Snímek Tajemství a smysl života si vyloženě říká o dialogický rozbor a fact checking. Samotná jeho forma je založená na zhuštěném monologu, v němž se mísí více druhů duchovních učení. Přestože film trvá přes dvě a půl hodiny, není často jasné, co jeho autor považuje za „pravidla reality“, tedy jakým způsobem něco vzniká, existuje a zaniká. Stejně tak film nenabízí vysvětlení, jak tato pravidla můžeme poznat, nicméně všechna tvrzení čmeláčího průvodce jsou předkládána jako absolutní univerzální pravda bez přihlédnutí k jiným vysvětlením.
Články 118
Nejen kvůli adventu, ale i z důvodu sněhové kalamity přitáhli kinaři na nejnavštěvovanější dvacítku filmů jen necelých 95 tisíc platících diváků a divaček. Prvenství drží Napoleon Ridleyho Scotta, za nímž se umístila nová disneyovka Přání (Wish).
Uplynulý víkend měl jednoznačného diváckého favorita, historického Napoleona od veterána Ridleyho Scotta, který sice vznikl pod hlavičkou streamovací platformy Apple TV+, ale vzhledem k tvůrci a oscarovým ambicím dostal místo též v kinech po celém světě. O druhé až čtvrté místo žebříčku tržeb a návštěvnosti českých kin se přetahovali třetí Trollové (Trolls Band Together), nové Hunger Games: Balada o ptácích a hadech (The Ballad of Songbirds and Snakes) a Vachlerovo Tajemství a smysl života (The Meaning and Mystery of Life).
Cokoli visí v muzeu, je umění. Cokoli je promítáno v kinech, je film. Ale občas si tím nejsme tak jistí. Snímek Tajemství a smysl života má 154 minuty a z nich se v něm mluví zhruba 140 minut, mluvící čmelák pak 120. (Stopky k ověření nebyly použité, protože „čas neexistuje“, jak se zde dozvíme.) Je to nekončící příval slov, ezoterická přednáška a new age kázání.
Proč existujeme? Kam vůbec směřujeme? Probudíme se poté, co jednou zavřeme oči a naše tělesná schránka ustrne ve věčném spánku? Velké otázky, které lidstvo provází a motivují k filosofickému a existenciálnímu bádání od dob nejstarších civilizací, si žádají velký filmový experiment. Český režisér a scenárista, zakladatel ocenění Český lev či televizního pořadu a webového portálu Kinobox Petr Vachler odkrývá závoj věčného mysteria našeho bytí v celovečerním dvouapůlhodinovém snímku Tajemství a smysl života, který tento týden po desetiletém vývoji konečně vstupuje do tuzemských kin. Podivuhodná kombinace klasického vyprávění a ezoterického dokumentu s Janem Budařem, Barborou Seidlovou či Josefem Poláškem je rozhodně nejunikátnější film, jaký letos uvidíte. Naděje, že takový přívlastek přijmete jako pozitivní a ohromující, je však zanedbatelná.
Titulní píseň k filmu Tajemství a smysl života (The Meaning and Mystery of Life), který v sérii předpremiér v kinech po celé republice vidělo už 14 tisíc diváků a divaček, nese název True Face. Složila a nazpívala ji Valerie Vachlerová, autorka veškeré hudby k autorskému snímku, za nímž stojí její otec Petr Vachler. True Face představuje videoklip a zve na distribuční projekce do kin po celé České republice.
Pořadatelé osmnáctého ročníku ankety Křišťálová Lupa – Cena českého internetu tento týden představili nominované projekty a osobnosti tuzemského internetu. Porota složená z významných osobností internetového, mediálního a podnikatelského světa nominovala v kategorii Zájmové weby Kinobox, který uživatelům a uživatelkám již třináct let poskytuje publicistiku, zpravodajství a databázi ze světa filmové, seriálové tvorby a obecně audiovizuální tvorby.
Autorský film Petra Vachlera Tajemství a smysl života představuje finální upoutávku a déle než dva měsíce před oficiální premiérou objíždí tuzemská kina s komunitními předpremiérami. Dle Jana Bradáče, ředitele společnosti Falcon, starající se o klasickou distribuci snímku, jde o překvapení, které se může přetavit ve filmovou událost podzimu.
Multižánrový film Petra Vachlera Tajemství a smysl života vstoupí do široké distribuce až ve druhé polovině listopadu, od léta je nicméně k vidění ve vybraných kinech po celé republice. Kvůli zvýšenému zájmu o předpremiéry tvůrci přidávají další projekce. Jedna z nich se uskuteční 7. září v pražském kině CineStar na Černém Mostě.
Film Tajemství a smysl života, jemuž režisér, scenárista a producent Petr Vachler věnoval více než deset let a který vstoupí do klasické kinodistribuce letos v listopadu, má za sebou sérii mimořádných předpremiér v Praze, Olomouci, Liberci a v Teplicích. Zájem o projekce byl dle organizátorů na tuzemské poměry nevídaný, a to i přes zvýšené vstupné na podporu filmu.
Jeden z realizačně a postprodukčně nejdéle připravovaných filmů v novodobé české historii Tajemství a smysl života představuje první teaser trailer. Z něj je patrné, že druhý režijní snímek Petra Vachlera bude mít dvě titulní postavy, animovaného čmeláka a lidského představitele, kterého ztvárnil Jan Budař.
Po deseti letech padla poslední klapka snímku režiséra, scenáristy, producenta a někdejšího majitele webu Kinobox.cz Petra Vachlera Tajemství a smysl života. Na zeleném pozadí v ateliérech Studia Pokrok se po jedné dekádě sešli všichni klíčoví herci a herečky účinkující v dokončovaném filmu.
Deset let pracoval režisér, scenárista a producent Petr Vachler (Kinobox, Český lev, Doblba!) spolu se svým tvůrčím týmem na filmu Tajemství a smysl života. Multižánrový snímek představí téměř šest desítek světových myslitelů a duchovních osobností, kteří doplní herce a jednoho upovídaného animovaného čmeláka. Vachler už pro svůj snímek, jenž by měl publikum sjednocovat a nesoudit, našel datum premiéry, aktuálně též představuje webové stránky filmu.
Raymond Moody, je autor světového bestselleru Život po životě, knihy, která zásadním způsobem proměnila pohled moderní společnosti na paradigma smrti. Inspirovala například tvůrce světového filmového hitu Hráči se smrtí (1990). Světově proslulý psycholog a spisovatel, působí i ve svých 75 letech až nakažlivě vitálně, a protože se objeví i v chystaném multižánrovém celovečerním filmu Petra Vachlera „Tajemství a smysl života“, bylo by bývalo hříchem propásnout možnost zeptat se ho, jak tento projekt zatím vnímá.
V roce 2013 se začal natáčet film Tajemství a smysl života. A pořád se na něm pracuje. Pravda je, že období covidu mnohé přibrzdilo, až zastavilo, ale ve filmu se mimo jiné říká, že všechno je tak, jak má být. Desítky lidí poctivě mnoho let odváděly svou práci, film je prakticky hotový. Pracuje se na anglické verzi, míchá se hudba, renderují se poslední trikové záběry. Dotočili se i noví hosté. Tím posledním je indián Robert Cervantes, hlavní představitel Toltéků v Mexiku, ten, který učil Dona Miguela Ruize, autora knižních Čtyř dohod.