Tento víkend nebude počasí zrovna přát procházkám, výletům či dalším venkovním aktivitám, sobotní i nedělní program vám tak mohou snadno vyplnit streamovací služby se svou jako obvykle bohatou nabídkou. Tentokrát si navíc přijdou na své příznivci českých komedií a hitů, které slavily úspěch v kinech. Na Netflix dorazí i jedna z jejich největších novinek jara.
Články 86
Aristokratka ve varu je pokračování pět let staré Poslední Aristokratky, což je vcelku odvážná volba. Tento typ snímků přeci jen nevzniká s tím, že by je měl někdo držet v paměti déle než po dobu cesty z kina. Nicméně nezoufejte. Jiří Vejdělek ve své žhavé novince opět inspirované předlohou Evžena Bočka zopakuje každý jeden… no říkejme tomu „vtip“, který řekl minule. Aby vám nedejbože něco neuniklo.
Předvánoční sezóna už je v plném proudu, což platí nejen pro přesvětlená obchodní centra, ale i pro žebříčky streamovacích platforem. Už od svého uvedení 8. listopadu se totiž na čelních příčkách českého Netflixu objevila hvězdně obsazená romantická komedie Vánoční příběh. Z čela pelotonu ji sice odsunula Kazmova filmová ONEMANSHOW, přesto se vztahový propletenec v zasněžených kulisách drží stále vysoko.
Režisér Jiří Vejdělek se pokusí navázat na úspěch Poslední aristokraty z roku 2019, která patřila k nejnavštěvovanějším filmům roku a porazila tehdy v tržbách samotného Jokera (2019). I druhý díl s názvem Aristokratka ve varu vychází z knižní předlohy Evžena Bočka. Do svých rolí se vrací většina původního hereckého obsazení, které rozšíří Simona Lewandowská v roli Denisky.
Komedie Jiřího Vejdělka Poslední aristokratka, kterou dnes večer uvede Česká televize, je adaptací slavné knihy, kterou jsem nečetl (a divadelní hry, kterou jsem neviděl). A v tomto případě bych si ji možná rád přečetl (nebo spíš nějaké delší shrnutí jejího děje), protože by mě zajímalo, zda je knižní předloha podobně ultradementní jako její filmová adaptace! Ale popořádku...
Kazma se vytasil s dalším ze svých pranků, čímž nemile překvapil některé novináře a novinářky na karlovarském filmovém festivalu.
„Žádný sen není příliš velký,“ praví podtitul rodinného snímku Děti Nagana, odkazující k události, která před čtvrt stoletím spojila národ lépe než cokoli jiného. Chlapci a dívky z malé vesnice marně sní o stejně hvězdné kariéře, ke sportovním úspěchům však aspoň zdálky přičichnout mohou. Snímek najdete od 10. května na Netflixu, kde se drží mezi nejsledovanějšími filmy.
Filmová adaptace humoristické knihy Evžena Bočka Poslední aristokratka z roku 2019 je jedním z nejúspěšnějších českých snímků posledních let, vidělo ji přes půl milionů diváků a divaček. Filmaři v čele s režisérem Jiřím Vejdělkem se proto rozhodli natočit pokračování. Předlohou je druhý román z šestidílné série s názvem Aristokratka ve varu.
Mimořádně produktivní slovenský režisér Peter Bebjak natočil thriller Stínohra, který dnes večer odvysílá Česká televize. V hlavní roli se představí záchranář Jan Kavka (Milan Ondrík), jemuž se převrátí život vzhůru nohama poté, co mu za tragických okolností zemře žena. Bude ji stůj co stůj chtít pomstít.
Po komerčně úspěšných Matkách, na které přišlo v roce 2021 do českých kin skoro 300 tisíc diváků, uvedl v roce 2022 režisér Vojtěch Moravec svůj druhý celovečerní film, komedii Hádkovi, která nyní trenduje na českém Netflixu. V hlavní roli se představí jeden panelákový byt, dědeček nad hrobem a čtyři rozhádaní potenciální dědici.
Česko-polský snímek s nejvíce nahatým plakátem, který se v minulém týdnu na českém Netflixu stal druhým nejsledovanějším filmem hned po Vraždě v Paříži, sliboval provokativní ponoření do lidských sexuálních tužeb, které jsou pro mnohé diváky a divačky i dnes tabu. Navzdory mnoha adekvátním postřehům ale nakonec není jasné, zda příběh o překračování konzervativních vztahových bariér apeluje na běžné publikum, nebo jen pomrkává na ty, kteří se v bohémských choutkách zdejších aktérů najdou.
Nostalgie táhne. Její komerčně nejúspěšnější odnoží je dlouhodobě čtvrtstoletý cyklus, kdy se producenti vracejí do dětských časů té části publika, která právě dospěla a nabyla kupní síly. Ve Spojených státech se to poslední roky projevuje například hranými adaptacemi Disneyho „renesančních“ animáků jako Lví král, Popelka a Malá mořská víla. I v Česku bychom našli ekvivalent. Jsou jím třeba Děti Nagana, které představily první upoutávku.
Streamovací gigant Netflix se začal zajímat o českého podnikatele Radovana Krejčíře, který si odpykává svůj trest v jihoafrickém vězení. Podle informací Českého rozhlasu chce americká společnost natočit dokument o tomto muži, který byl odsouzený na pětatřicet let za různé trestné činy. V České republice je Krejčíř nechvalně známý také pro svůj „útěk“ policii před sedmnácti lety.
Natáčení během první pandemické zimy provázela řada komplikací a kvůli covidu se odložila i premiéra plánovaná už na loňské Vánoce. Snímek je tedy konečně v kinech, i když milovníci výstřednosti a hysterie, typických vlastností filmů Ireny Pavláskové, přijdou zkrátka. Autorka si totiž vystačila s početnou sestavou herců a hereček, jimž dala dostatek prostoru k exhibici. A to je (víceméně) ku prospěchu věci.
O 17. listopadu 1989 se v Česku víc mluví a píše, než natáčí. To je vzhledem k posedlosti tuzemské kinematografie historií překvapivý stav věcí. Zvlášť když uvážíme, že události konce roku 1989 v životech mnoha současných filmařů představují nejvýznamnější historický milník, kterého se sami účastnili.