže filmová režie má svou žijící legendu, pravděpodobně jí bude Steven Spielberg. Jeden z autorů moderního blockbusteru, tvůrce masově populárních i kritikou uznávaných děl a režisér, jehož filmy vydělaly v součtu nejvíc peněz, je i v 77 letech nedílnou součástí hollywoodského dění, debaty o vývoji kinematografie či různých ceremonií. „Jste nominovaný, nebo vám už vystavili permanentku?,“ žertovně se jej na letošních Oscarech dotázal moderátor Jimmy Kimmel. Spielberg si stále udržuje přehled a zejména v posledních týdnech se množí svědectví o tom, jak podporuje a oceňuje práci ostatních. A to ve velmi sympatickém a osobním stylu.
Neúnavný Peter Bebjak představuje svůj další projekt s názvem Smršť. Poté, co loni režíroval seriály Duch, Kriminálka Anděl a Matematika zločinu, se vrací na stříbrné plátno. Stejně jako v případě jeho pět let staré Trhliny půjde o adaptaci románu Josefa Kariky, takže se fanoušci mysteriózních podívaných mohou pomalu začít těšit.
Prezidentka, romantická komedie Rudolfa Havlíka z loňského roku, teď sklízí úspěch na Netflixu. Snímek s Annou Geislerovou v čele České republiky, která stejně jako většina ostatních lidí touží po lásce a funkčním vztahu, však dost možná netrefí žádné cílové publikum. I pro ty, kteří mají rádi daný žánr, bude totiž spíš nudná a překvapivě tak „bezkontaktní“, že naštve i asexuální diváky a divačky, natož ostatní.
Nákladné a dlouhotrvající natáčení se přetavilo v pestrý, tematicky i žánrově bohatý snímek, jehož rozpětí i po dvou dekádách od premiéry bere dech. Historické melodrama Ondřeje Trojana Želary rozhodně není bez chyb, přesto se za něj po letech nikdo ze zúčastněných nemusí stydět.
Prostředí vyšší společnosti, přísná měšťácká morálka, luxusní sídla, pečlivě vybrané kostýmy a vztahy mezi služebnictvem a jeho zaměstnavateli. To vše už známe například z britských heritage filmů či z populárního seriálu Panství Downton. Služka režisérky Mariany Čengel Solčanské natočená ve slovensko-české koprodukci se v mnohém drží osvědčených žánrových konvencí, okořeňuje je však čistě ženskou perspektivou a jízlivými dialogy. Snímek se právě těší velké popularitě na Netflixu, kde jej můžete zhlédnout.
Je možné normálně žít a zároveň se starat o dítě s autismem a Downovým syndromem? Na to bude hledat odpovědi Anna Geislerová v úloze hrdinky chystané road movie Karavan.
Párty Hárder: Summer Massacre se několik týdnů drží v první desítce nejsledovanějších filmů na českém Neftlixu. Extrémní nesmlouvavá komedie Martyho Pohla volně navazuje na jeho starší počin Párty Hárd, v němž rumburští teenageři zkoušeli zasunout a místo toho skončili na nejšílenější párty svého života. Renesanční autor Marty Pohl (věnuje se též horror rapu pod přezdívkou Řezník, komiksové tvorbě Mártyho frky nebo tvorbě videoher) pohovořil o tom, jak se mu Párty Hárder natáčela, co si od kinodistribuce slibuje a kam až sahá hranice humoru.
Česká televize dnes večer odvysílala první část pětidílné ambiciózní minisérie Volha, která se věnuje tuzemskému životu během normalizace v 70. a 80. letech. Retro dramatem provází postava Standy Pekárka (Kryštof Hádek), šoféra jezdícího pro Československou televizi, který jde takzvaně štěstíčku naproti a nenechá si ujít žádnou příležitost přilepšit sobě a své rodině.
Pětidílná minisérie Volha na motivy stejnojmenného románu Karla Hynie s Kryštofem Hádkem v hlavní roli odstartuje na ČT v neděli druhého dubna. Česká televize o pořadu prohlašuje, že nás čeká jak nostalgie, tak obrázek doby, která byla příšerná. Tvůrci se snažili, aby jejich pohled na normalizaci byl reálný a pravdivý, byť s nadsázkou. Ale hlavně bez moralizování.
Přestože se česká kinematografie na horory nikdy nezaměřovala, vybrat desítku nejděsivějších titulů není snadný úkol – lákavých adeptů je totiž mnohem víc. Spousta krátkometrážních děl si proto vysloužila „jen“ čestnou zmínku a vybraná desítka se snaží odrazit různé proudy a přístupy, jimiž se tuzemští filmaři a filmařky během uplynulých dekád snažili vystrašit publikum.
Přestože je v mediálním světě nejvíc prostoru věnováno službám velkých zahraničních hráčů (Netflix, Disney+, HBO Max), své místo ve streamovací válce zkouší ukořistit i české televize. Nejlépe si zatím vede Nova, která v případě Voya vsadila na český dabing a uspěla s hity jako Love Island, Survivor, Iveta nebo s pokračováním Ordinace. Nováčkem mezi streamovacími službami je teď Prima+.
Po rekordním loňském roce, kdy do kin vstoupilo 75 tuzemských a koprodukčních filmů a dokumentů, nás letos v rámci novinek nečeká taková smršť. Hlavní lákadla přijdou až ve druhé půlce, v tomto článku přinášíme podrobný přehled českých a koprodukčních premiér do konce června. Data a termíny uvádí Unie filmových distributorů na základě informací z jednotlivých produkcí a distribučních společností. Časem se pochopitelně můžou měnit.
Na Netflix se dostala temná detektivka s Christianem Balem a už si získává náležitou pozornost. Podobně jako třeba magické Piargy Iva Trajkova nebo rodinný animák Kocour v botách. O poznání kritičtější jste byli k Prezidentce Rudolfa Havlíka nebo ke druhému Avataru. Jsou tu další Komentáře týdne. Inspirujte se. Texty uvádíme bez redakčních úprav.
Blíží se konec roku a kromě televizního programu na svátky publikum zajímá, na co se mohou těšit v následujícím roce. Česká televize proto vydala rozsáhlou tiskovou zprávu o svých novinkách. Nechybí v ní tolik oblíbené kriminálky, druhá řada Kukaček, dokumenty, zábavná tvorba pro celou rodinu ani televizní premiéry úspěšných českých filmů.