Kam čert nemůže

75%

Komentáře a recenze 4

29 372 bodů
5
Přes perfektní obsazení a velmi dobrý scénář mě film vůbec nenadchl a nikdy už ho vidět nemusím. Zpracování je velmi osobité, ale mě se nelíbí. Větší část filmu jsem se nudil a napětí jsem nepociťoval. Velmi zvláštní dílko, u mě si ale vysloužilo jen průměrných 50%.
10
Ústřední filmová dvojice jednoduše nemá chybu. Miroslav Horníček byl v té době již zkušeným harcovníkem, na divadle byl tandemovým partnerem Jana Wericha a herecky je tudíž velmi přesvědčivý. Jako zjevení ovšem působí Jana Hlaváčová, která v tomto filmu debutovala v hlavní roli! Obsazena byla díky tomu, že trávila léto ve Slatiňanech se svou první velkou láskou a Zdeněk Podskalský v okolí natáčel film Smrt v sedle, kde si v maskérně povzdechl, že by potřeboval nějakou holku typu ,,třeštiprdlo“, že za čtrnáct dní začíná točit a vůbec neví, kde by sehnal nějakou výraznou tvář. Dobromyslná maskérka si okamžitě vzpomněla na začínající herečku Janu Hlaváčovou, která měla za sebou už jeden štěk a Podskalský si jí pozval na kamerové zkoušky. Naprosto se nedivím, že jí okamžitě obsadil, protože ta energie, s kterou pronáší větu:,,Tatínku mě nevadí, že je blázen, stejně si říkal, že si mě nikdo normální nevezme“ zaručeně rozesměje i dnes. Pikantní na celé věci je skutečnost, že pod silnou vrstvou make-upu hraje jejího tatínka Vlastimil Brodský, který byl ve skutečnosti minimálně o třicet let mladší. Kam čert nemůže je velice milou romantickou komedií s nadpřirozenými prvky, která patří právem do zlatého fondu českého filmu a čas jí na zábavnosti rozhodně neubral.
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 005 bodů
10
Příjemná komedie, pravděpodobně životní role Miroslava Horníčka, Jana Hlaváčová krásná "čertice", výborně zahraná! Rudolf Hrušínský jako lékař-kolega švandovní, vůbec celá tato věcička je plná humoru a vždycky se na to s přítelem podíváme, když to dávají. Výborný i Jiří Sovák, Vlastimil Brodský, Bohumil Bezouška, hudba Zdeňka Lišky! Neskutečné, že jde o 50. léta, pořád je to bezvadný film. Dýchne na nás i trocha tajemna, nadpřirozena, no prostě všechno je to inteligentní, sympatické a nadčasové. A navíc i pravdivé! :-) : "Víte to, že u nás připadá na dva lidi devět párů bot do roka? Osm na ženu a jeden na muže."
Rabadi
Rabadi
2 259 bodů
5
Jana Hlaváčová v tomto filmu působí jako čertice, krásná a výrazná mladá žena. V hlavní roli se chystá svést Miroslava Horníčka a nalíčí na něho past. Zjevuje se mu na mnoha místech a on si už není ničím jistý, dokonce osloví psychiatra. Nakonec odjede na zámek, na kterém se s ní opět setká, zjistí, že je skutečná a do něj zamilovaná.